• Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • Anonym (Lisa)
    viseversa skrev 2020-08-19 10:35:11 följande:

med vänner som du behöver man inga ovänner. Vilken vidrig "vän" du är ts. Fy fan kräks. 

? De är han som är äcklet i det hela. Inte jag!
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 15:21:48 följande:
    Jag kanske inte vågar ta konsekvenserna genom om jag skulle ta konsekvenser skulle jag känna mig så jävla äcklig. Nu försöker jag hålla minen. Och min vän ska inte må dåligt

Om du inte vill att hon ska må dåligt,varför låg du då med hennes kille från första början?
    Och hur tror du att hon kommer att må om sanningen kommer fram senare från annat håll?
    För den risken finns alltid.
    Det var vad som hände mig.
    Och det gjorde det mycket svårare för mig att förlåta än om jag hade fått sanningen från min dåvarande sambo och min väninna direkt.
    Jag förlät dem till slut,även om det tog tid innan jag kom till den tidpunkten då jag kände att jag kunde göra det.
    Men det hade varit lättare om jag fått veta sanningen på en gång.
    Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
    Det kan vara värt för dig att tänka på.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-19 11:08:39 följande:

Ja det är du och nej det är inte oss du ska säga det till utan din sk "kompis"

Fast eftersom jag inte ska berätta vad jag har gjort till min vän. Så kan de vara lite dumt att säga att jag är ett stort fegt svin. Väldigt korkat
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 15:23:21 följande:
    Jag är inte falsk bara för att jag inte vågar ta konsekvenser
    Du är både falsk och feg som till att börja med utsätter din vän för det här och sen inte ens vågar stå för det.
    Hade du brytt dig om din vän så hade du inte gjort så här.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 15:30:00 följande:
    ? De är han som är äcklet i det hela. Inte jag!
    Nänänä, du VET att du har gjort fel, annars skulle du ha berättat för din kompis redan!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-19 11:12:57 följande:

Ja det är väl klart att du tycker du är snällast i världen du är ju en egoist. Och det är väl klart hon kommer tycka du är ett svin för det är du ju. Men eftersom du är en egoist så ser du till att hon inte vet nåt så du slipper få skit för vad du gjort och kan ha kvar henne som kompis.

Du hade ju själv aldrig velat umgås med någon som knullat din kille, men du kan förstås knulla andras killar och få ha kvar dina kompisar.

Jag har aldrig påstått att jag är snällast! Jag är verkligen ingen egoist utan möjligtvis lite feg som inte berättar.

Jag är inte ute efter att knulla mina vänner killar. De hände nu och inget jag är stolt över.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 15:25:57 följande:
    Jag vet att de var fel men ibland kan man inte hålla sina känslor i styr. Detta är första gången jag har gjort så. Visst jag har varit otrogen mot mi à pojkvänner men jag har aldrig gjort så mot en vän.

Jag har sagt att jag har gjort fel men vågar inte ta konsekvenserna.
    Du har alltså varit otrogen mot dina pojkvänner också.
    Det säger en del om din empati och respekt för andra människor.
    Man kan håla sina känslor i styr,bara man vill.
    Du ville uppenbarligen inte.
    Hade du haft någon som helst empati och respekt för din vän så hade du klarat av att sätta henne framför dina egna behov.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-19 11:15:28 följande:

Det är ingen som missförstått dig, dina handlingar talar för sig själva.

Att du sen är feg och inte kan stå för vad du gör och känner dig missförstådd är en helt annan sak.

Jag kan erkänna att jag är lite feg. Något fel att vara de?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-19 11:27:05 följande:

Att önska att folk blir utsatta för samma behandling som de utsätter andra för är inte att önska någon illa det är bara rättvist.

Omg tänk
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 15:42:35 följande:
    Jag kan erkänna att jag är lite feg. Något fel att vara de?
    Ja! Det beror på varför man är feg men i ditt fall, absolut.
Svar på tråden Kompis kille