• Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 21:35:38 följande:
    Är jag ett svin? Absolut, jag har känt henne i hela livet men de betyder inte att jag är ett större svin eller svin överhuvudtaget. De var inte jag som var otrogen utan han.

De verkar som att de är bättre att hålla tyst för då kanske man slipper konfrontationer och att vänskapen går i kras. Tror hon blir lyckligt ovetandes. Så håller jag koll på svinet så han inte är otrogen med någon annan
    Hur ska du ha koll på honom då? Genom att fortsätta vara med honom eller...? Om hon inte vet att ni varit med varandra så lär ju inte du veta om han är med någon annan än dig heller.
  • eriknilsson1987

Om din kompis betyder något för dig så måste du självklart berätta.
    Sen är det upp till henne hur hon tar det.
    Det du har gjort är självklart fel men va ärlig. 
    Det är mitt råd. Lycka till

• Leostar
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 20:53:38 följande:
    Men de var inte riktigt meningen att de skulle hända. Är ju han som är ett svin som är otrogen och jag vill ha henne som vän
    Fast gissar att du varit hennes vän bra längre än han varit hennes pv... så vem har egentligen svikit henne mest? För det ingår väl i vänskap att inte knulla ens partner...
  • DanneHade
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 21:35:38 följande:
    Är jag ett svin? Absolut, jag har känt henne i hela livet men de betyder inte att jag är ett större svin eller svin överhuvudtaget. De var inte jag som var otrogen utan han.

De verkar som att de är bättre att hålla tyst för då kanske man slipper konfrontationer och att vänskapen går i kras. Tror hon blir lyckligt ovetandes. Så håller jag koll på svinet så han inte är otrogen med någon annan

Men du var otrogen. Tänk på vad ordet säger.

O trogen. Icke trogen.

Att strula med en väldigt nära polares pojkvän är så nära otrohet man kan komma i en kompisrelation. Det är otrohet, i brist på bättre ord.

Det är inget magiskt med att en penis möter en vagina som gör ett svek större i det området per automatik. Om du har varit en nära vän till henne hela hennes liv  och killen varit hennes kille i 3 månader(?), är ditt svek större. Du är/har förmodligen varit ett större inflytande på hennes liv än vad han är/varit tills nu.
    Att du ej har varit henne trogen, gör nog mer ont än att killen inte varit det.

Säger det inte för att du ska må sämre än du redan gör. Jag är också ett svin.
    Jag var otrogen, jag berättade det för min tjej. Inte därför att jag är en bra person (en bra person hade gjort slut innan). Jag tog mitt beslut av samma anledning som du tar ditt just nu, egenintresse. Viktigt att du vet med dig det och inte lurar dig själv.

Du gör det för dig själv just nu. Om du faktiskt börjar sätta hennes lycka före din egen och gör så under en väldigt lång tid härefter, kanske du någon gång i framtiden kan säga att du "höll tyst för båda eras skull".

• Anonym (Lisa)
    Anonym (L) skrev 2020-08-17 21:47:21 följande:

Har du frågat henne?

Jag ligger med din kille , visst är vi vänner?

Sluta vara barnslig nu. Berättar inte för henne
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 21:50:41 följande:

Du var ju "otrogen" också, du svek er vänskap. Och du är fortfarande ett svin som ljuger för henne om det. Att inte säga något är en annan form av lögn, så du vet.

Jag tiger om de och de gör jag för att hon inte ska bli ledsen
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 21:51:41 följande:

Hur ska du ha koll på honom då? Genom att fortsätta vara med honom eller...? Om hon inte vet att ni varit med varandra så lär ju inte du veta om han är med någon annan än dig heller.

Jag menar att jag har koll på honom bland fester mm hur han beter sig
  • Anonym (Mathias)

Får jag fråga hur gammal du är?

• Anonym (kapten)

Vad innebär strula? Hur långt har det gått? 

• molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-17 11:39:29 följande:

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

Ok. För det första. Hade du sett henne som en vän så hade du inte strulat med hennes pojkvän från första början. En riktig vän gör inte så.
    Och för det andra. Är du det minsta rädd om er vänskap så står du för vad du gjort.
    En vänskap är också en slags relation så det du har gjort är minst lika svinigt som det hennes pojkvän har gjort.
    Vad tror du at er vänskap vinner mest på? Att du är ärlig nu och berättar vad du gjort och visar att du ångrar det eller att du ljuger och sanningen kommer fram på annat sätt senare?
    För det riskerar den att göra.
    Om du själv inte berättar så hoppas jag att det kommer fram på annat sätt.
    Din vän förtjänar bättre än både dig och sin pojkvän.
Svar på tråden Kompis kille