• Anonym (Smurfan)

En vuxen och två barn i en trea?

Behöver flytta och en trea det enda jag har råd med. Har två barn på heltid, 12 och 17. Tänkte att de får var sitt rum så inreder jag vardagsrummet på nåt sätt så har jag det som mitt rum. Kanske med nåt draperi som skiljer av.

Nån annan som är lite trångbodd? Hur har ni låst det?

• Svar på tråden En vuxen och två barn i en trea?
  • Anonym (Ada)

Jag har en trea, men än så länge är mina barn små. Jag tänker att jag får flytta ut i vardagsrummet den dagen barnen kräver egna rum.

• Anonym (Funkar)

Vi bor 3 barn, två vuxna i en trea på 80m2, två äldsta har egna rum, i vardagsrum yngsta har en säng bakom soffan som sin plats, jag har en säng på andra sidan soffan, mannen sover i soffa. De funkar men trångt, är bara ett tillfälligt boende ett tag.

• Anonym (rymligt)

Ja, det funkar nog jättefint.

Såhär hade vi det när jag växte upp med skilda föräldrar och vi barn blev äldre och behövde sparata rum.
    Det går att göra som ett litet rum i vardagsrummet med bokhyllor som avskiljare också, och placera sängen där (om du har bokhyllor alltså? Annars funkar ju draperi fint också, finns ju sådana man fäster i taket.

• Anonym (Stort)
    Anonym (Smurfan) skrev 2020-08-22 13:35:38 följande:

Behöver flytta och en trea det enda jag har råd med. Har två barn på heltid, 12 och 17. Tänkte att de får var sitt rum så inreder jag vardagsrummet på nåt sätt så har jag det som mitt rum. Kanske med nåt draperi som skiljer av.

Nån annan som är lite trångbodd? Hur har ni låst det?

Det är ju inte trångbott! ???? vi bodde två barn och tre vuxna i en trea
  • Anonym (En)
    Anonym (Stort) skrev 2020-08-22 22:33:56 följande:

Det är ju inte trångbott! ???? vi bodde två barn och tre vuxna i en trea

Jo, det är enligt definitionen av trångboddhet trångbott.
  • elalaroné

Heja dig! hoppas du kan spara in dem cashen!
    Går absolut, tänk våningsäng så får du plats med något under tex. skrivbord. Du lär ju endå inte ha sällskap över när du bor i vardagsrummet (Y)

• Anonym (Emma)

Ganska vanligt nu och det låter bra.

• Anonym (Ja)

Här i Stockholm börjar det bli normaliserat att vara lite trångbodd under i alla fall del av barnens uppväxt

• Anonym (bortskämda)

Dagens människor är så bortskämda. En trea på tre personer(varav en säkert flyttar inom några år) är ju massa plats. 

• Anonym (fd trångbodd)
    Anonym (bortskämda) skrev 2020-08-23 19:51:41 följande:

Dagens människor är så bortskämda. En trea på tre personer(varav en säkert flyttar inom några år) är ju massa plats. 

Vete fan om man är bortskämd bara för att man inte vill bo trångbott. Jag har bott trångt med barn och även om det funkar så är det jobbigt. Det skapar stress att inte ha någon plats att kunna dra sig tillbaka till och hämta andan. Känslan av att gå på varandra är påfrestande. Komfliktnivån hemma hos oss gick ner rätt omgående efter att vi flyttat till större.
Svar på tråden En vuxen och två barn i en trea?