Inlägg från: Anonym (BVCläkaren som remitterar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BVCläkaren som remitterar)

    Kan fsk-personal ingenting om barn..?

    Nu var det några år sedan och det kanske fungerar olika implikationer kommuner men här kommer vårvstory. Eftersom Du säger att barnet gått på förskola ca ett år då gissar jag att barnet är 2,5 eller äldre.

    Ungefär så gammal var vår äldsta flicka när föreståndaren på ett utvecklingssamtal sa att hon inte pratade alls, varken med sina ?kompisar? eller personalen. Hon undrade om det kanske var så att hon pratade hemma. Nej, sa jag det gör hon inte men hon förstår och är duktig på att kommunicera på sitt sätt.

    På hennes rekommendation tog vi kontakt med BVC där de kollade lite och sedan skrev remisser. Jag minns inte allt men självklart kollades hennes hörsel extra noggrant, att det inte var något ?mekaniskt? fel och att hon verkade ha en normal utveckling i övrigt. Hon fick gå till logoped som introducerade tecken som stöd med olika hjälpmedel både till oss och förskolan.

    Hon lärde sig massor med tecken och sedan började hon bara prata en dag efter ett par månader. Inte så förståeligt förståss men det blev stadigt bättre. Jag minns inte riktigt efter hur lång tid men kanske ett år gjordes en uppföljning och då ansåg logopeden att hon på alla plan hade ett normalt språk.

    Då ring BVC idag ????

  • Anonym (BVCläkaren som remitterar)

    Sista meningen skulle vara: Så ring BVC redan i dag, glad gubbe

  • Anonym (BVCläkaren som remitterar)

    Ang ditt tillägg:

    Nu förstår jag inte. Vad vill du med din trådstart?

    Jag trodde du ville ha stöd och information.

    Nu känns det mer som att du bara vill gnälla på förskolan utan några konkreta frågeställningar.

    Jag tycker att barns kommunikationsproblem är en viktig fråga att utbyta synpunkter och information kring. Kan vi hålla oss till den diskussionen, tack.

Svar på tråden Kan fsk-personal ingenting om barn..?