• Jenzia

    BIM September Första barnet

    Steeph skrev 2020-09-15 11:26:11 följande:

    Känner mig redan helt sänkt dock. Ytterst liten temphöjning och vi hann aldrig få till det igår. Så vi har bara myst 2 dagar innan ÄL. Imorgon ska jag till gyn så då borde de se om jag har haft ÄL. Det var likadant förra månaden.... att jag får en väldig drop i temperaturen (typ 0,3 grader) och sedan går den bara upp cirka 0,3 grader dagen efter. Så antingen så släppte ägget sent inatt och temphöjningen kommer imorgon eller så släppte det aldrig. Jag hade dock negqtlva ÄL tester idag men positiva igår kväll. Förlåt för bitterheten men trodde aldrig att vi skulle sitta på beräknat BF och inte ens vara gravida igen.


    Men två dagar innan äl är ju bra! Hellre före än efter, tycker iaf jag

    Hur gick det på gyn idag? Och hur var tempen imorse? Min är uppe på runt 37 nu, så får vara nöjd och lägger tempen på hyllan nu. Kan ändå inte påverka tempen :-P

    Kära du, du är inte bitter! Det är ok att vara besviken och tycka att det är kämpigt! Vore nog konstigt om du inte var det liksom <3 Stor kram och hoppas du mår bättre idag!
  • Jenzia
    toenail skrev 2020-09-17 16:45:08 följande:

    Hallå på er alla!

    Jag är idag på äl+9. Har de senaste dagarna märkt att mitt urin luktar annorlunda. Har också igår och idag känt att mitt hjärta liksom hoppat över ett slag, eller slagit dubbelslag kan inte riktigt känna vilket men det slår hårdare då och då.. I övrigt känner jag inget speciellt mer än att min bh varit väldigt obekväm de senaste dagarna. Detta kan ju också vara symptom inför mens så vill liksom inte få upp förhoppningarna och köpa ett testa tidigt test. Jag har bara ägglossningstest hemma och har för mig att man ska kunna se med ett sånt om man är gravid eller inte? Vet någon hur det fungerar? Behöver jag vänta till bim eller skulle jag kunna testa redan idag?


    Ägglossningstest kan aldrig används som ett gravtest, de mäter helt olika hormoner. Äl+9 är också lite tidigt. Vänta ett par dagar till och ta ett testa tidigt då
  • Jenzia
    toenail skrev 2020-09-17 18:57:52 följande:

    Haha jaså! Var nog inte källkritisk när jag läste den infon.. Jag får nog göra så! När kan man testa tidigt och vara säker på att resultatet stämmer? Om man ens kan vara säker?


    Tror de flesta testa tidigt är hyfsat säkra 11-12 dagar efter äl. Men det bästa är ju att vänta till 14-15 dagar efter äl och ta ett vanligt test CB digitala ska vara bra!
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-21 16:15:08 följande:

    Någon som är kvar? jag har bim om 1 vecka (28/9). Lång väntan kvar och man vill ju såå gärna ha det där plusset. Hade varit fantastiskt om det kan ta sig under 2020. Kram på er


    Jag smyger lite i buskarna också Ja, sista veckan är rätt dryg alltså! Har inte jättemycket förhoppning om denna månaden, men ett plus hade suttit fint!

    Några symptom hos dig?

    Precis fått veta att min bästa kompis är gravid i vecka 8 och min andra bästa kompis är igång med ivf med nr 2! Och ytterligare en nära vän som är på G (tyvärr fått missfall nyligen). Så hade ju var fantastiskt om vi kunde vara föräldralediga samtidigt!! Men vågar inte hoppas för mycket.
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-21 18:16:47 följande:

    Hihi men hej nja haft lite ilningar idag och känts som liiite molvärk men det får jag alltid mitt i lutealfasen. Varit mer irriterad vilket jag aldrig brukar vara, men är 100% pms skulle jag säga.

    Men åh, ja jag förstår verkligen det. Håller tummarna stenhårt att ni får plus inom närmaste månaderna.


    Spännande med nåt iaf! Jag är mest svullen och gasig, vilket också känns typiskt för veckan innan mens :-P

    Håller alltid tummarna för dig med ska du veta!!
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-22 11:19:47 följande:

    Ja hahah, progesteronet som är igång. Jag har börjat blöda mycket lättare i tandköttet (haft så innan också både som gravid och ej gravid) men läste att det är pga progesteronet hade jag ingen aning om!

    Hur känner du inför kommande dagar? Kommer du testa tidigt eller struntar du i det?


    Jasså? Kände jag inte alls till! Att slemhinnor/blodkärl blir skörare eller? Vad knasigt

    Jag läste ovanför att du slängt rosenrot och ska låta munkpepparn stå i skåpet! Good for you! Jag ska göra lite samma sak, men fortsätta ta vitaminer och inositol (iaf tills burken är slut). Tänkte nog successivt gå över till det vitaminpaket som Vulverine rekommendera inför graviditet. Det är bara 5 olika framför 10 olika som jag äter nu ;-p

    Jag kommer bara vänta in mens. Och faktiskt ta mig ett litet glas vin både på fredag och lördag! Leva lite mer som vanligt Varit så skönt att slippa ta tempen också!!!

    Du då? Läste att du också lagt tempen på hyllan, sååå skönt!
  • Jenzia
    CairoCarro skrev 2020-09-22 17:29:11 följande:

    Visst åt du q10 också? Äter du genom hela cykeln? Vilken dos tar du? Jag åt q10 30 mg från apoteket innan, genom hela cykeln, men här säljs bara 200mg, och läste även att i studier så har kvinnor tagit 600mg per dag.. Dock så läste jag att det kan finnas korrelation mellan q10-tillskott och missfall, så nu senast hade jag uppehåll i lutealfasen.. har du några tankar? :)

    Och jag gillar att du ska ta några glas vin! :)


    Ja men det stämmer, jag äter q10 120 mg. Jag har läst på Fertilitetsguiden att q10 ska förbättra kvaliteten på äggen Inte läst något om att man ska ha uppehåll under lutealfasen dock! Hmmm... får kolla upp! Tack för infon q10 ska tydligen vara väldigt bra för mannen också. Vulverine har tex q10 med i det vitaminpaket som hon rekommenderar till män

    Har följt din resa de senaste månaderna och det verkar som om du, precis som jag, insett att det är bättre att tagga ner lite kring fertilitet Leva normalt och försöka njuta av livet även om vi längtar så rysligt efter en liten! <3
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-22 17:41:34 följande:

    Ja alltså kan göra tandköttet lite mer känsligt typ.

    Ja jag körde bara vitaminer denna cykel och fick ÄL på dag 16. Fick inga vallningar heller. Det enda som gyn har uppmärksammat är att jag ligger liiite högt på testosteron, inte i mitt län men i typ alla andra län och när man läser på amerikanska sidor. Men det ska tydligen inte vara nån big deal då min cykel är relativt regelbunden. Men vi får bara fortsätta kämpa på och försöka njuta av livet.

    Helt rätt Jenzia, tycker det är rätt väg att gå! Ja verkligen ingen temp i lutealfasen gör att jag både sover bättre och känner mig mer lugn


    Vad skönt att äl kom som förväntat och du slapp de knasiga vallningarna! Jag har nog insett att mina vallningar ffa kommer i lutealfasen, kanske inte så konstigt iom att tempen höjs 0,5 grad! Haha!

    Så du har fått grönt från gyn? Inga konstigheter i dina prover efter mf? Sköööönt! Ja, det är ju faktiskt det enda vi kan göra! Fortsätta försöka och hoppas på att det till slut tar sig! Vi kommer ju närmre och närmre våra plus iaf!

    Ja, är på äl+10 idag. Har inte en tanke på att testa efter vare sig graviditet eller oroa mig för tempdipp, beroende på vad tempen hade visat imorse! Nu lever jag bara som vanligt
  • Jenzia
    CairoCarro skrev 2020-09-23 14:02:27 följande:

    Ah ok, då är det kanske bara jag som överreagerar. :P Läste alltså inte nånstans att man skulle göra uppehåll i lutealfasen - det var min egna idé haha - men läste att man bör göra uppehåll när man väl blivit gravid, så jag blev lite stressad.. Jag tar dock 400mg nu, för äggen som du säger :D Min man tar även 400mg om dagen han med. Men kommer nog göra så att jag sänker dosen lite kring BIM men utan faktiskt uppehåll.

    Ja men precis! Jag tror det är rätt väg att gå, skönt att du har hittat något som funkar för dig med <3 Vi får sikta på målet, vi kommer ta oss dit förr eller senare och det kommer kännas underbart då! Men ja, nog längtar man rysligt allt.. :/


    Hmm, ja, om man inte ska ta tabletterna som gravid så borde man ju lägga dem på hyllan efter äl. Minns du vart du läste det?

    Jag har tyvärr inte läst något om vilka doser av q10 som man ska ta, köpte själv den starkaste varianten som Apotea hade Men du kanske kan dra ned till en tablett varannan dag? Fast jag har ju ingen aning om 400 mg är mycket

    Hoppas din äl kommer som den brukar denna månaden och att du får direkt effekt av att ta bort örter och minskad stress <3
  • Jenzia
    solkatt90 skrev 2020-09-23 13:07:41 följande:

    Hej! 

    Jag hoppar in här lite sent jag med. Har BIM på tisdag 29/9 och just nu känns det som att dagarna släpar sig fram. Detta är vårt fjärde försök sen jag slutade med P-piller. 

    Just nu har jag haft ett konstant illamående i några dagar, inga spyor eller så utan endast ett illamående som finns där hela tiden. Det går över när jag äter lite men sen kommer det tillbaka. Jag har någon form av molvärk nere i vänster sida av magen plus att det drar konstigt i min vänstra ljumske till och från? Jag har även metallsmak i munnen och är ofta kissnödig men det kan ju bero på att jag är konstant törstig just nu också? haha. Vill egentligen inte leta "tecken" men det här känns annorlunda än månaderna tidigare men man vågar ju aldrig hoppas något. Man blir ju lite smått galen av den här väntan alltså :) 

    Hur mår ni andra? Någon som känner igen sig?


    Låter som du har alla symptom på graviditet? Inte sugen på att ta ett test? Alltså, har du så här mycket symptom och det beror på hcg så kommer du få positivt på gravtest

    Jag har noll symptom om BIM på måndag (äl+15).
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-24 09:41:19 följande:

    Ja verkligen nej men precis hihi!

    De tog bara tsh (låg på 1,5) och sen testosteron som är liiite högt men fortfarande inom referensintervallet. Har ju egen mens och ägglossning och hade turen att kroppen kom igång snabbt efter ma. Gyn sa ?om ni kunnat bli gravida en gång så bör ni kunna bli det igen. Så fortsätt försöka och om ni inte blivit gravida inom 1 år från ditt missfall så är ni välkomna att söka till fertilitetskliniken?. Så planen är att fortsätta försöka så mycket vi kan och hoppas på ett plus under 2020. Min man ska lämna spermaprov nästa månad (för en annan åkomma), vilket känns skönt för att se hur allt ser ut där.

    Vad skönt Jenzia. Jag är 1 dag efter så idag är jag på ÄL+10. Har inga symtom alls förutom lite ömma bröst vilket jag alltid får innan mens. Så är 100% säker även denna gång att det inte blev något. Nu hoppas jag fullt ut för er skull


    TSH på 1,5 är ju perfekt! Vad skönt! Och skönt att även din man kommer få veta om sina spermier! Hoppas inte det är något allvarligt med honom <3

    Men jag tror precis som Gyn, ni kommer bli gravida igen! Bara en tidsfråga!

    Ja, jag har heller inte ett enda symptom. Brösten är gigantisk denna cykeln, men det har de varit från äl+2/3 så det räknas inte, men fascinerande att det kan variera så mycket från cykel till cykel. Förra cykel var brösten rätt normala även efter äl. Och innan dess svinömma bröstvårtor. Så weird!

    Oh well bara 3,5 dagar kvar tills mens iaf. Tror den kommer som vanligt även om jag så klart hoppas på att den lyser med sin frånvaro istället Jag håller tummarna för oss båda!! <3
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-25 07:31:04 följande:

    Jag kikade på tempen imorse, 36,83, och nu när jag är på ÄL+11 så känner jag att hoppet är ute för mig. Jag vet att jag inte är gravid. När jag blev gravid sist låg tempen på 37,1. September är en extra tuff månad för mig och jag känner att jag behöver få tid att bara fokusera på mig själv och mitt mående. Jag trodde givetvis att vi redan skulle ha blivit gravida och kommit framåt men just nu känns det bara som att vi står och trampar. Att ett MA skulle påverka en så här mycket, ja det trodde jag inte. Känner mig riktigt nere och har så mycket respekt för alla ni som har försökt längre än oss och som kämpar på!

    Så jag väljer att ta en paus från familjeliv på obestämd tid. Jag kommer dock hålla mig kvar månaden ut då jag har några jag verkligen vill se hur det går för kram och ta hand om er!


    Jag förstår dig så mycket <3 Detta är väldigt kämpigt till och från även för mig. Vill ge dig en stor kram! Den här perioden i ditt liv kommer vara ett minne blott när du äntligen har ditt barn i din famn!

    Min temp låg på 36.88 imorse så min mens är på G ikväll eller imorgon, 14 dagars lutealfasen precis som vanligt. Jag hoppas nu att återbesöket efter utredningen ska ge hopp om behandling, hoppas på IVF för det här att göra samma sak varje månad och hela tiden misslyckas tär på psyket :-/ Behöver göra något annorlunda för att lyckas känns det som.
  • Jenzia
    solkatt90 skrev 2020-09-27 10:57:28 följande:

    Det är svagt, men det är där! För visste är det inte bara jag som ser ett +? Testade igår och då var det svagare, alltså blivit starkare idag. BIM-1 idag!


    Solklart! Grattis!
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-27 09:30:45 följande:

    Och detsamma till dig Jenzia <3 ja visst är det så.. det är nog mest att det är september, att vi misslyckades denna gång och att jag så gärna vill kunna ge min man ett barn som nu längtar massor.

    Har du testat något? Jag tänker att tempen kan ligga olika hos olika människor, men för mig som alltid ligger runt 36.8-36.9 under lutealfasen vet alltid att jag inte är gravid om den ligger runt det spannet.

    Ja jag fick äggvitesekret idag som tyder på att slemhinnan börjar brytas ned. Så mensen kommer nog punktligt imorgon vid kl 13. Känns ändå okej nu. Jag har deppat och känner mig redo att försöka igen om cirka 2 veckor. Men visst börjar det kännas av när allt blir så mekaniskt i sovrummet...

    När har ni återbesök? Och har din man lämnat spermaprov? Förstår exakt vad du menar med att man vill göra något annorlunda. Hoppas verkligen att ni får hjälp så snabbt som möjligt <3 kram!!


    Ja, förstår att september är en svår månad för dig och din man Så klart hade sorgsen varit lättare att bära om ni hade fått ett nytt plus till nu! <3

    Nej, inget test denna månad. Har du? Kroppen känns inte annorlunda mot någon annan månad, så om mensen (mot förmodan) inte kommer ikväll eller imorgon så tar jag ett test på tisdag.

    Vågar inte riktigt lita på min temp heller, fick sjukdomskänsla igår och idag är jag stört förkyld Mätte tempen precis igen, för att kolla om jag har feber, och hamnade då på 37,45.. såå ja, förkylningen gör nog sitt.

    Normalt ligger jag runt 36.55-36.7 i follikulärfasen och 36.95-37.1 i lutealfasen (tempar vaginalt).Det enda som är skönt med att kolla tempen runt BIM är att jag inte blir så besviken när mensen sen kommer. Jag vet ju redan att den kommer komma.

    Ja, egentligen är det bara makens spermaprover vi väntar på att få svar om. Jag har redan fått veta att allt ser normalt ut på mina prover (men har inte sett några prover än, spänd på TSH!). Vi ska dit 7/10.

    Imorse såg jag att min nästa BIM kommer på min födelsedag. Det känns faktiskt lite jobbigt, men får hoppas den bästa presenten någonsin!

    Tror din strategi att låta familjeliv vila lite också är bra, ska också dra ner på det. Och försöka leva mer och mer som vanligt. Så gott det går

    Och om du lägger ner familjeliv helt och hållet får du gärna komma tillbaka och meddela när du får ditt plus, ser fram emot det! Stor kram till dig!
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-27 13:53:03 följande:

    Ja jag tog ett test imorse bara för att verkligen vara helt säker (fast jag var helt säker redan innan haha) men känns skönt att jag har så bra koll på kroppen nu att jag Vet när jag är gravid och inte. Jag har dock en väldigt fin känsla i kroppen gällande dig denna månad och jag hoppas jag har rätt!! Du kan absolut bli lite småsjuk innan ett plus. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det är er tur nu <3

    Åh håller tummarna ändå att allt ser fint ut med alla prover. Mitt tsh låg på 1,5. För 2 år sedan låg det på 0,5 så det har ändrats en del. Dock ligger jag forfarande fint till då man ska ligga helst under 2.0.

    Det hade ju varit en riktigt fin present hihi, om du inte plussar nu jag hoppas stenhårt på ett plus under 2020 men vi får se vad som händer. Känner mig mer positiv idag.

    Ja jag kommer gå in i mig själv, proppa kroppen med en massa bra mat, träna, gå på restaurang, mysa med mannen och familjen. Jag kommer ändå hänga kvar på familjeliv ibland tror jag och kommer absolut uppdatera när/om plusset kommer längre fram hoppas du gör detsamma!! Kram


    Jag förstår dig <3 Denna cykel tog jag ett gravtest EFTER mensen startat, bara för att se om jag eventuellt fått ett missfall. Hade sån ryslig mensvärk, som jag aldrig någonsin haft tidigare! Men superblankt så klart. Att något var off i kroppen kan ju berott på att min ägglossning kom väldigt sent för att vara mig = dålig gulkropp och hormonell obalans i lutealfasen med mer PMS och mensvärk.

    Denna cykel känns min kropp mycket mer harmonisk, vilket känns skönt Tror att jag äntligen börjar få lön för kostomläggningen till mer fisk och feta mejeriprodukter Och inget kaffe

    Det är himla fint att du tror och hoppas på att jag ska få ett plus snart, har ju samma positiva känsla om dig!! Tror absolut du kommer få ett plus i år!!!

    1,5 i TSH är perfekt enligt Jenny Koos/Vulverine Hon verkar kunna sina saker! Men 0,5 för två år sedan? Låter inte kul, hade du symptom på hypotereos då?

    Låter som om du har en helt perfekt plan för hösten/vintern Vi behöver ju ladda om batttierna när den mörka årstiden kommer och verkligen satsa på saker vi mår bra av! Själv har jag precis börjat med yoga igen och ser fram emot att finna ännu mer balans och stabilitet i mitt fysiska och psykiska mående <3

    Vad glad jag blir! Då håller vi kontakten ändå, lite grann Kram!
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-09-28 14:20:51 följande:

    Ja så kan det ju absolut vara! Har du fått mens ännu eller är det kanske en liten som flyttat in?

    Vad skönt för dig! Jag känner samma sak. Jag undviker allt gluten och koffein men ätit lite socker till och från. Känner mig dock väldigt lätt j kroppen och det känns skönt att ha koll på kosten både inför graviditet men även rent generellt.

    Ja jag lyssnade på Jenny Koos igår om just tsh. Känns skönt att jag ligger där jag ska och att det var optimal nivå. Nja jag tränade oerhört mycket, åt väldigt lite, hade problem rent psykiskt. Men mår ju mycket bättre idag så sköldkörteln har väl fått sig en boost och rätt byggstenar för att vara frisk.

    Absolut, håller gärna kontakten. Kram


    Mensen är på ingång as we speak. Några timmar sen är väntat bara Kom din kl 13.00? Jag har för mig att du skrev det Klockslaget i något inlägg ;-P

    Ja, du verkar ha hittat en fin balans också Skönt att kroppen känns lätt och att kosten är på plats. Jag äter ju själv en hel del gluten, men har aldrig reagerat på det, utan snarare tvärtom att mitt blodsocker dalar snabbt om jag inte äter kolhydrater vid alla måltider, och då blir det surdegsbröd till frukost och fiberpasta ibland till lunch. På kvällen är det lättare att hoppa kolhydrater eller bara ta lite grann

    Vad skönt att du mår bättre nu, att du äter hälsosamt och tränar lagom mycket Precis vad en bebis vill ha ju!

    Jag lämnar september tråden nu, så får vi se om det blir världens bästa födelsedagspresent den 27/10 Stor kram!
Svar på tråden BIM September Första barnet