• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
  • Anonym (Mendudå)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 14:37:30 följande:
    ursäkta, men hur kan du bedöma om jag är intressant eller inte och vilka som är mer intressanta än jag?

och varför ska jag sluta sätta mig på en piedestal?
    Svaret på din fråga är för att han inte hörde av sig till dig efteråt. Hade han tyckt att du var intressant nog hade han ju i alla fall försökt. Hade han inte känt sig eftertraktad av andra kvinnor och du var okej intressant för honom hade han ju återkommit. Men nu är ju fallet att du troligtvis inte visade honom något intresse, eller att du helt enkelt är tråkig.

Anledningen till att du ska sluta sätta dig själv på en pedestal är för att bra män kan känna lukten av en självgod kvinna på mils avstånd, och vi undviker dem helst då de är självupptagna, ständigt letar efter något bättre och innebär dramatik och frustration på lång sikt.

Du uppvisar tecken på narcissism TS. Inget är fel på dig, allt är fel på alla andra.
    Anonym (Mendudå) skrev 2020-08-27 14:46:15 följande:

Svaret på din fråga är för att han inte hörde av sig till dig efteråt. Hade han tyckt att du var intressant nog hade han ju i alla fall försökt. Hade han inte känt sig eftertraktad av andra kvinnor och du var okej intressant för honom hade han ju återkommit. Men nu är ju fallet att du troligtvis inte visade honom något intresse, eller att du helt enkelt är tråkig.

Anledningen till att du ska sluta sätta dig själv på en pedestal är för att bra män kan känna lukten av en självgod kvinna på mils avstånd, och vi undviker dem helst då de är självupptagna, ständigt letar efter något bättre och innebär dramatik och frustration på lång sikt.

Du uppvisar tecken på narcissism TS. Inget är fel på dig, allt är fel på alla andra.

OMG.

är du en av dem och känner dig kränkt?
    Anonym (Mendudå) skrev 2020-08-27 14:46:15 följande:

.

det är väl uppenbart att han inte tyckte att jag var intressant just för honom men du kan inte resonera om hans anledningar och om hur jag är allmänt.

jag tycker att han betett sig oseriöst från början, och jag ville inte döma honom för snabbt, vilket jag fått backfired sen, fattar du syftet med min berättelse?
  • Anonym (Mendudå)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 14:59:57 följande:
    det är väl uppenbart att han inte tyckte att jag var intressant just för honom men du kan inte resonera om hans anledningar och om hur jag är allmänt.

jag tycker att han betett sig oseriöst från början, och jag ville inte döma honom för snabbt, vilket jag fått backfired sen, fattar du syftet med min berättelse?
    Jag förstår syftet med din berättelse, men är inte säker på att du förstod syftet med min kommentar. Vad jag menar är såhär: Det är lätt att tro att man som hyfsat attraktiv och smart, och speciellt om man är kvinna ska kunna vänta på en riktigt bra man som plötsligt dyker upp och visar intresse för dig.

Problemet är att det finns allt för många andra kvinnor som är hyfsat attraktiva, som har slutat vänta på att mannen skall driva processen - och istället aktivt uppvaktar mannen. En man bedömer en kvinna "intressant" även utifrån hur intresserad kvinnan verkar av honom. Om du inte är villig att bjuda till, kommer du att bli utkonkurrerad av kvinnorna som är villiga att "jaga" de bästa männen. Förstår du vart jag vill komma?
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 13:05:34 följande:
    allt är inte glädje och sommar i livet.
    Nej, det är synd. Inte ens den här sommaren var perfekt, med sol och bad varje dag. Varför är våra liv så mediokra?
    Anonym (Mendudå) skrev 2020-08-27 15:12:00 följande:

Jag förstår syftet med din berättelse, men är inte säker på att du förstod syftet med min kommentar. Vad jag menar är såhär: Det är lätt att tro att man som hyfsat attraktiv och smart, och speciellt om man är kvinna ska kunna vänta på en riktigt bra man som plötsligt dyker upp och visar intresse för dig.

Problemet är att det finns allt för många andra kvinnor som är hyfsat attraktiva, som har slutat vänta på att mannen skall driva processen - och istället aktivt uppvaktar mannen. En man bedömer en kvinna "intressant" även utifrån hur intresserad kvinnan verkar av honom. Om du inte är villig att bjuda till, kommer du att bli utkonkurrerad av kvinnorna som är villiga att "jaga" de bästa männen. Förstår du vart jag vill komma?

läs om min berättelse, snälla. du verkar missa ALLT vad jag försökte att förmedla med den.
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-27 15:37:58 följande:

Nej, det är synd. Inte ens den här sommaren var perfekt, med sol och bad varje dag. Varför är våra liv så mediokra?

mitt är långt ifrån mediokert haha

har haft ett gäng turbulenta år inom det privata livet så det räcker..
  • Mandel
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 14:18:39 följande:

Jag ska berätta mer.

Förra veckan var jag på en dejt.

En läkare. Kirurg. X-barnspappa.

Han ville ringa mig efter att ha chattat i 4 minuter, ok tänkte jag. Lite tidigt, men ok. I samtalet frågar han mig mitt i ingenstans - hur lång är du? Jag undrar om det är viktigt. Ja, säger han. Alltså, hur, HUR kan det vara viktigt? Om själva personen är 180, är risken att jag är 185 låg, och om jag är 160 - so what? Ok. Jag svarar, vi pratar vidare, skrattar. Sen bestämmer han att vi ska träffas o promenera i en stadspark på närmaste fredagen. Ok. Lets do that.

Dagarna efter skriver han inget. Jag skriver själv och frågar hur han mår, underhåller samtalet, undrar om han sett prognosen till den fredagen, för det lovades regn. Han öser med pussar och hjärtan. Skumt, tänker jag, men ok, dömer ingen.

Sen kommer fredagen, jag vet fortfarande varken tid eller plats vart vi ska träffas. Jag skriver två timmar innan jag slutar jobba och frågar. Vi kommer överens till slut att vi möts på en torg (inte parken som det var planerat, av nån anledning). Han ringer o säger att han kommer att vara 10 min sen. Ok, jag väntar, han var en kvart sen. Jag undrar om han är hungrig, han svarar att han ska äta senare med barnen. Det visar sig att barnen är hemma o väntar på honom. Sjukt stressande. Men jag gör mitt bästa för att visa mig från min roliga, underhållande sida, trots hemsk huvudvärk, visar mitt intresse, vi pratar mycket om honom och hans jobb, vilket han gör gärna och stolt. Jag tittar honom i ögonen och försöker att se hans inre skönhet, jag vill genuint se honom som en bra pålitlig person, jag ger honom värme.

Sen blir jag stressad över att barnen väntar på honom hemma och tycker att han ska ju gå till dem. Åker hem och tänker att jag vill lära känna personen, jag vill inte döma honom för hans små missar i planeringen och hans obefintlig engagemang i mig. Jag tänker - han är inte jättesnygg på ett obvious sätt, men vi har saker gemensamt och jag hade kunnat vara attraherad av honom, jag vill fortsätta prata och umgås.

Tror ni han hört av sig? Yeah, right.

Hörde du av dig till honom efter promenaden?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Valfrihet)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 13:05:34 följande:
    det tillför.

allt är inte glädje och sommar i livet.

jag hoppas att någon man som hör till de kategorier jag beskrivit kan ta till sig.
    Inte allt men att dela med sig av det som varit kul är bra mycket mer spännande än att se dig sprida elände och gnäll. Lite mer självinsikt, lite distans till dig själv så kan du nog bli en trevlig prick.
    Mandel skrev 2020-08-27 16:17:02 följande:

Hörde du av dig till honom efter promenaden?

jag väntade några dagar och sen frågade rakt ut.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.