Tinder. Upplevelser.
Har suttit på Tinder i några veckor nu.
Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.
95% män saknar intellekt i ögonen.
Nittio-fucking-fem procent!!
Självupptagna. Egotrippade. Tomma.
40-åriga män med keps bak-och-fram på.
En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)
Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).
Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).
Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)
Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)
Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)
Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)
Bilder med barn. (stackars barn!!).
Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).
Runt 100 matchningar. 15 konversationer.
Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?
Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?
Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?
Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!
Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.
Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.
Vart är denna värld på väg?!!