• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
  • Anonym (Timmer)

Satt och swipade. Det är flera profiler som är samma som jag swipat på tidigare. Säkert tredje gången på bara nån månad. Har de gjort nya konton eller är det nån slags loop på Tinder?

• Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 06:02:05 följande:
    många av er är övertygade att ni är fantastiska som ni är, och nåde den som ska försöka att ändra på något..det är där en del problemet sitter, noll ödmjukhet och väldigt höga krav på kvinnor på det..en 'vanlig' fin kvinna är inte tillräcklig, det ska vara någon helt utomstående som ska få en på fall på en sekund på första dejten... grejen är den att ni ser ingen i denna jakt..jaga för jaktens skull..

om en kvinna har bara en bild utan text betyder det att hon antigen inte orkar att anstränga sig för hon känner att det inte ger någon skillnad i kvalitét på kontakter, eller så tycker hon att spela enbart på sitt utseende eller söker bekräftelse. Precis som män. Men man kan fortfarande skriva "vilka fina ögon du har!", och sen börja prata om det som är viktigt just för dig.
    Tjejer med bild, ingen text, vill inte ha komplimanger som handlar om utseendet. Det är ytligt. Men när tjejen inte skrivit nåt om sig själv, då är det svårt att veta vad man ska skriva till henne. "Hej" är för torftigt tycker tjejer. De vill att killen ska visa mer intresse för henne som person. Tjejer själva kan skriva "hej" till killar. 
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 08:17:55 följande:

Tjejer med bild, ingen text, vill inte ha komplimanger som handlar om utseendet. Det är ytligt. Men när tjejen inte skrivit nåt om sig själv, då är det svårt att veta vad man ska skriva till henne. "Hej" är för torftigt tycker tjejer. De vill att killen ska visa mer intresse för henne som person. Tjejer själva kan skriva "hej" till killar. 

varifrån tog du det att kvinnor utan text inte vill höra komplimanger till utseendet? har någon av dem sagt det? de måste ju vara medvetna stenhårt om att det inte finns något att utgå ifrån förutom deras bild.. men vill man inte kommentera utseende så finns det oändligt många sätt att börja en konversation med. det är just därför det flyter på med vissa människor men med andra går det inte längre än "hur är läget? vad gör du? har du haft en bra semester?" såna samtal dör fort.
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 08:14:16 följande:

Satt och swipade. Det är flera profiler som är samma som jag swipat på tidigare. Säkert tredje gången på bara nån månad. Har de gjort nya konton eller är det nån slags loop på Tinder?

folk stänger av sina konto och börjar om på nytt, sen syns de på nytt i kortleken. samma blir det för dig om du stänger av och sen börjar om, du kommer att synas igen för dem som svajpat dig tidigare
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 08:37:56 följande:
    varifrån tog du det att kvinnor utan text inte vill höra komplimanger till utseendet? har någon av dem sagt det? de måste ju vara medvetna stenhårt om att det inte finns något att utgå ifrån förutom deras bild.. men vill man inte kommentera utseende så finns det oändligt många sätt att börja en konversation med. det är just därför det flyter på med vissa människor men med andra går det inte längre än "hur är läget? vad gör du? har du haft en bra semester?" såna samtal dör fort.
    Många som inte har bild har skrivit det, de lägger inte ut bild, för de vill bli uppskattade för sitt inre.
    Sen är det många tjejer på såna här forum som skriver att de inte vill ha komplimanger för sitt utseende.
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 08:43:55 följande:

Många som inte har bild har skrivit det, de lägger inte ut bild, för de vill bli uppskattade för sitt inre.

Sen är det många tjejer på såna här forum som skriver att de inte vill ha komplimanger för sitt utseende.

det låter främmande för mig, men jag kan tro att de menar att de vill bli uppskattade som personer, inte BARA för utseendet. det är lite skillnad
  • Mandel

Sämsta dejt jag varit på var faktiskt rent krasst synd om killen, men kärlek är inte välgörenhet.
    Jag hade i min presentation skrivit om eget hus med allt det innebär, fritidsaktiviteter - cykel både MTB och landsväg, skidor, skogspromenader samt att jag hade husvagn. Har även ett jobb i en väldigt mansdominerad bransch..
    Läser jag det hos någon annan så tolkar jag det som en tämligen aktiv och självständig person.
    Denne kille hade en ganska skral presentation av sig själv, men jag fastnade för glimten i ögonen på bilderna och humorn i det han skrev när vi chattade. 

Väl på dejten kommer en man emot mig som mest gav mig viljan att springa och gömma mig, men så får man inte göra. 
    Hela dejten kändes som ett arbetsuppdrag och att jag hade blivit personlig assistent/kontaktperson. Stackaren var sjukpensionär med massor av olika krämpor och inget körkort. Och fast i tv-spelsträsket.
    Helt ärligt förstår jag inte vad han trodde att det skulle bli av "oss". Han kändes mindre självständig än min 13-årige son, så hur kunde han tycka att han eventuellt skulle passa in i mitt aktiva liv?
    Jag betalade maten för oss båda och tackade för mig ganska snabbt. Avböjde att följa med hem och se hur han bodde...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 08:56:53 följande:
    det låter främmande för mig, men jag kan tro att de menar att de vill bli uppskattade som personer, inte BARA för utseendet. det är lite skillnad
    Det vill nog de flesta. Men många tjejer skriver att de inte vill ha komplimanger överhuvudtaget som har med deras utseende att göra.
  • Marie7

Har haft Tinder i flera år nu. Ibland aktiv. Ibland passiv. Håller med dig till viss del. I början ville jag bara träffa yngre. Ha något lättsamt, men återkommande. Träffade några av mina fd kks så. Var väldigt bra. På senaste halvåret har jag höjt åldersspannet till 53 (Jag är 50) för jag saknar något mer än bara sex. Vilka matchar jag med? De yngre. De äldre kanske en på tjugo. Är dock väldigt kräsen. De äldre jag matchat med skriver inte tbx eller visar sig vara idioter i mina ögon. De yngre vill knulla skiten ur mig. Suck!!!!!

• Anonym (Timmer)
    Mandel skrev 2020-08-28 09:11:44 följande:

Sämsta dejt jag varit på var faktiskt rent krasst synd om killen, men kärlek är inte välgörenhet.
    Jag hade i min presentation skrivit om eget hus med allt det innebär, fritidsaktiviteter - cykel både MTB och landsväg, skidor, skogspromenader samt att jag hade husvagn. Har även ett jobb i en väldigt mansdominerad bransch..
    Läser jag det hos någon annan så tolkar jag det som en tämligen aktiv och självständig person.
    Denne kille hade en ganska skral presentation av sig själv, men jag fastnade för glimten i ögonen på bilderna och humorn i det han skrev när vi chattade. 

Väl på dejten kommer en man emot mig som mest gav mig viljan att springa och gömma mig, men så får man inte göra. 
    Hela dejten kändes som ett arbetsuppdrag och att jag hade blivit personlig assistent/kontaktperson. Stackaren var sjukpensionär med massor av olika krämpor och inget körkort. Och fast i tv-spelsträsket.
    Helt ärligt förstår jag inte vad han trodde att det skulle bli av "oss". Han kändes mindre självständig än min 13-årige son, så hur kunde han tycka att han eventuellt skulle passa in i mitt aktiva liv?
    Jag betalade maten för oss båda och tackade för mig ganska snabbt. Avböjde att följa med hem och se hur han bodde...

Ja, många tjejer dömer ut killar snabbt. Han hade säkert sidor som du aldrig fick se. Bra sidor. Hans hem kanske var jättemysigt och välstädat, då han har mycket tid över för hemmet. Jag spelar också TV-spel. Jag gör mycket annat också. Många tjejer spelar TV-spel. Jag antar att vi som spelar förtjänar varandra Glad
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.