• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 19:09:04 följande:

jo jag blir påmind varje gång jag öppnar tinder varför jag stängde den...

jag träffar tyvärr inte så många nya människor i jobb eller genom mina intressen, så ibland blir man "uttråkad" just på den fronten och så startar den karusellen igen, för att lämna mig bitter, med dålig självkänsla och hopplös..

Ja, jag har inga råd att ge känner jag. Kvinnan jag har mina barn med var jag tillsammans medå i 19 år. Vi träffades genom bekanta. Ett scenario som känns alltmer avlägset. Vi tittar mer på mobilen än på andra människor.

Vart i livet är du? Har du barn?
  • Anonym (Mina tindererfarenheter)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 20:39:47 följande:
    åh nej.. ta inte kontakt med någon av dem..

jag funderar allvar på att börja skriva en bok "1001 bad dates" haha
    Du får låna mina tre som utfyllnad om du vill :) Konstigt nog så framstod alla tre som bra killar först.

Kille 1. Var det ju inte bara jag som hade missat vad det var för typ heller.

ett fenomen till har jag stöttat på. bara lite roligt, inom parentes.

så mycket som jag har förkärlek för långt hår hos män (så där rockigt långt, inte hipster-långt!), men jag matchar ALDRIG med någon av långhåriga! Liksom, come ooonnn!! Jag verkar inte vara deras typ haha

Anonym (Mina tindererfarenheter) skrev 2020-08-27 20:45:40 följande:

Du får låna mina tre som utfyllnad om du vill :) Konstigt nog så framstod alla tre som bra killar först.

Kille 1. Var det ju inte bara jag som hade missat vad det var för typ heller.

de verkar inte vara något för mig heller

den första har säkert keps back-o-fram på och en hund! haha
  • Anonym (Mina tindererfarenheter)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 20:47:56 följande:
    de verkar inte vara något för mig heller

den första har säkert keps back-o-fram på och en hund! haha
    Den första älskar hund men har inte "tid" med hund. Kanske minska dejtandet så skulle han ha tid? Keps bak-o-fram har han säkert. Han skulle passa i det på nåt sätt. Typ 35, men såg ut som 25 och nån slags barnslig charm på det :) Jag skall inte kritisera för hårt, jag tyckte ju själv han verkade jättemysig först.
    Anonym (Mina tindererfarenheter) skrev 2020-08-27 20:59:29 följande:

Den första älskar hund men har inte "tid" med hund. Kanske minska dejtandet så skulle han ha tid? Keps bak-o-fram har han säkert. Han skulle passa i det på nåt sätt. Typ 35, men såg ut som 25 och nån slags barnslig charm på det :) Jag skall inte kritisera för hårt, jag tyckte ju själv han verkade jättemysig först.

jag går 10 m om 'söta' killar :))
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (känner igen) skrev 2020-08-27 16:55:56 följande:

Haha åh jag vet precis hur du känner det ts, jag har också förlorat hoppet om att träffa vettiga och attraktiva män på nätet. Utbudet av stolpskott är så otroligt stort att man undrar var de alla gömmer sig i verkligheten? 

Det finns inga bra män längre. De är slut och tillverkas inte längre. Ni får drömma er bort, se filmer, läsa om de bra männen. Hoppas på att de uppfinner tidsmaskin eller kan göra minnesimplantat.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Mina tindererfarenheter) skrev 2020-08-27 20:30:25 följande:

Jag har numera lagt ner Tinder. Letar inte efter hook-ups utan relation. Jag har träffat tre killar genom Tinder och tänker att det räcker nu. Det är bara dårar där.

Kille 1 var jättecharmig och jättesöt. Det tyckte nog många tjejer. Han var också seriös och ute efter en relation. Sa han. Varför var han först jättetrevlig i någon timme och sedan verkade stressad och kollade mobilen och försökte hinta om att jag skulle gå hem nu? Kändes som han körde ut mig nästan flera gånger när vi sågs.

Först jätteleende kram, romantisk, mys osv. sedan kolla mobilen och stress? Jo för att två timmar var väl ungefär vad han hade för tid mellan olika dambesök från Tinder. Undrar om han ens han duscha emellan? Jag tror faktiskt jag mötte och gick förbi ett par andra dejter i trapphuset...

Kille 2 var väldigt manlig och kändes trygg och seriös. Kändes jättetrevligt som att dejta en riktig man. Men det kom fram rätt fort att han var rasist. Inte en sån där sverigeväns-rasist som röstar SD och postar brottstatistik för att smutskasta invandrare...utan riktigt rasist. Gilla Hitler och KluKluxKlan rasist. Prata om den vita rasens överlevnad-rasist. 

Kille 3. Var väldigt skön kontrast mot kille 2. Feminist, antirasist, väldigt vänster. Verkade väldigt snäll tills det kom fram att han var helt pervers. Ville att vi skulle ha gangbang och se mig bli ordentligt k... av andra män och vara en kåt h....

Det är nästan så att jag överväger att försöka ta upp kontakten med kille 2 igen. Med den konkurrensen framstår han som bra.

Kille 1 då? Tjejer går ju igång på populära killar som är godkänd av andra tjejer.
  • BombayPizza

Mina erfarenheter av tinder är att en övervägande majoritet av alla tjejer har typ en bild samt ingen presentation... vad ska man svara på det liksom...

Har du nåt bra/dåligt förslag på bild då? Killar är ju långt ifrån lika vana att "styla upp sig" och ta selfies, många av oss skulle säkert behöva lite hjälp.

BombayPizza skrev 2020-08-28 03:30:16 följande:

Mina erfarenheter av tinder är att en övervägande majoritet av alla tjejer har typ en bild samt ingen presentation... vad ska man svara på det liksom...

Har du nåt bra/dåligt förslag på bild då? Killar är ju långt ifrån lika vana att "styla upp sig" och ta selfies, många av oss skulle säkert behöva lite hjälp.

många av er är övertygade att ni är fantastiska som ni är, och nåde den som ska försöka att ändra på något..det är där en del problemet sitter, noll ödmjukhet och väldigt höga krav på kvinnor på det..en 'vanlig' fin kvinna är inte tillräcklig, det ska vara någon helt utomstående som ska få en på fall på en sekund på första dejten... grejen är den att ni ser ingen i denna jakt..jaga för jaktens skull..

om en kvinna har bara en bild utan text betyder det att hon antigen inte orkar att anstränga sig för hon känner att det inte ger någon skillnad i kvalitét på kontakter, eller så tycker hon att spela enbart på sitt utseende eller söker bekräftelse. Precis som män. Men man kan fortfarande skriva "vilka fina ögon du har!", och sen börja prata om det som är viktigt just för dig.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.