• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
  • Mandel
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 09:29:12 följande:
    Ni som konstaterat att det inte finns bra män, och alla är skit, har ni övervägt att träffa kvinnor istället?
    Fast det finns massor av bra män!
    Jag har varit på dejt med flera stycken som varit jättebra, men som inte känts 100. 
    De har sett helt ok ut, varit trevliga, roliga och omtänksamma.
    En del av dem har jag faktiskt fortfarande kontakt med och en av dem är typ en av mina bästa vänner numera. Vi två är mer som ett gift gammalt par alternativt syskonpar och vi har så klart aldrig legat med varandra. Han är skitsnygg och sexig, men attraktionen har uteblivit i alla fall. Just för att han känns som en bror.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Timmer)
    Mandel skrev 2020-08-28 09:54:56 följande:
    Fast det finns massor av bra män!
    Jag har varit på dejt med flera stycken som varit jättebra, men som inte känts 100. 
    De har sett helt ok ut, varit trevliga, roliga och omtänksamma.
    En del av dem har jag faktiskt fortfarande kontakt med och en av dem är typ en av mina bästa vänner numera. Vi två är mer som ett gift gammalt par alternativt syskonpar och vi har så klart aldrig legat med varandra. Han är skitsnygg och sexig, men attraktionen har uteblivit i alla fall. Just för att han känns som en bror.
    Självklart finns det bra män.
    Men min fråga riktade mig till kvinnor som tycker att män är skit.
  • Mandel
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 09:37:46 följande:
    Han hade humor och glimten i ögat, men det var väl inte tillräckligt.

Nej, det är inte tillräckligt när jag vill ha någon att dela och uppleva livet med.

Har levt med en arbetsnarkoman och skött om relation, hem, hus, barn, bil, trädgård, sociala livet på egen hand tidigare och så vill jag inte ha det igen.
    Att då bli ihop med någon som inte har körkort innebär att jag måste åka till honom hela tiden alternativt skjutsa honom fram och tillbaka. Jag har barn så hur ska jag få ihop det pusslet?
    Jag blir återigen ständig chaufför.

Jag får fixa hus, trädgård, bil osv på egen hand igen. Jag får fortsätta cykla ensam och själv gå i skogen och plocka svamp för att han inte kan följa med.

Att han sedan var överviktig hjälper ju inte till för fem öre, då jag faktiskt är så ytlig att jag inte tänder på stora magar på män...

Så nej, att ha humor och glimten i ögat räcker verkligen inte! Har dissat dejter med fler kvalifikationer än så. 
    Kärlek är inte välgörenhet!

Anonym (Timmer) skrev 2020-08-28 09:59:13 följande:

jag tycker inte att alla män är skit,trots din förmodan.

men på dejtingssidor är det glest med dem.

och de som är intressanta har uppenbarligen köer av beundrare där och blivit bortskämda av uppmärksamheten så pass mycket att det är omöjligt att komma över den muren.
  • Mandel
    Förmodligen kvinnor som själva är omöjliga att leva med. Kaka söker maka liksom?
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 09:40:53 följande:

jag har inte letat, bara övervägt.

vad ska ni göra när vi alla ger upp på er?

Att alla ger upp på det motsatta könet kommer aldrig att hända.

Däremot finns det grupper som gjort det redan. Googla MGTOW. Det finns säkert en liknande grupp för kvinnor.

Jag sympatiserar inte med dessa.

Ett liv utan kvinnor i min närhet skulle vara tämligen torftigt.
    Anonym (singelpappa) skrev 2020-08-28 10:20:42 följande:

Att alla ger upp på det motsatta könet kommer aldrig att hända.

Däremot finns det grupper som gjort det redan. Googla MGTOW. Det finns säkert en liknande grupp för kvinnor.

Jag sympatiserar inte med dessa.

Ett liv utan kvinnor i min närhet skulle vara tämligen torftigt.

det var en retorisk fråga, ta det inte så bokstavligen. personen vill ju provocera lite,då får han ett svar.

jag vill inte ge upp, men känner mig uppgiven

män som är intressanta för mig är få

och jag lyckas inte övertyga dem att jag är värd deras uppmärksamhet. så? what to do?

anser du dig själv vara en 'bra man'?

berätta, vad har du att erbjuda till en kvinna i ditt liv.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 10:34:11 följande:
    anser du dig själv vara en 'bra man'?

berätta, vad har du att erbjuda till en kvinna i ditt liv.
    Bra försök, men den går jag inte på Tungan ute
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 10:04:27 följande:
    jag tycker inte att alla män är skit,trots din förmodan.

men på dejtingssidor är det glest med dem.

och de som är intressanta har uppenbarligen köer av beundrare där och blivit bortskämda av uppmärksamheten så pass mycket att det är omöjligt att komma över den muren.
    Eftersom det finns få bra män, och fler bra kvinnor, så kan det ju vara bra för en del kvinnor att överväga att dejta kvinnor.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.