• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
  • Mimosa86

Vore intressant att veta hur din profil ser ut, du otroligt intressanta och fulländade människa som står över 95% av alla tindermän.

Jisses...

Mimosa86 skrev 2020-08-26 19:11:22 följande:

Vore intressant att veta hur din profil ser ut, du otroligt intressanta och fulländade människa som står över 95% av alla tindermän.

Jisses...

Tyvärr är det omöjligt :)
    Mimosa86 skrev 2020-08-26 19:11:22 följande:

Jisses...

dessutom har du uppfattat fel.

95% av dem män JAG ser på Tinder.

Det är faktiskt inte så illa, med tanke på att IQ högre än 128 (som jag har enligt Mensa-testning) har ändå bara 3% av befolkningen.

Jag är absolut inte fulländad, och jag söker ingen perfekt heller, men det är väl rättvist att jag vill träffa någon som kan matcha min egen nivå? :)
  • Anonym (Freddie's dead)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 17:52:00 följande:

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

Upplever dessa personer som relations-junkies. Bara det nya som är intressant då det är mystiskt. Det är de personerna som förlorar på det då de inte lär känna någon på djupet eller släpper någon nära inpå, jagar hela tiden efter nytt och är endast intresserade i c:a 5 minuter. När de vet att de har någon "hooked" är det ointressant helt plötsligt. Dumpar man dessa personer/slutar höra av sig så blir de helt plötsligt jätteintresserade...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 19:11:07 följande:

jag säljer inget.

Bilder på mig är neutrala, där man ser tydligt hur jag ser ut, utan att dra uppmärksamhet på annat. Utan snapchat-filter, utan att grimasera, sträcka upp tungan, 'skrika' eller göra duck face.

Beskrivningen är kort men samtidigt väldigt tydlig, på vad jag är ute efter, och jag är säker på att den inte liknar någon annans. Jag har även en tillhörande låt som definierar min musiksmak, eftersom att musik är viktig för mig (jag tittar även på vilken musik män gillar). Att rada upp mina intressen och kvalitéer ser jag inte som relevant just för detta forum (Tinder), där man reagerar ändå mest på utseende och bestämmer sig snabbt åt vilket håll man ska svajpa.

Har du någon helkroppsbild??

Det är där det brister för 75% av alla kvinnor på Tinder. Jag har slutat att swipa höger på kvinnor utan helkroppsbild då 99% är mulliga/tjocka. Hur kan man utesluta kroppen. Spelar ingen roll om du har ett sött ansikte men en kropp som ser ut deg.
  • Anonym (Freddie's dead)
    Aikido skrev 2020-08-26 18:36:10 följande:
    Ärliga komplimanger betackar jag mig för då de sällan är till glädje för mig. Mycket hellre då falska, insmickrande och lätt sockrade.
    Vad tycker du om denna då?: Du är lite rolig du :)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-08-26 19:43:05 följande:

Har du någon helkroppsbild??

Det är där det brister för 75% av alla kvinnor på Tinder. Jag har slutat att swipa höger på kvinnor utan helkroppsbild då 99% är mulliga/tjocka. Hur kan man utesluta kroppen. Spelar ingen roll om du har ett sött ansikte men en kropp som ser ut deg.

jag har en bild där man ser att jag inte är mullig,

men där bekräftar du bara åter igen all den ytlighet som jag vill kräkas av på tinder. jag är mycket, mycket, MYCKET mer än bara ett snyggt ansikte och en slimmad kropp, men var är de som är kapabla att gräva in i min själ? haha.
    Anonym (Freddie's dead) skrev 2020-08-26 19:42:51 följande:

Upplever dessa personer som relations-junkies. Bara det nya som är intressant då det är mystiskt. Det är de personerna som förlorar på det då de inte lär känna någon på djupet eller släpper någon nära inpå, jagar hela tiden efter nytt och är endast intresserade i c:a 5 minuter. När de vet att de har någon "hooked" är det ointressant helt plötsligt. Dumpar man dessa personer/slutar höra av sig så blir de helt plötsligt jätteintresserade...

äh, de blir inte ens intresserade igen, de har ju noll energi.

däremot har jag stöttar på ett fenomen av män som återkommer till mig efter ett bra tag, då de fortfarande inte hittat de där fjärilar i magen o sitter uttråkade.. och tror att jag väntar på deras mercy i åratal haha yeah right!
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 19:48:16 följande:

men där bekräftar du bara åter igen all den ytlighet som jag vill kräkas av på tinder. jag är mycket, mycket, MYCKET mer än bara ett snyggt ansikte och en slimmad kropp, men var är de som är kapabla att gräva in i min själ? haha.

Nyss skrev du ju att du ville va komplimanger för ditt utseende? Hur ska du ha det ?
  • Fjäril kär
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 19:48:16 följande:

Tinder ÄR ytlighet. Det är ju inte förrän man swipar varandra på grund av utseendet man kan ta reda på vad som finns på insidan. Oftast finns det ingen insida värd namnet.

Söker du hjärna får du byta forum.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.