• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
    Anonym (Pelle) skrev 2020-08-26 20:00:32 följande:

Nyss skrev du ju att du ville va komplimanger för ditt utseende? Hur ska du ha det ?

du pratar ju om dina preferenser, vad har det att göra med komplimanger till mig?

jag står för det jag säger.

ser du mig på tinder och blir attraherad så vill jag höra vad det var som fångade ditt intresse, jag vill få det bekräftat att du svajpat med tanke bakom, med omsorg.
    Fjäril kär skrev 2020-08-26 20:09:31 följande:

Tinder ÄR ytlighet. Det är ju inte förrän man swipar varandra på grund av utseendet man kan ta reda på vad som finns på insidan. Oftast finns det ingen insida värd namnet.

Söker du hjärna får du byta forum.

det är nog så..

jag vet bara inte vilket forum man ska vända sig till.. blir bara frustrerad av allt detta..
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 20:09:31 följande:

du pratar ju om dina preferenser, vad har det att göra med komplimanger till mig?

jag står för det jag säger.

ser du mig på tinder och blir attraherad så vill jag höra vad det var som fångade ditt intresse, jag vill få det bekräftat att du svajpat med tanke bakom, med omsorg.

Ja , så du vill höra att jag swipade höger pga sin slanka kropp alltså ?

De flesta tjejer hade nog blockat mig om de fick höra det.
    Anonym (Pelle) skrev 2020-08-26 20:17:06 följande:

Ja , så du vill höra att jag swipade höger pga sin slanka kropp alltså ?

De flesta tjejer hade nog blockat mig om de fick höra det.

brukar du se något mer än en slank kropp?

för mig är det ofattbart att en kroppsform kan vara så viktig.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 20:27:20 följande:

brukar du se något mer än en slank kropp?

för mig är det ofattbart att en kroppsform kan vara så viktig.

Attraktion är viktigt för mig och jag attraheras av en slank kropp. Men sen vill man ju att hon ska vara en vettig person med liknande intressen också. Det tar man ju reda på efter att man Swipat höger.

Menar du att attraktion inte är viktigt för dig ?
  • Anonym (Mendudå)

Hej TS.

Jag är nog eventuellt en sådan man du hade velat träffa på Tinder. Talför, intresserad, generös, välutbildad och hyfsat attraktiv.

Problemet för dig är att du är inte den enda kvinna jag har matchat med på Tinder. Jag har i ärlighetens namn varken tid eller intresse att fråga djupa frågor om dig och ditt liv innan du har visat sig intressant på något sätt.

Visst, du säger att du ser vacker och smal ut, men det är ju också grundkriteriet för att jag ens swipeade höger på dig från första början. Nu konkurrerar du ju med de andra snygga och slanka kvinnorna som har matchat med mig.

Här till det roliga TS, det finns snygga och slanka kvinnor som inte har en påle i röven, utan faktiskt ställer frågor, visar intresse för mig och är flörtiga. Så som du skriver här i tråden, och lägger fokus på att mannen skall bekräfta dig, är ingenting jag behöva lägga energi på.

Du är helt enkelt utkonkurrerad om de bästa männen TS. Det kommer behövas mer ansträngning från din sida om du vill gå hem men den bästa männen.

Lycka till!

Anonym (Pelle) skrev 2020-08-26 20:37:23 följande:

Attraktion är viktigt för mig och jag attraheras av en slank kropp. Men sen vill man ju att hon ska vara en vettig person med liknande intressen också. Det tar man ju reda på efter att man Swipat höger.

Menar du att attraktion inte är viktigt för dig ?

det har jag aldrig sagt. jag förstår att uppenbarligen är kroppsform viktig för vissa, men för mig står det längst nere på prioriteringslistan. Jag brukar se intellekt och värme i ögonen, och karisma (om den finns) syns rätt fort i ett påbörjat samtal, då spelar kroppsformen mindre (eller ingen) roll.
    Anonym (Mendudå) skrev 2020-08-26 20:38:57 följande:

Hej TS.

Jag är nog eventuellt en sådan man du hade velat träffa på Tinder. Talför, intresserad, generös, välutbildad och hyfsat attraktiv.

Problemet för dig är att du är inte den enda kvinna jag har matchat med på Tinder. Jag har i ärlighetens namn varken tid eller intresse att fråga djupa frågor om dig och ditt liv innan du har visat sig intressant på något sätt.

Visst, du säger att du ser vacker och smal ut, men det är ju också grundkriteriet för att jag ens swipeade höger på dig från första början. Nu konkurrerar du ju med de andra snygga och slanka kvinnorna som har matchat med mig.

Här till det roliga TS, det finns snygga och slanka kvinnor som inte har en påle i röven, utan faktiskt ställer frågor, visar intresse för mig och är flörtiga. Så som du skriver här i tråden, och lägger fokus på att mannen skall bekräfta dig, är ingenting jag behöva lägga energi på.

Du är helt enkelt utkonkurrerad om de bästa männen TS. Det kommer behövas mer ansträngning från din sida om du vill gå hem men den bästa männen.

Lycka till!

du har fel, jag hade inte blivit intresserad av dig.
  • Anonym (Jag)

Tinder är inledningsvis ytligt då man till en början går på det man ser. Sen är det meningen att man ska ta reda på vad som gömmer sig innanför , på insidan. sen att det finns personer som bara är ute efter sex kommer man inte komma undan. De finns ute och på tinder.

Efter flera år av dejtande och lite tindrande hittade jag en person på tinder som nu har varit min pojkvän i 1 år. Jag ser inte dålig ut, jag är smart, har en bra karriär MEN har barn. Det skrämmer folk/män. Jag har en liten cirkel med människor som inte ändras och hade därför svårt att hitta någon. Mina arbetskamrater fram tills ett halvår sen var bara kvinnor hehe. Min kille är rädd för barn men har ändå vågat sig fram då han gillar barn egentligen. Vi är båda över 30 och han har inga barn men vill ha, om några år,

Anonym (Jag) skrev 2020-08-26 20:58:42 följande:

Tinder är inledningsvis ytligt då man till en början går på det man ser. Sen är det meningen att man ska ta reda på vad som gömmer sig innanför , på insidan. sen att det finns personer som bara är ute efter sex kommer man inte komma undan. De finns ute och på tinder.

Efter flera år av dejtande och lite tindrande hittade jag en person på tinder som nu har varit min pojkvän i 1 år. Jag ser inte dålig ut, jag är smart, har en bra karriär MEN har barn. Det skrämmer folk/män. Jag har en liten cirkel med människor som inte ändras och hade därför svårt att hitta någon. Mina arbetskamrater fram tills ett halvår sen var bara kvinnor hehe. Min kille är rädd för barn men har ändå vågat sig fram då han gillar barn egentligen. Vi är båda över 30 och han har inga barn men vill ha, om några år,

jag är genuint glad för din skull :)

jag har hört solskenshistorier så klart.. och i min text generaliserar, visst, men tendensen är knappast hoppfull..dessvärre
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.