• Lola92

BIM Oktober 2020

Hej! Tänkte att jag startar en tråd för oss med bim oktober 2020.

Jag och sambon har bestämt oss för ett 4e barn, har 3 döttrar på 5 år, 4 år och 2 år.

Det känns väldigt nervöst men vi är samtidigt så förväntansfulla! Någon mer som planerar barn nummer 4 eller kanske redan har 4 barn?

Jag slutade med p-piller i torsdags och idag kom mensen igång.

• Svar på tråden BIM Oktober 2020
  • Melbia

Hej. 32 år och försöker med andra barnet.

BIM är 28 okt.

Fick lite mensvärk ca 2 dagar efter sex som fick över på en dag. Samt att flygningarna upphörde. Detta var runt den 10 okt.

Sedan en vecka tillbaks har jag haft spänningar och värk i magen samt känt mig uppblåst. Blir dock alltid väldigt uppblåst innan mens. Sedan några dagar började brösten att ömma men inte på samma sett som vid mens utan de påminner om hur de kändes vid förra graviditeten. Känt mig så gravid men övertalat mig själv hela tiden att jag nog inbillar mig.

Igår såg det först ut som det var blod i urinen pga pappret blev ljusrosa och såg även en ljusrosa tunn droppe i toastolen mer som vatten än som blod. Men sedan kom en blodig flytning i toan och vid nästa toabesök en till. Men sedan kom det inget mer varken blod eller flytningar. Tänkte kan det vara detta som är en sk nidblödning för jag ska ju inte ha mensen förrän nästa vecka.

Men så i morse trodde jag mensen kom. Det droppade lite i toan men när jag torka med papper blev det 3 papper med mkt blod på som vid mens. Stoppade i ett trosskydd och tänkte bättre lycka nästa månad. Men sedan blodet på pappret i morse har det varit torrt. Endast lite brunt i trosskyddet som kom precis efter första toabesöket men sedan inget mer. Och inget mer blod på pappret på hela dagen när jag varit på toan.

Eftersom blodet upphörde igen och det varit så torrt kan jag inte släppa tanken på att det kanske ändå inte är mensen som är på gång. Återstår att se om mensen drar igång på allvar imorgon :o

• Melbia

Hej. 32 år och försöker med andra barnet.

BIM är 28 okt.

Fick lite mensvärk ca 2 dagar efter sex som fick över på en dag. Samt att flygningarna upphörde. Detta var runt den 10 okt.

Sedan en vecka tillbaks har jag haft spänningar och värk i magen samt känt mig uppblåst. Blir dock alltid väldigt uppblåst innan mens. Sedan några dagar började brösten att ömma men inte på samma sett som vid mens utan de påminner om hur de kändes vid förra graviditeten. Känt mig så gravid men övertalat mig själv hela tiden att jag nog inbillar mig.

Igår såg det först ut som det var blod i urinen pga pappret blev ljusrosa och såg även en ljusrosa tunn droppe i toastolen mer som vatten än som blod. Men sedan kom en blodig flytning i toan och vid nästa toabesök en till. Men sedan kom det inget mer varken blod eller flytningar. Tänkte kan det vara detta som är en sk nidblödning för jag ska ju inte ha mensen förrän nästa vecka.

Men så i morse trodde jag mensen kom. Det droppade lite i toan men när jag torka med papper blev det 3 papper med mkt blod på som vid mens. Stoppade i ett trosskydd och tänkte bättre lycka nästa månad. Men sedan blodet på pappret i morse har det varit torrt. Endast lite brunt i trosskyddet som kom precis efter första toabesöket men sedan inget mer. Och inget mer blod på pappret på hela dagen när jag varit på toan.

Eftersom blodet upphörde igen och det varit så torrt kan jag inte släppa tanken på att det kanske ändå inte är mensen som är på gång. Återstår att se om mensen drar igång på allvar imorgon :o

• Melissi

30 år, andra barnet. Har bim idag. Haft ett tidigt missfall innan så vågar inte ta ut något i förskott denna gång. Men strecket har blivit starkare igår till idag. Dock inte jätte starkt. Kommande dagar blir nog avgörande för hur det kommer att gå. Men jag hoppas och längtar. Har haft sparsamma bruna flytningar senaste dagarna så jag är otroligt förvirrad. Min kropp ger mig dubbla budskap.
  • Melbia
    Melissi skrev 2020-10-24 06:42:16 följande:

30 år, andra barnet. Har bim idag. Haft ett tidigt missfall innan så vågar inte ta ut något i förskott denna gång. Men strecket har blivit starkare igår till idag. Dock inte jätte starkt. Kommande dagar blir nog avgörande för hur det kommer att gå. Men jag hoppas och längtar. Har haft sparsamma bruna flytningar senaste dagarna så jag är otroligt förvirrad. Min kropp ger mig dubbla budskap.

Det ser definitivt ut som ett plus, Grattis! Håller tummarna för att allt går bra denna gången :)
  • Amandap95

Någon som ser plusset? Är ägglossning + 9. Har fått ändra om bilden så man ser lite. Ska ta ett nytt test imorgon eftersom de kan vara spökstreck med :)

• SMEL
    Amandap95 skrev 2020-10-24 21:08:15 följande:

Någon som ser plusset? Är ägglossning + 9. Har fått ändra om bilden så man ser lite. Ska ta ett nytt test imorgon eftersom de kan vara spökstreck med :)

Ser tyvärr inget :)
  • SofieKristin
    Melissi skrev 2020-10-24 06:42:16 följande:

Håller tummar! Har också erfarenhet av missfall så vet att man inte vågar hoppas fullt ut
  • Kokos90
    Amandap95 skrev 2020-10-24 21:08:15 följande:

Ser eventuellt svagt på översta! har du testat igen idag?
  • Amandap95
    Kokos90 skrev 2020-10-25 09:31:42 följande:

Ser eventuellt svagt på översta! har du testat igen idag?

Ja men ser ingenting tyvärr ????
  • SofieKristin

Har följt tråden men nog inte presenterat mig, är 35år och vi har försökt aktivt med barn nr nr 2 sedan i somras.

Fick ett MA som upptäcktes på KUB i slutet av januari. Efter det tog det lite tid att ladda om! Men glad att vi väntade ett tag för det har verkligen varit en sorgeprocess.

Har toknijjat eftersom det inte tagit sig så lätt efter det, haft lite oregelbundna cyclar med ganska korta lytealfaser, plus att jag fyllt 35 i år (extra nojig för man börjar bli så ?gammal?).

Denna månad var jag på en koll hos gyn med ultraljud på äggstockar osv och hon sa att allt så jättebra ut, vilket lugnade mig extremt mkt.

Har också kört på med allt annat i livet och inte alls fokuserat så mkt på barn..

Visste inte vilken dag jag skulle få mens på denna månad eftersom den kommit rätt snabbt efter ÄL senaste månaderna, så tog några tidiga test som visade lite både och, något tyckte jag var svagt positivt men var helt inställ på mens/missfall nu.

Hade ett clean blue digital som jag testade med i morse och blev så förvånad när det visade positivt!

Är på ÄL+ 12 BIM-3 enl min app.

Men är försiktig positiv eftersom jag vet att det inte behöver betyda att det kan gå hela vägen. Men håll tummarna!

Svar på tråden BIM Oktober 2020