• Lola92

BIM Oktober 2020

Hej! Tänkte att jag startar en tråd för oss med bim oktober 2020.

Jag och sambon har bestämt oss för ett 4e barn, har 3 döttrar på 5 år, 4 år och 2 år.

Det känns väldigt nervöst men vi är samtidigt så förväntansfulla! Någon mer som planerar barn nummer 4 eller kanske redan har 4 barn?

Jag slutade med p-piller i torsdags och idag kom mensen igång.

• Svar på tråden BIM Oktober 2020
  • Mamma91a
    Amandap95 skrev 2020-10-24 21:08:15 följande:

Någon som ser plusset? Är ägglossning + 9. Har fått ändra om bilden så man ser lite. Ska ta ett nytt test imorgon eftersom de kan vara spökstreck med :)

Kanske ser litet ljust på bilden längst ner men osäker. Prova ett nytt om några dagar. Håller tummarna
  • Mamma91a
    SofieKristin skrev 2020-10-25 09:35:04 följande:

Har följt tråden men nog inte presenterat mig, är 35år och vi har försökt aktivt med barn nr nr 2 sedan i somras.

Fick ett MA som upptäcktes på KUB i slutet av januari. Efter det tog det lite tid att ladda om! Men glad att vi väntade ett tag för det har verkligen varit en sorgeprocess.

Har toknijjat eftersom det inte tagit sig så lätt efter det, haft lite oregelbundna cyclar med ganska korta lytealfaser, plus att jag fyllt 35 i år (extra nojig för man börjar bli så ?gammal?).

Denna månad var jag på en koll hos gyn med ultraljud på äggstockar osv och hon sa att allt så jättebra ut, vilket lugnade mig extremt mkt.

Har också kört på med allt annat i livet och inte alls fokuserat så mkt på barn..

Visste inte vilken dag jag skulle få mens på denna månad eftersom den kommit rätt snabbt efter ÄL senaste månaderna, så tog några tidiga test som visade lite både och, något tyckte jag var svagt positivt men var helt inställ på mens/missfall nu.

Hade ett clean blue digital som jag testade med i morse och blev så förvånad när det visade positivt!

Är på ÄL+ 12 BIM-3 enl min app.

Men är försiktig positiv eftersom jag vet att det inte behöver betyda att det kan gå hela vägen. Men håll tummarna!

Grattis :)
  • Amandap95
    Mamma91a skrev 2020-10-25 15:45:31 följande:

Kanske ser litet ljust på bilden längst ner men osäker. Prova ett nytt om några dagar. Håller tummarna

Tack??
  • Femvillblisex

Hej, hittade hit idag :) tänkte jag hänger med i er tråd då jag har bim 28/10.

Är 34 år och vi planerar vårt 4:e barn. Har fått två missfall, ena i januari och andra juni

Så nu hoppas vi att det tar sig snart..hoppas såå att det inte kommer någon mens men magkänslan säger mig att det inte blir nåt denna månad

• SofieKristin
    kicko23 skrev 2020-10-26 10:35:01 följande:

Hej på er!

Vad använder ni för app?

Tänker du på ?mens app??

Jag använder Natural Cycles, men om man vill ha en enkel variant så tycker jag Life är bra???? Men då måste man ju hålla koll på äl själv, den lägger bara in en standard med 14 dagar, rx min är alltid mkt senare än så.
  • SofieKristin
    kicko23 skrev 2020-10-26 10:35:01 följande:

Hej på er!

Vad använder ni för app?

Tänker du på ?mens app??

Jag använder Natural Cycles, men om man vill ha en enkel variant så tycker jag Life är bra???? Men då måste man ju hålla koll på äl själv, den lägger bara in en standard med 14 dagar, rx min är alltid mkt senare än så.
Svar på tråden BIM Oktober 2020