• Anonym (Rozz)

    Du som gift dig, blev det som du tänkt

    ??

  • Svar på tråden Du som gift dig, blev det som du tänkt
  • Anonym (Rozz)
    Anonym (Man) skrev 2020-09-17 08:23:33 följande:
    Som tur är så är jag inte ute efter "kvinnor" i allmänhet, utan bara min fru. Och hon stöder mig på alla sätt. Men visst skulle det ha varit skönt om allt hade funkat direkt.
    Ja, du har tur som hittat någon. Hade du varit singel så hade läget varit annorlunda. De flesta kvinnor vill ha en man som vet vad han gör i sängen. Det ska funka direkt.
  • Anonym (förälder till två)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-09-17 08:10:35 följande:
    Advokater gnuggar händerna av förtjusning när de tänker på att folk gifter sig.
    Du verkar inte ha koll på juridiken, nej advokater gnuggar inte händerna när folk gifter sig, inte ens när folk skiljer sig eftersom det flesta följer dom reglerna som finns och inte behöver blanda in jurister.

    Däremot om du är sambos med barn och kanske inte vill följa sambolagen eller skriva papper för att säkra egendomar mm om du har barn, då behöver du ofta ta hjälp av jurist.

    Du har fortfarande inte svarat på frågan om du tror att sambos med familj tror eller hoppas på framtiden än gifta med med familj.

    Förstår du skillnaden mellan att vara gift resp sambos när man har barn.

    Jag tycker att alla gör precis som man vill, vara sambos eller gifta, inget någon annan har med att göra men om du har familj och barn är det ju viktigt om du vet skillnaderna sen avgör man själv vilket man tycker är bäst av alternativen och väljer det man tycker passar en själv bäst.

    som sagt det flesta som gifter sig har ju redan varit sambos ett par år, så livet ändrar sig ju inte.

    Det är liksom inte som förr i tiden när man gifte sig ung och knappt kände varandra och flyttade ihop direkt ifrån barndomshemmet.
    Tror du att folk lever i ett annat sekel och inte vet vad dom ger sig in i?
    Varför tror du att folk lever i en dröm värld?

    Jag känner ingen som ser livet i ett rosa skimmer.
    En del vänner är sambos, en del gifta, de flesta har barn och vill ordna papper och säkra upp både om man är sambos eller gifta.
    En del hade stora bröllop, en del små , en del kyrkbröllop, en del borgerliga, utomlands eller på en brygga.

    Livet våra vänner och släktingar lever är ju ungefär detsamma och påverkas ju inte det dagliga livet om man är gift eller sambos, det är liksom ingen skillnad.

    Men de flesta vi känner har också pluggat och jobbat ett tag och då varit sambos, sen när man skaffar barn antingen när man planerat barn eller har skaffat har vissa bestämt sig för att gifta sig, vissa att fortsätta vara sambos men samtliga sambos par har när dom fått barn skrivit papper så att juridiken blir bra.
    Men då har de flesta varit mellan 30-35 när dom gift sig eller skaffat barn.
    Alla vet vad som gett sig in på och har kunnat välja hur dom vill göra, men i vardagslivet märker man ju ingen skillnad.
    Skillnaden blir ju först om man separerar eller om någon dör.

    Är du själv sambos med eller utan barn?

    Om du inte har barn, vet du då skillnaden på det juridiska?
    bra om du har det, sen vilket du tycker är bäst är ju upp till dig och som ingen annan har med att göra, förutom din partner då.

    Alla gör som dom vill!
  • Anonym (Rozz)
    Anonym (förälder till två) skrev 2020-09-17 09:08:34 följande:
    Du verkar inte ha koll på juridiken, nej advokater gnuggar inte händerna när folk gifter sig, inte ens när folk skiljer sig eftersom det flesta följer dom reglerna som finns och inte behöver blanda in jurister.

    Däremot om du är sambos med barn och kanske inte vill följa sambolagen eller skriva papper för att säkra egendomar mm om du har barn, då behöver du ofta ta hjälp av jurist.

    Du har fortfarande inte svarat på frågan om du tror att sambos med familj tror eller hoppas på framtiden än gifta med med familj.

    Förstår du skillnaden mellan att vara gift resp sambos när man har barn.

    Jag tycker att alla gör precis som man vill, vara sambos eller gifta, inget någon annan har med att göra men om du har familj och barn är det ju viktigt om du vet skillnaderna sen avgör man själv vilket man tycker är bäst av alternativen och väljer det man tycker passar en själv bäst.

    som sagt det flesta som gifter sig har ju redan varit sambos ett par år, så livet ändrar sig ju inte.

    Det är liksom inte som förr i tiden när man gifte sig ung och knappt kände varandra och flyttade ihop direkt ifrån barndomshemmet.
    Tror du att folk lever i ett annat sekel och inte vet vad dom ger sig in i?
    Varför tror du att folk lever i en dröm värld?

    Jag känner ingen som ser livet i ett rosa skimmer.
    En del vänner är sambos, en del gifta, de flesta har barn och vill ordna papper och säkra upp både om man är sambos eller gifta.
    En del hade stora bröllop, en del små , en del kyrkbröllop, en del borgerliga, utomlands eller på en brygga.

    Livet våra vänner och släktingar lever är ju ungefär detsamma och påverkas ju inte det dagliga livet om man är gift eller sambos, det är liksom ingen skillnad.

    Men de flesta vi känner har också pluggat och jobbat ett tag och då varit sambos, sen när man skaffar barn antingen när man planerat barn eller har skaffat har vissa bestämt sig för att gifta sig, vissa att fortsätta vara sambos men samtliga sambos par har när dom fått barn skrivit papper så att juridiken blir bra.
    Men då har de flesta varit mellan 30-35 när dom gift sig eller skaffat barn.
    Alla vet vad som gett sig in på och har kunnat välja hur dom vill göra, men i vardagslivet märker man ju ingen skillnad.
    Skillnaden blir ju först om man separerar eller om någon dör.

    Är du själv sambos med eller utan barn?

    Om du inte har barn, vet du då skillnaden på det juridiska?
    bra om du har det, sen vilket du tycker är bäst är ju upp till dig och som ingen annan har med att göra, förutom din partner då.

    Alla gör som dom vill!
    Jag har inte koll på juridiken. Jag bryr mig inte heller. Gifta sig är strunt, tycker jag.
    Alla gör som dom vill, sant.
    Jag tror att de som gifter sig tycker att de är mer vuxna än andra människor.
    Jag tycker det är ett tecken på att man är intelligent om man inte vill gifta sig.
  • Anonym (Rex)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-09-17 09:17:09 följande:

    Jag har inte koll på juridiken. Jag bryr mig inte heller. Gifta sig är strunt, tycker jag.

    Alla gör som dom vill, sant.

    Jag tror att de som gifter sig tycker att de är mer vuxna än andra människor.

    Jag tycker det är ett tecken på att man är intelligent om man inte vill gifta sig.


    Jag tyckte också att gifta sig var strunt och onödigt men när det är viktigt för personen man älskar så säger man inte nej. Då blir det mer tankar som ? det kan väl kvitta? .No big deal liksom... för mig alltså.

    Har du partner?

    Strider ni om detta?
  • Anonym (Rozz)
    Anonym (Rex) skrev 2020-09-17 09:29:56 följande:
    Jag tyckte också att gifta sig var strunt och onödigt men när det är viktigt för personen man älskar så säger man inte nej. Då blir det mer tankar som ? det kan väl kvitta? .No big deal liksom... för mig alltså.

    Har du partner?

    Strider ni om detta?
    Exakt. Som jag skrev tidigare, kvinnan ska självklart få sin vilja igenom. Mannen får ett ultimatum. Det är äkta kärlek det.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-09-17 07:40:12 följande:
    Har du läst i trådar om manliga oskulder?
    Såklart att det är pinsamt. Kvinnor vill ha män som vet vad de gör, sexet ska funka direkt.
    Jag tycker ändå inte att det finns något pinsamt i att inte vara en expert på sex om man inte haft det förut eller om man haft väldigt lite. Anonym (Man)s fru är ju dessutom inte bara en random kvinna. Hon är ju någon som han älskar och litar på och hon älskar ju honom. Hon visste ju även att sex var något nytt för dem båda, och det skulle ju inte vara mycket av ett förhållande om hon skammade honom för något han aldrig gjort förr.

    Jag kan absolut förstå om någon som bara vill ha en dejt eller en kk inte har tålamodet att lära upp en oskuld, men så var det ju inte i hans fall. Oavsett vad du personligen tycker om giftemål är det ju ett commitment att välja att binda sig på det sättet till en annan person. 

    Generellt låter du väldigt bitter och jag tycker synd om dig.
  • Anonym (förälder till två)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-09-17 09:17:09 följande:
    Jag har inte koll på juridiken. Jag bryr mig inte heller. Gifta sig är strunt, tycker jag.
    Alla gör som dom vill, sant.
    Jag tror att de som gifter sig tycker att de är mer vuxna än andra människor.
    Jag tycker det är ett tecken på att man är intelligent om man inte vill gifta sig.
    Så du vet alltså inte skillnaden, ok 
    då utgår jag ifrån att du inte har barn, troligtvis inte ens sambos.
    För oj vad du kan bli blåst i framtiden om du blir sambos eller skaffar barn och inte har en aning och det vare sig du är gift eller sambos.

    Uttalar man sig om något man inte ens har en aning om är som sagt risken stor att du blir lurad eller blåst i framtiden.

    Det mesta du gör är juridik, köper du en sak i en affär är det ett avtal.
    Hur kan man inte vilja ta reda på saker som påverkar ens liv och framtid?

    Om du ska leva själv hela livet kan du ju leva utan att veta hur andra har ordnat för sig om något händer men allvarligt talat bryr du dig inte om vad som kan hända om du blir sambos med risk för att blir blåst.

    Du uttalar dig alltså om något du inte har en aning om?
    Du tycker att folk är ointelligenta om dom är gifta men du vet ändå inte vad det innebär? 
    Hm, undrar vem som framstår om mindre intelligent?

    Man kan absolut ifrågasätta hur andra väljer att leva sina liv och kritisera det men då ska man väl åtminstone veta vad det är man kritiserar?

    Du har alltså ingen aning om vad det är du förkastar?

    Hoppas för din egen skull att du tar reda på vad som gäller om du någonsin flyttar ihop med någon eller skaffar barn för oj vad du kan råka illa ut annars och förlora stort på det.
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-09-17 09:32:40 följande:
    Exakt. Som jag skrev tidigare, kvinnan ska självklart få sin vilja igenom. Mannen får ett ultimatum. Det är äkta kärlek det.
    Har du glömt att Rex är en kvinna?
  • Anonym (Frank)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-09-17 09:17:09 följande:

    Jag har inte koll på juridiken. Jag bryr mig inte heller. Gifta sig är strunt, tycker jag.

    Alla gör som dom vill, sant.

    Jag tror att de som gifter sig tycker att de är mer vuxna än andra människor.

    Jag tycker det är ett tecken på att man är intelligent om man inte vill gifta sig.


    Själv tycker jag att det är ett tecken på intelligens att ta reda på fakta innan man gör val som kan få stora konsekvenser. Varför är du så bitter mot gifta?

    Jag har sett på nära håll vilka följder det blir när en ogift förälder dör och den andra föräldern inte kan köpa ut de omyndiga barnen ur boendet. Det är inget jag vill riskera med min familj därför gifte vi oss när vi fick barn. Jag är intelligent och empatisk nog att planera för att skydda min familj även om det värsta skulle hända mig.

    Giftermål är i första hand ett avtal och har alltid varit. Att inte inse det är ointelligent.
  • Anonym (Rex)
    Anonym (Victoria) skrev 2020-09-17 09:36:51 följande:

    Har du glömt att Rex är en kvinna?


    Tydligen ...
Svar på tråden Du som gift dig, blev det som du tänkt