• Anonym (En tjej)

    VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?

    Hej! Det är såhär att jag och en kollega flörtar med varandra hela tiden. Vi snuddar vid varandra och dras till varandra HELA tiden. Vi smsar, kramas och har pussats nån gång (notera att vi båda är unga) 


    Folk på jobbet märker ju att vi är kära men tycker det är konstigt då han har en flickvän sedan 5 år tillbaka. Jag har försökt ställa ultimatum, jag har försökt hålla mig borta från honom, jag har försökt ställa ultimatum, försökt ignorera, vara proffsig på jobbet, vara vänner. Detta går ju inte. Han har flickvän.


    Han säger att han inte kan göra slut med sin tjej för att hon hotar med att ta livet av sig, men deras förhållande är så gott som dött.

     Vi har hållit på med detta i 8 månader nu och vi måste göra något åt detta... Jag vet att bollen är på hans sida men hur ska jag göra så att han bestämmer sig eller faktiskt tar tag i detta som han sagt att han ska göra i 8 månader?!

  • Svar på tråden VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?
  • Anonym (Ea)

    Nu ljuger han och är med dig och sin flickvän samtidigt.
    Låt säga att han gör slut med henne  för han älskar dig så mycket.

    Då kommer du alltid vara osäker på honom och du kan aldrig vara säker på att han inte är eller kommer vara otrogen mot dig.

    Wow vilken framtid ni kan ha

  • Zarch

    Det är intressant att var och varannan fru eller flickvän till män som bedrar påstås vara självmordsbenägna. Går folk på den skrönan fortfarande?

    Nåja, jag tror inte att han kommer lämna sin tjej frivilligt om jag säger så. Du är ju en hoppande hund som gladeligen uppmärksammar honom ändå även fast han är upptagen och där någonstans så har du satt en prislapp på dig själv och det utnyttjar skitstöveln fullt ut.

    Du borde backa helt och strunta i att bekräfta honom, dels för att det ser riktigt illa ut att du jagar upptagna män på din arbetsplats men också för att det är enbart då som han kanske tar itu med sin hemsituation....med betoning på kanske.

  • Anonym (Suck)

    Ännu en naiv älskarinna som tror hon är speciell, okej here's the tea:


    Hon är säkert inte alls självmordsbenägen och deras förhållande är långt från dött. Han har bara byggt upp den bilden för dig för att du på något vis ska tro det du gör är okej, och på något plan tror han är en bra kille som det är "wää wää synd om". Fast nej.


     


    De har säkert ett bra tryggt förhållande han inte vill lämna - du är bara en liten sidepiece han smaskar på ibland, och eftersom det fungerat i 8 månader ser han ingen anledning till att förändra situationen. Du kan fortsätta som du gör, men var i alla fall medveten om att han inte bryr sig om dig och att du är en röv mot hans tjej. :)

  • Anonym (onlyu!)
    smulpaj01 skrev 2020-09-18 06:08:48 följande:
    Lämna vad? De fjantar runt på jobbet och har "pussats nån gång", finns inget att lämna.
    Lämna känslomässigt alltså, bryta detta!
  • Xenia
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-17 18:29:18 följande:

    Hej! Det är såhär att jag och en kollega flörtar med varandra hela tiden. Vi snuddar vid varandra och dras till varandra HELA tiden. Vi smsar, kramas och har pussats nån gång (notera att vi båda är unga) 


    Folk på jobbet märker ju att vi är kära men tycker det är konstigt då han har en flickvän sedan 5 år tillbaka. Jag har försökt ställa ultimatum, jag har försökt hålla mig borta från honom, jag har försökt ställa ultimatum, försökt ignorera, vara proffsig på jobbet, vara vänner. Detta går ju inte. Han har flickvän.


    Han säger att han inte kan göra slut med sin tjej för att hon hotar med att ta livet av sig, men deras förhållande är så gott som dött.

     Vi har hållit på med detta i 8 månader nu och vi måste göra något åt detta... Jag vet att bollen är på hans sida men hur ska jag göra så att han bestämmer sig eller faktiskt tar tag i detta som han sagt att han ska göra i 8 månader?!


    Du ska sluta sms:a, kramas och pussas med killen på jobbet. Visa lite självrespekt och respekt för arbetsplatsen. På jobbet ska man jobba, inte hångla. Klarar du inte av att stå emot killen, byt jobb.

    Du kan ju alltid ringa hem till hans tjej och förklara hur kära ni är i varandra, hennes kille och du. Förklara att hon inte kan klamra sig fast vid en kille som är kär i en annan. Men var beredd på att det kommer att vara en total överraskning för henne, för hennes kille har aldrig försökt göra slut.

    Du kan också säga till killen att du tänker ringa till hans tjej och se hur han reagerar. Han blir säker rasande och förbjuder dig detta. Då får du veta hur mycket hon betyder för honom (och hur litet du betyder).

    Så länge du ställer upp på denna flört har han ingen orsak att ändra något.
  • Anonym (En tjej)
    Anonym (Suck) skrev 2020-09-18 09:56:01 följande:

    Ännu en naiv älskarinna som tror hon är speciell, okej here's the tea:


    Hon är säkert inte alls självmordsbenägen och deras förhållande är långt från dött. Han har bara byggt upp den bilden för dig för att du på något vis ska tro det du gör är okej, och på något plan tror han är en bra kille som det är "wää wää synd om". Fast nej.


     


    De har säkert ett bra tryggt förhållande han inte vill lämna - du är bara en liten sidepiece han smaskar på ibland, och eftersom det fungerat i 8 månader ser han ingen anledning till att förändra situationen. Du kan fortsätta som du gör, men var i alla fall medveten om att han inte bryr sig om dig och att du är en röv mot hans tjej. :)


    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!
  • Mimosa86
    Anonym (nejdå) skrev 2020-09-18 01:43:23 följande:

    fast undrar om det inte är två virus som härjar för det verkar vara minst lika många kvinnor som kärar ner sig i såna fantastiska exeplar av mänsklig kreativitet och de har minst lika "kreativa" förklaringar till sitt agerande som nästan alltid börjar med ... "jag är kär...."  följt av långa utlägg om hur synd det är om dem 


    Ja det andra viruset stavas naivitet. Men jag vet inte om det är lika illa? Hade ju varit ganska illa om alla kvinnor istället var cyniska och inte trodde att godhet existerade i män?

    Nä jag tycker nog hans lögn är betydligt värre även om hennes naivitet såklart är enerverande jobbig.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-19 00:12:31 följande:

    Det är väl han som är en röv mot hans tjej? Jag är singel och har inga förpliktelser. Jag är kär. Det är inte jag som felar här!


    Ja han är en röv och du har inga förpliktelser gentemot hans relation.

    Frågan är varför du vill ge dig i lag med en så oärlig kille? Om det skulle bli ni, hur kan du lita på att han inte drar samma skröna inför en annan böna?

    Men det enda sättet att veta är att ställa ultimatum och vara konsekvent. Antingen lämnar du eller så är det definitivt slut. Inga mer plocka russin ut kakan. Vill han samma kommer han lämna. Killar binder inte upp sina liv på självmordsbenägna brudar, de är alldeles för ego för att ofta sin dyrbara tid på något som inte tillför dem något.
  • Anonym (Strutte)
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-17 18:29:18 följande:

     


    Han säger att han inte kan göra slut med sin tjej för att hon hotar med att ta livet av sig, men deras förhållande är så gott som dött.

      


    Jag hade en chattkompis som jag blev intresserad av, vi pratade i ett par år. Jag var intresserad och ville träffa henne.
    Hon kunde inte, för hennes kille hotade att ta livet av sig om hon träffade någon annan. Enligt henne så var deras förhållande över.
    Ett tag senare så var hon ihop med en annan kille. De hade redan varit ihop ett tag när jag fick veta, så jag blev lite sur.
    Mitt tips är att skita i dom som är upptagna.
  • Anonym (Pia)

    Är han riktigt kär i dig då lämnar han sin flickvän .Har får helt enkelt välja.Annars leker han med er båda,lite som Casanova .

Svar på tråden VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?