• Anonym (Hjälp!)

    Gift man till älskarinna: ”Blir du gravid så tar jag så klart mitt ansvar!” - vad betyder det?

    Jag ligger med en gift man. Fel, jag vet, men nu är det så. Vill ni diskutera min taskiga moral och hur mycket jag kommer att få brinna i helvetet så gör jättegärna det, men gör det i en annan tråd.

    Nu till ämnet!

    Mannen jag ligger med är en äldre (50-års åldern), gift fyrabarnsfar. Jag är yngre (20-års åldern), singel och har inga barn.

    Min plan är inte att bli gravid med den här mannen. Jag älskar att ha sex med honom, men jag vill absolut inte ha någon relation med honom - än mindre barn.

    Jag äter p-piller och hittills har det gått bra. Men diskussionen har varit uppe att tänk om jag blir gravid, vad gör vi då?

    Han vet att jag absolut inte klarar av att genomgå en abort (jag har redan gjort det en gång för många år sen. Jag var 14 år och har fortfarande ångest över aborten).

    Hans svar är då: om du blir gravid så tar jag självklart mitt ansvar!

    Vad betyder det? Att han betalar underhåll? Träffar barnet? Dödar mig och barnet? (Nej, säkert inte, men man blir ju lite fundersam).

    Jag blev så paff att jag aldrig frågade honom vad han menade. Jag ska så klart fråga, men jag frågar er först. Vad tror ni?

    Jag kan även tillägga att han uttryckt att han hellre skulle leva med mig än sin fru (jag har dock varit tydlig med att jag absolut inte vill ha annat än en sexuell relation med honom).

    Så vad tror ni? Vad betyder det att ta sitt ansvar om man råkar göra sin älskarinna gravid?

  • Svar på tråden Gift man till älskarinna: ”Blir du gravid så tar jag så klart mitt ansvar!” - vad betyder det?
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2020-09-24 10:50:10 följande:

    Ja, det är jag övertygad om. Han har berättat väldigt mycket privata saker, kommer till mig när det är grinigt hemma.

    Jag tror inte att han berättat för sin fru om mig. Eller jag vet att han inte har gjort det.


    Varför är det viktigt att analysera allting om du ändå inte är intresserad av honom?

    Du knullar honom och allt annat är ointressant enligt dig själv, så varför ens bry sig vad han säger?

    Till 99% innebär hans snack om ansvar att han tänker stå för kostnaden för en abort och kanske lite dyr gåva/övernattning som plåster på såren.

    Jag har varit älskarinna till flera upptagna män och alla har sagt att de vill ta ansvar för en graviditet men i verkligheten har det inneburit att de köper en abort och ger lite pengar i gåva på något sätt som kompensation för att frun kan ju givetvis inte under inga omständigheter få veta... Jag fick barn med en av dessa män och du kan läsa lite högre upp hur det blev..
  • Anonym (.)
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-24 09:15:34 följande:
    Ja precis, alla ansvarar för vad de gör och det TS gör är att DELTA i det han gör.
    Dvs hon DELTAR i hans otrohet. Och när man DELTAR i andra skit så kan man inte komma och påstå att man är skuldfri utan då är man ett lika stort asshole.
    TS tar ansvar för det hon gör. Hon deltar inte i någon annans relation. Din relation är ditt och din partners ansvar, ingen annans. För om du tänker efter, om eran relation inte fungerar riktigt så blir den inte hjälpt av att skicka en helt annan människa i terapi. Det är vad du påstår med ditt deltagande, att en relation kommer att bli bättre om man skickar en utomstående individ i terapi, någon som "deltar" i er relation.

    Så är det naturligtvis inte vilket alla sunt tänkande individer förstår. Man är enbart ansvarig för det man gör själv och i den relation man har. Men andras relationer har man in get som helst ansvar för.

    Men självklart är det sådant bedragna försöker påstå. Allt för att lägga skulden på annat ställe än där den hör hemma.
  • Anonym (Hjälp!)

    Fick svar på sms:et. Skriver snabbt, mår skit. Vill inte skriva ut allt, om han mot förmodan skulle läsa här, men han säger att han gärna vill ha barn och familj med mig och att han är kär och inte vill ses för sex längre. Han ska lämna sin fru oavsett vart jag står i frågan.

    Jävla skit... Känner mig så jävla blåst då vi alltid sagt att vi håller det till sex och leva ut fantasier och aldrig kopplar in känslor. Den dagen det uppstår känslor bryter vi. Han har tydligen varit kär i mig länge. Fan, kände det på mig. Dags att leta efter en ny daddy som förstår skillnaden mellan sex och kärlek. Piss också.

  • Annita

    Lite OT kanske, men ni som skriver att han menar att han ska betala för en abort: kostar en abort verkligen så mycket pengar i Sverige? Det borde väl vara samma låga patientavgift som för allt annat?

    Inte som i Dirty Dancing liksom...!

  • Anonym (sådär)
    Anonym (.) skrev 2020-09-24 11:23:45 följande:
    TS tar ansvar för det hon gör. Hon deltar inte i någon annans relation. Din relation är ditt och din partners ansvar, ingen annans. För om du tänker efter, om eran relation inte fungerar riktigt så blir den inte hjälpt av att skicka en helt annan människa i terapi. Det är vad du påstår med ditt deltagande, att en relation kommer att bli bättre om man skickar en utomstående individ i terapi, någon som "deltar" i er relation.

    Så är det naturligtvis inte vilket alla sunt tänkande individer förstår. Man är enbart ansvarig för det man gör själv och i den relation man har. Men andras relationer har man in get som helst ansvar för.

    Men självklart är det sådant bedragna försöker påstå. Allt för att lägga skulden på annat ställe än där den hör hemma.
    Hon deltar inte någon annans relation, men hon deltar garanterat i någon annans otrohet, det är ju henne han är otrogen med.

    Du verkar inte riktigt vilja förstå skillnaden mellan att göra saker och att delta i att göra saker. Och det är ett ganska vanligt argument hos människor som gillar att ligga med andras partner. Är du kanske själv en av dessa?

    Det finns inget sunt i att inte kunna eller låtsas inte kunna förstå enkla begrepp som deltagande och medskyldighet. Om man inte kan förstå dem så har man ju uppenbara problem med förståelse och då behöver man helt klar söka hjälp, om man låtsas inte förstå dem så är det ren förnekelse eller rationalisering som är en del av våra försvarsmekanismer. Och de slår oftast till när man inte kan se sig själv i spegeln utan att kräkas i munnen. Dvs när man gjort saker som man inte kan står för och då behöver man nog oxå hjälp med att hantera sitt samvete.

    Fast ingen har lagt skulden för mannens otrohet på TS, han ansvarar fortfarande för sin otrohet, det som sägs är att hon ansvarar för sitt deltagande i hans otrohet. Att du sen inte riktigt vill förstå det är snarare ditt problem.
  • Skogssport

    Kan inte ni argbiggor bara inse att människa INTE är monogam!

    Sluta säga att det är fel att ligga med andras partners. Man äger inte en annan människa och man ligger med precis vem fan man vill!

    I vår kultur ska man leva i en monogam kärnfamilj, medan man i andra kulturer kan ha fler partners.

    Jag ligger också runt, med både män och kvinnor. Jag har ETT liv och jag tänker fylla det med sådant som gör mig lycklig och glad. Det innefattar bl.a. sex - med såväl singlar som personer i förhållanden - och det är HELT OKEJ!

    Ni kvinnor äger inte era män. Ni män äger inte era kvinnor.

    De är fria människor som får ligga med precis vilka dom vill, när dom vill, hur dom vill.

    Inse det så kommer era liv att bli så mycket enklare.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2020-09-24 11:30:39 följande:

    Fick svar på sms:et. Skriver snabbt, mår skit. Vill inte skriva ut allt, om han mot förmodan skulle läsa här, men han säger att han gärna vill ha barn och familj med mig och att han är kär och inte vill ses för sex längre. Han ska lämna sin fru oavsett vart jag står i frågan.

    Jävla skit... Känner mig så jävla blåst då vi alltid sagt att vi håller det till sex och leva ut fantasier och aldrig kopplar in känslor. Den dagen det uppstår känslor bryter vi. Han har tydligen varit kär i mig länge. Fan, kände det på mig. Dags att leta efter en ny daddy som förstår skillnaden mellan sex och kärlek. Piss också.


    Fast varför är du förvånad över att en lögnare som utan problem bedrar sin fru inte håller vad han lovat dig heller? Eller trodde du på allvar att han skulle vara ärlig mot dig men inte mot frun?

    Varför ska du söka upp en ny upptagen lögnare som bedrar sin fru? Vad får dig att tro att nästa skithög skulle vara ärligare än den första när de redan bevisat att de inte är ärliga genom vad de gör? Varför kan du inte skaffa sig någon som är singel istället?
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-24 11:51:32 följande:

    Fast varför är du förvånad över att en lögnare som utan problem bedrar sin fru inte håller vad han lovat dig heller? Eller trodde du på allvar att han skulle vara ärlig mot dig men inte mot frun?

    Varför ska du söka upp en ny upptagen lögnare som bedrar sin fru? Vad får dig att tro att nästa skithög skulle vara ärligare än den första när de redan bevisat att de inte är ärliga genom vad de gör? Varför kan du inte skaffa sig någon som är singel istället?


    Jag lämnar om det uppstår känslor. Fram till dess njuter jag till fullo.
  • Anonym (sådär)
    Skogssport skrev 2020-09-24 11:47:35 följande:

    Kan inte ni argbiggor bara inse att människa INTE är monogam!

    Sluta säga att det är fel att ligga med andras partners. Man äger inte en annan människa och man ligger med precis vem fan man vill!

    I vår kultur ska man leva i en monogam kärnfamilj, medan man i andra kulturer kan ha fler partners.

    Jag ligger också runt, med både män och kvinnor. Jag har ETT liv och jag tänker fylla det med sådant som gör mig lycklig och glad. Det innefattar bl.a. sex - med såväl singlar som personer i förhållanden - och det är HELT OKEJ!

    Ni kvinnor äger inte era män. Ni män äger inte era kvinnor.

    De är fria människor som får ligga med precis vilka dom vill, när dom vill, hur dom vill.

    Inse det så kommer era liv att bli så mycket enklare.


    Och priset för årets mest korkade inlägg går till,,,, trumvirvel....Skogis!!! Skål 
  • Anonym (Matilda)
    Annita skrev 2020-09-24 11:33:03 följande:

    Lite OT kanske, men ni som skriver att han menar att han ska betala för en abort: kostar en abort verkligen så mycket pengar i Sverige? Det borde väl vara samma låga patientavgift som för allt annat?

    Inte som i Dirty Dancing liksom...!


    Patientavgift plus kanske dagvårdsavgift eller en övernattning kan det bli. Att stå för kostnaden kan alltså vara att betala för dom läkarbesök man gör plus ev sjukhusvård, eftervård och liknande. Allt beror på vilken typ av abort det är och hur sent man gör den. Samt att man måste sjukskriva sig den dagen och kanske en dag efter. Det kan också vara ett skäl till att ställa upp med pengar.
Svar på tråden Gift man till älskarinna: ”Blir du gravid så tar jag så klart mitt ansvar!” - vad betyder det?