• Anonym (Såbit­ter)
    Fri 2 Oct 2020 10:11
    1640 visningar
    23 svar
    23
    1640

    Jag är bitter, förnedrad och bortvald.

    Visst är det hemskt med bitterhet. Hjälp mig att inte känna ilska mot världen och livet!!

    Kort. Jag har levt med största kärleken i mitt liv i fyra år. Kärlek som på film. Oerhört romantiskt och intensivt.

    Jag har senaste året gett med mig mer och mer för min kärlek. För att få behålla den. Min kvinna vill ha en man (jag är kvinna). Hon vill även ha mig för jag är hela hennes liv och allt det där.

    Jag ger med mig. Hon får träffa man efter man. Hon lovar mig att älska mig så mycket mer när hon väl har en man bakom sig, att få ligga med ibland. Att få leva med. Men jag är viktigast och mest unik bla bla. Jag försöker överleva. Jag överlever och äntligen har hon träffat en snäll man som jag kan komma överens med.

    Då.

    Säger hon att hon vill dela sig från mig. När hon väl hittat någon. Efter att ha utnyttjat mig som arbetskraft här hemma på sitt företag under ett helt år när hon var sjuk och inte klarade sig själv (jag har alltså dubbeljobbat).

    Alltså. Under hela vårt förhållande har jag gjort allt för henne. Då menar jag allt.

    Nu flyttade denna mannen in till oss några dagar efter att hon gjort slut med mig.

    Jag har barn. Jag kan inte bara ta mina saker och sticka på en gång.

    Jag hittar ett boende relativt fort. Jag skulle få det om två veckor. Nu är det nära.

    Men under tiden så ligger jag på ovanvåningen och lyssnar på deras högljudda sex som de bara måste ha precis när jag är hemma. Är annars borta väldigt mycket.

    Varje morgon skiner min dåvarande flickvän för mig och pratar om hur fantastiskt allt är, att hon vill gifta sig, skaffa barn och allt med honom. Att hon och jag ska vara sååååå bästa vänner och verkligen fortsätta umgås och vara familj. Vill jag komma på hennes bröllop?

    De har känt varandra några veckor. . . .

    Alltså. Hjälp mig att inte dö av sorg och ilska. Jag vill inte höra!

    Och när jag säger att jag inte bryr mig om deras förhållande och att jag inte vill höra om det så tar hon hemskt illa upp och blir riktigt arg på mig eller börjar gråta. Hon tror att jag verkligen vill vara hennes bästis bara sådär.. Hon vet ju dessutom att jag är hjärtekrossad och fortfarande så kär i henne.. Men jag vill inte höra om deras lycka.

    Alltså vad har jag hamnat i för galen värld :( Lite emapi eller förståelse från henne kanske inte hade suttit fel..

    Kunde jag inte fått flytta först bara! :(

    Hur slutar jag vara arg, ledsen och bitter!? Jag kommer aldrig våga lita på någon igen.

  • Svar på tråden Jag är bitter, förnedrad och bortvald.
  • Fri 2 Oct 2020 11:16
    #1

    Har du berättat för henne hur ont det gör i dig att hon flyttat in mannen innan du flyttat ut och hur det känns för dig att lyssna på deras sex?

  • Anonym (f)
    Fri 2 Oct 2020 11:24
    #2

    Oj, vad hemskt!

    Vet inte vad jag ska säga, men jag känner verkligen med dig. :(

    Kram

  • Fri 2 Oct 2020 11:29
    #3
    +1

    Sätt gränser! När hon börjar prata säger du bara stopp, sätt i hörlurarna on det behövs.

    Människan verkar ju totalt utan förmåga att sätta sig in i andras perspektiv, så det är lika bra att slippa henne.

    Var är dina barn i detta? Har de släpats genom en skilsmässa, in med er i ert polyamorösa förhållande, ska nu flytta igen och ligger vakna på natten av exets högljudda sex? Lägg lite mer fokus på dem, och mindre på exet, är mitt förslag.

  • Anonym (E)
    Fri 2 Oct 2020 12:06
    #4

    Men hon låter ju inte frisk?! Vem låter sin nya partner flytta hem till dem direkt när man redan bor med en person MED BARN?


    Släng ut henne dirr, sätt ner foten för helvete! Är det hennes lägenhet eller varför har detta ens uppstått?


    Be henne dra åt helvete och prata aldrig mer med idioten.

  • Anonym (Såbit­ter) Trådstartaren
    Fri 2 Oct 2020 15:24
    #5

    Jag har berättat hur jag känner men svaret på det är ungefär "det är bara att packa en väska och flytta om det är så hemskt".
    Allså tyvärr. Jag har hyrt in mig där. Men har kollat upp att jag åtminstone har rätt att bo kvar några veckor tills jag hittat boende. 
    Så jag kan inte be henne sticka. Däremot tycker jag att de kunde "bo" hos honom i två veckor för att mildra det för mig.
    Jag är så otroligt ledsen. Vissa dagar är jag så arg. Andra dagar ledsen. Ibland känner jag mig stark och modig och glad.. Men det är känslostorm. Försöker att inte bli för upprörd. I synnerhet inte inför barnen.


    Mina barn är hos sin pappa mycket nu. Vi har en bra relation och god kontakt. Han vill hjälpa mig och säger det är bättre barnen är hos honom och jag kommer ofta och umgås tills jag flyttat. Det känns klokt just nu. Vill inte att barnen ska fara illa.


    Det gör de säkert ändå. För min fd. sambo är som en mamma till barnen också, kan man säga. De var väldigt små när vi träffades. Så de kommer tycka allt blir konstigt i vilket fall.


    Det som gör mig mest ont är att vi tidigare hade ett sånt bra förhållande att vi länge pratat om att vi skulle gifta oss och skaffa ett gemensamt barn. Tills hon ångrade sig och kände sig för gammal (45+). Vilket jag påpekade för henne när hon började prata om att skaffa barn med sin nya nu efter någon vecka.. Då svarar hon mig att det blir ett äkta barn så det är inte samma sak som om hon skulle ta hand om mitt :( Så hon öser över mig så elaka kommentarer ibland. Även om hon kände så kanske hon inte behövde säga så.. 

    Mitt liv låter jättestruligt nu. Men jag har haft ett mycket långt förhållande först med pappan till mina barn och därefter med den här kvinnan. Många år här med. Hon vände från dag till natt med sitt humör och sedan dess har hon varit helt tokig. Från att gå från en stark, fantastisk kvinna till en osäker människa som bara kastar sig in i saker.. Känns så konstigt. 


    Det känns helt ärligt som att min fd sambo har gått bort och kvar finns denna kvinna som jag inte längre känner.. alls.. :( 


    Den kvinna jag en gång kände litade jag på till hundra procent. Nu känner jag mig helt vilsen i livet och livrädd att hitta kärleken igen. Jag är inte den som lämnar ett förhållande utan kämpar.. 


     

  • Anonym (lämna­)
    Fri 2 Oct 2020 15:36
    #6

    Kan du inte bo hos ditt ex ett tag då? Eller vandrarhem? Eller familj/vänner? Hade hellre bott på gatan än under de förhållandena.

  • Anonym (Såbit­ter) Trådstartaren
    Fri 2 Oct 2020 15:59
    #7
    Anonym (lämna) skrev 2020-10-02 15:36:28 följande:

    Kan du inte bo hos ditt ex ett tag då? Eller vandrarhem? Eller familj/vänner? Hade hellre bott på gatan än under de förhållandena.


    Jo det är lätt att vara efterklok :/ 


    Jag har försökt sova hos min kompis så ofta jag bara kan. Och nu flyttar jag äntligen i helgen.
    Jag bara funderar på hur jag ska "gå vidare" och bara kunna lita på någon igen. Eller hur jag ska sluta vara arg och ledsen inombords.. Jag vill inte bli en bitter, ensam människa som aldrig kommer över saker.


    Men är absolut inte redo att träffa någon ny på ganska länge vad det känns nu. 

  • Anonym (Mamma 42)
    Fri 2 Oct 2020 16:45
    #8

    Herregud vilken människa, förstår att du är arg och bitter och tillåt dig vara det just nu stället för att stänga in känslorna och bara försöka må bra.. Men sa du ifrån om att han skulle vara där?

    Alltså det låter ju inte som att hon har något vettigt i sig.. Beklagar att du fått stå ut med detta, och hoppas det blir bra för dig nu när du flyttar..

    För min del tog en relation slut för ett år sedan och jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska kunna lita på någon igen.. Vet hur det känns när man gett och gett och sedan blir trampad på.

    Vet inte ens om jag vill vara vara tillsammans med någon igen.. Det märks väll antar jag i framtiden :)

  • Anonym (lämna­)
    Fri 2 Oct 2020 16:58
    #9
    Anonym (Såbitter) skrev 2020-10-02 15:59:55 följande:

    Jo det är lätt att vara efterklok :/ 


    Jag har försökt sova hos min kompis så ofta jag bara kan. Och nu flyttar jag äntligen i helgen.
    Jag bara funderar på hur jag ska "gå vidare" och bara kunna lita på någon igen. Eller hur jag ska sluta vara arg och ledsen inombords.. Jag vill inte bli en bitter, ensam människa som aldrig kommer över saker.


    Men är absolut inte redo att träffa någon ny på ganska länge vad det känns nu. 


    Det kommer med tiden tror jag. Det är ju så väldigt tidigt ännu. Men kanske du ska gå och prata med någon. Tänker mer att ditt beteende att låta din partner vara med någon annan, att dubbeljobba för hennes skull etc är tecken på att du utplånar dig själv. Kanske du måste ta tag i det.
  • Fri 2 Oct 2020 17:13
    #10

    Hon låter som en självupptagen och sadistisk person. Slicka såren och gläd dig senare åt att ha undkommit henne. 

  • Sat 3 Oct 2020 18:45
    #11
    Anonym (Såbitter) skrev 2020-10-02 15:59:55 följande:

    Jo det är lätt att vara efterklok :/ 


    Jag har försökt sova hos min kompis så ofta jag bara kan. Och nu flyttar jag äntligen i helgen.
    Jag bara funderar på hur jag ska "gå vidare" och bara kunna lita på någon igen. Eller hur jag ska sluta vara arg och ledsen inombords.. Jag vill inte bli en bitter, ensam människa som aldrig kommer över saker.


    Men är absolut inte redo att träffa någon ny på ganska länge vad det känns nu. 


    Du ska inte vara rädd för att vara bitter, hatisk, ledsen och arg. Det är viktiga känslor som är ditt "rätta jag". Tankarna om att vara kontrollerad, behärskad, snäll och lugn är i denna stund enbart falska och fel för dig.

    Du verkar ha näst intill utplånat dig själv för att tillmötesgå din f.d. partners orimliga krav. Jag tänker mig att din kärlek till henne har förblindat dig. Jag undrar om hon har fått dig att tvivla på att ilskan och bitterheten hos dig inte är berättigade.

    Mitt råd till dig är att du tillåter dig att vara hatisk och bitter, och att du snabbast möjligast ser till att du inte längre träffar din f.d. partner. Du kan börja bearbeta det här först när du får mer avstånd och tid att reflektera. Mina tankar om din f.d. partner är att hon verkar vara manodepressiv, alternativt narcissistisk/psykopat. Det är uppenbart att hon njuter av att se dig plågas och att hon har sex med sin nya med flit så att du ska höra det. Det ger henne antagligen en extra slags tillfredsställelse att du hör dem när de håller på. Sådana personer ska man fly ifrån.

    Jag gissar att du kommer vara tacksam att hon inte längre finns i din närmaste krets när allt detta är över och du har kommit på fötter igen.
  • Anonym (Själv­respek­t)
    Sat 3 Oct 2020 19:10
    #12
    jrockyracoon skrev 2020-10-03 18:45:43 följande:

    Du ska inte vara rädd för att vara bitter, hatisk, ledsen och arg. Det är viktiga känslor som är ditt "rätta jag". Tankarna om att vara kontrollerad, behärskad, snäll och lugn är i denna stund enbart falska och fel för dig.

    Du verkar ha näst intill utplånat dig själv för att tillmötesgå din f.d. partners orimliga krav. Jag tänker mig att din kärlek till henne har förblindat dig. Jag undrar om hon har fått dig att tvivla på att ilskan och bitterheten hos dig inte är berättigade.

    Mitt råd till dig är att du tillåter dig att vara hatisk och bitter, och att du snabbast möjligast ser till att du inte längre träffar din f.d. partner. Du kan börja bearbeta det här först när du får mer avstånd och tid att reflektera. Mina tankar om din f.d. partner är att hon verkar vara manodepressiv, alternativt narcissistisk/psykopat. Det är uppenbart att hon njuter av att se dig plågas och att hon har sex med sin nya med flit så att du ska höra det. Det ger henne antagligen en extra slags tillfredsställelse att du hör dem när de håller på. Sådana personer ska man fly ifrån.

    Jag gissar att du kommer vara tacksam att hon inte längre finns i din närmaste krets när allt detta är över och du har kommit på fötter igen.


    Håller fullständigt med föregående talare (rockyracoon).

    Jag har sagt detta i en annan tråd men upprepar mig. Självrespekten är det absolut viktigaste att inte tappa bort här i livet. Utan självrespekt så är man körd. Tappar man den så får man snabbt som ögat hitta tillbaka den och gå vidare. Så vad du än gör, tappa inte den. Har du tappat bort den se till att hitta den snabbt!

    Distansera dig från henne/dem så fort du bara kan. Gå vidare och lev DITT liv. Hon verkar vara en väldigt speciell människa (menar tyvärr inte det på ett positivt sätt) men du har lärt dig något som kommer att göra dig starkare som människa när du tagit dig samman. Lovar dig!

    Låt dig inte dras ner av hennes ageranden utan se till att glömma och gå vidare så fort du kan. Klipp kontakten HELT så fort du kommer därifrån. Du kommer inte att få ut någonting av att fortsätta vara hennes bäääästa vän, tvärt om.

    Lycka till och kom ihåg din självrespekt!
  • Anonym (Såbit­ter) Trådstartaren
    Sun 4 Oct 2020 12:05
    #13

    Tack så jättemycket ni två sista också för alla fina och, stöd och pepp! Jag har en riktigt ilsken dag idag. Samtidigt är jag lättad för om en timme börjar jag flytta mina saker! Inatt ska jag få sova i min nya bostad. Igår kväll var sista gången jag somnade till deras högljudda sex. I morse var sista gången jag vaknade till deras högljudda sex.

    Idag var sista gången min fd älskade fru duttade mig på huvudet med ett stort leende och talade om för mig att det finns en mening med allt och jag kommer bli sååå lycklig precis som hon blivit..

    Jag vill bara släppa ut och skrika ut min ilska. Men jag har försökt hålla mig kall och kylig istället.

    Alltså! Tack!! För era ord! Det hjälper mig just nu! <3

  • Sun 4 Oct 2020 14:37
    #14
    Anonym (Såbitter) skrev 2020-10-04 12:05:27 följande:

    Tack så jättemycket ni två sista också för alla fina och, stöd och pepp! Jag har en riktigt ilsken dag idag. Samtidigt är jag lättad för om en timme börjar jag flytta mina saker! Inatt ska jag få sova i min nya bostad. Igår kväll var sista gången jag somnade till deras högljudda sex. I morse var sista gången jag vaknade till deras högljudda sex.

    Idag var sista gången min fd älskade fru duttade mig på huvudet med ett stort leende och talade om för mig att det finns en mening med allt och jag kommer bli sååå lycklig precis som hon blivit..

    Jag vill bara släppa ut och skrika ut min ilska. Men jag har försökt hålla mig kall och kylig istället.

    Alltså! Tack!! För era ord! Det hjälper mig just nu! <3


    Det är många av oss som likt dig har försökt förstå det till synes omöjliga, att den vi älskar inte vill ha oss. I ditt fall har du blivit så hänsynslöst behandlad att det inte är klokt.

    Bra att du nu får din egen bostad. Tillåt dig att vara bitter och hatisk och bearbeta allt som har hänt. Prata om det med så många som möjligt.

    Du kommer att bli en vinnare och din f.d. kommer att vara en förlorare. Den som behandlar sina medmänniskor som smuts, kommer aldrig att kunna skapa ett långsiktigt och hälsosamt liv med bra relationer. Låt detta bli din tröst!
  • Anonym (Själv­respek­t)
    Sun 4 Oct 2020 21:27
    #15

    Nice!!

    Lev DITT liv nu. Klipp alla banden med henne och för allt i världen gå inte på deras bröllop OM det skulle bli något av det... För inget gott med sig att leva så.

    Stor kram och lycka till.

  • Ess
    Mon 5 Oct 2020 08:47
    #16
    Anonym (Såbitter) skrev 2020-10-04 12:05:27 följande:

    Tack så jättemycket ni två sista också för alla fina och, stöd och pepp! Jag har en riktigt ilsken dag idag. Samtidigt är jag lättad för om en timme börjar jag flytta mina saker! Inatt ska jag få sova i min nya bostad. Igår kväll var sista gången jag somnade till deras högljudda sex. I morse var sista gången jag vaknade till deras högljudda sex.

    Idag var sista gången min fd älskade fru duttade mig på huvudet med ett stort leende och talade om för mig att det finns en mening med allt och jag kommer bli sååå lycklig precis som hon blivit..

    Jag vill bara släppa ut och skrika ut min ilska. Men jag har försökt hålla mig kall och kylig istället.

    Alltså! Tack!! För era ord! Det hjälper mig just nu! <3


    Din flytt är väl klar nu hoppas jag.
    Klipp nu helt med henne och blockera henne. Mata inte hennes önskan om att ha dig kvar som sk vän, för hon kan inte både ha kakan och äta den. Lycka till!
  • Anonym (A)
    Mon 5 Oct 2020 16:40
    #17
    jrockyracoon skrev 2020-10-03 18:45:43 följande:
    Du ska inte vara rädd för att vara bitter, hatisk, ledsen och arg. Det är viktiga känslor som är ditt "rätta jag". Tankarna om att vara kontrollerad, behärskad, snäll och lugn är i denna stund enbart falska och fel för dig.

    Du verkar ha näst intill utplånat dig själv för att tillmötesgå din f.d. partners orimliga krav. Jag tänker mig att din kärlek till henne har förblindat dig. Jag undrar om hon har fått dig att tvivla på att ilskan och bitterheten hos dig inte är berättigade.

    Mitt råd till dig är att du tillåter dig att vara hatisk och bitter, och att du snabbast möjligast ser till att du inte längre träffar din f.d. partner. Du kan börja bearbeta det här först när du får mer avstånd och tid att reflektera. Mina tankar om din f.d. partner är att hon verkar vara manodepressiv, alternativt narcissistisk/psykopat. Det är uppenbart att hon njuter av att se dig plågas och att hon har sex med sin nya med flit så att du ska höra det. Det ger henne antagligen en extra slags tillfredsställelse att du hör dem när de håller på. Sådana personer ska man fly ifrån.

    Jag gissar att du kommer vara tacksam att hon inte längre finns i din närmaste krets när allt detta är över och du har kommit på fötter igen.
    Håller med
  • Anonym (Lea)
    Mon 5 Oct 2020 18:19
    #18

    Hon verkar vara sociopat/psykopat. De utnyttjar människor och låtsas som inget. De ser glada och trevliga ut så alla tror att hon är reko. Du kan inte prata med henne, ord är inget för henne. Du måste prata med en bra psykolog som kan det här med sociopater. Läs på om narcissism för det är grundstommen i sociopater.

  • Anonym (Elin)
    Mon 5 Oct 2020 18:26
    #19

    Hon låter som en narcissist/psykopat i mina öron TS. Så behandlar man inte någon man påstå sig älska. Hon plågar dig. Utnyttjar dig till fullo.

    Bryt med denna människa.

    Säg att hon får dig att må fruktansvärt och att du inte vill ha någon kontakt efter detta svek.

    Önska henne all lycka men från och med nu är det stopp.

    Du har inget ansvar för hennes känslor här. Du ska tänka på dig och barnen.

    Usch vilket vidrigt spel!

Svar på tråden Jag är bitter, förnedrad och bortvald.