• Anonym (knepen)

Ni i förhållanden - era onanivanor?

Det är ju normalt och vanligt att man onanerar mer eller mindre regelbundet även när man är i ett förhållande och regelbundet gemensamt sexliv. Men hur ser det ut för dig vad gäller frekvens och tillfälle? Har du en viss rytm och regelbundenhet vad gäller din onani? Gör du det när din partner inte är i närheten? Har du fasta regelbundna vanor så att du oftast onanerar vissa dagar? Exempelvis - helger etc. Ser du något mönster i att du vissa dagar är mer avslappnad och då oftast onanerar...eller tvärtom - du är mer stressad vissa dagar och använder då onani som ventil. 

Själv onanerar jag oftast på mornarna efter att min fru åkt till jobbet (jag jobbar hemifrån). Jag gör det kanske 2 mornar i veckan. Antingen in duschen innan frukost eller efter att ha porrsurfat en stund efter att ha vaknat. Lusten är som störst på mornarna för mig. Jag onanerar väldigt sällan på kvällarna.

Hur ser det ut för dig?

• Svar på tråden Ni i förhållanden - era onanivanor?
  • Anonym (Varje dag)

Ibland är det skönare att runka än att knulla. Då kan jag koncentrera mig helt och hållet på min egen njutning.  Brukar ofta sluta 1 sekund innan sprut. Sparar sprutet till sambons fitta en gång i veckan. 

• Anonym (Mr. Strul)

man 50, varje dag som jag inte har sex eller är tillsammans med min flickvän/särbo.

Varför:
    för att somna?
    för att stressa av?
    för att det är en bra fysisk och psykisk kontroll av hälsan att man faktiskt kan i min ålder?
    för att hålla igång kåthet?
    sen undrar jag om det blivit lite tvångsmässigt att kolla av om jag fungerar, men jag är väl också ganska kåt av mig och har hög sexdrift.

Kollar oftast på porr när jag gör det eller fantiserar om min flickvän eller nåt gammalt skönt ex man också hade skön sex med. 

• Madeleine83
    Anonym (Varje dag) skrev 2020-11-01 10:57:38 följande:

Ibland är det skönare att runka än att knulla. Då kan jag koncentrera mig helt och hållet på min egen njutning.  Brukar ofta sluta 1 sekund innan sprut. Sparar sprutet till sambons fitta en gång i veckan. 

Va! Jag hade blivit helt galen av att sluta precis innan. Vad händer då, hur lång tid tar det innan den blir mjuk? Och framför allt varför sparar du? Är det för att det ska komma mer när du väl kommer eller blir det skönare? Förlåt för mycket frågor men jag är nyfiken :)
  • Madeleine83
    redstripe skrev 2020-11-01 09:55:04 följande:

Bra fråga.

Personligen skulle jag säga att jag har mycket mer kontroll över min orgasm när jag runkar än med någon annan. Men det där måste ju skilja sig enormt från person till person tänker jag.

Det lät onekligen väldigt hett i alla fall.

Mer kontroll menar du att du kan välja att komma snabbt typ? Hur snabbt kan det gå från mjuk till orgasm på ett ungefär?
  • Anonym (Sällan)
    Madeleine83 skrev 2020-11-01 09:30:44 följande:

Fråga till er män; kommer ni snabbare när ni runkar än när ni har sex?

Igår när min man hade duschat så såg jag honom komma ut och när han skulle klä på sig så låg jag i sängen och läste. Tjena sexbomb sa jag, fullt medveten om att något sex inte skulle bli av eftersom barnen och deras vänner var i huset och vi skulle strax iväg. Han kom fram till mig naken och jag tog hans helt mjuka snopp i munnen. Sjukt upphetsande att ha den i munnen när den blev stor och stenhård. Sög kanske 5 sug sen började han runka över mig i typ 1min och kom i min mun.

Hur kan det vara så? Jag brukar suga och runka jättelänge och han kommer oftast när vi har samlag. Det var jättekonstigt tycker jag.

Själv behöver jag lång tid på mig bpde vid onanii och sex med frun. Vilket som går fortast beror på omständigheterna.
  • redstripe
    Madeleine83 skrev 2020-11-01 11:19:29 följande:

Mer kontroll menar du att du kan välja att komma snabbt typ? Hur snabbt kan det gå från mjuk till orgasm på ett ungefär?

Ja, vid onani kan jag lättare välja när jag ska nå orgasm. Vid sex med partner är det så mycket mer skönt och speciellt så det är lättare att ryckas med bör det närmar sig klimax.
  • Berget1977

Det varierar väldigt, kan bli varje dag, eller så kan det gå upp mot en vecka. Beror på tillfälle och humör.

Får ju tyvärr inte så mycket sex här hemma, och när det väl händer så dämpar det sällan lusten.

• redstripe
    Villmer1 skrev 2020-11-01 10:17:53 följande:

Jag personligen skulle nog vilja säga att det va det spontana och lite busiga i det hela eftersom barnen va hemma osv.. Så skulle jag kännt i alla fall och nog med kommit så fort om jag haft en fru som du :).

Halleluja för det spontana och busiga!
  • Anonym (A)

Onanerar snudd på dagligen, ibland både morgon och kväll. Det håller Fiffi alert! Onanerar ensam men om jag inte kommer under sex är det ingen hemlighet att jag fixar det på egen hand när sambon går på toa.

• Letitdream
    Madeleine83 skrev 2020-11-01 11:19:29 följande:

Man kan ju styra tempo och så helt fritt när man runkar. Vill jag komma på 1 minut eller 15 minuter? Det är väl det som är kontrollen. Knullar man behöver man känna in den andre och är den jävligt sexig och skön kommer man ju vare sig man vill eller inte :)
  • Anonym (Varje dag)
    Madeleine83 skrev 2020-11-01 11:16:59 följande:
    Va! Jag hade blivit helt galen av att sluta precis innan. Vad händer då, hur lång tid tar det innan den blir mjuk? Och framför allt varför sparar du? Är det för att det ska komma mer när du väl kommer eller blir det skönare? Förlåt för mycket frågor men jag är nyfiken :)
    Jag närmar mig 70 bast. Om jag sprutar får jag inte upp kuken mer den dagen. Det är skönt precis innan sprutet också. Kuken slaknar på ett par minuter. Sen kan jag börja om flera gånger. Så kan jag göra varje dag. Släpper ut sprutet ett par gånger i veckan och då är utlösningen kraftigare. Tar även ett litet blått piller ibland för att bli stenhård. 
  • Anonym (Sällan)
    Madeleine83 skrev 2020-11-01 11:16:59 följande:

Själv behöver jag spara mig för att alls klara av att ha samlag. Om det har gått för mig de närmaste dagarna före, är det lönlöst att försöka.
  • theotherone
    redstripe skrev 2020-10-31 22:52:23 följande:

Theotherone,

Wow nästan handsfree orgasm. Inte pjåkigt.

Ja, det var nice. Har hänt något liknande en gång tidigare. En speciell gång, och det var helt sinnessjukt skönt då.
  • Man 78

Igår när min man hade duschat så såg jag honom komma ut och när han skulle klä på sig så låg jag i sängen och läste. Tjena sexbomb sa jag, fullt medveten om att något sex inte skulle bli av eftersom barnen och deras vänner var i huset och vi skulle strax iväg. Han kom fram till mig naken och jag tog hans helt mjuka snopp i munnen. Sjukt upphetsande att ha den i munnen när den blev stor och stenhård. Sög kanske 5 sug sen började han runka över mig i typ 1min och kom i min mun.

Hur kan det vara så? Jag brukar suga och runka jättelänge och han kommer oftast när vi har samlag. Det var jättekonstigt tycker jag.

Om jag runkar själv är det mycket lättare att kontrollera och kunna avgöra hur snabbt det skall gå. Är jag kåt kan jag absolut komma på en min. 
  • Reservgotlänning

Har inte runkat sedan jag träffade min nuvarande fru för tio år sedan. Henne kan jag knulla när jag vill, har aldrig blivit nekad. Det är jag som nekar ibland, hade behövt en stand-in ibland som avlastning.

• Johan70

Det kan vara så att man kommer snabbare då. Man styr det ju mer själv, helt ensam.

Fast det du berättar om är ju inte riktigt en onanisituation utan ni hade en gemensam sexsituation. Klart att det kan gå väldigt snabbt i en sådan situation, när det var helt spontant och sexigt, samt att ni snart ändå skulle iväg och då kan det vara läge för snabbis.
Svar på tråden Ni i förhållanden - era onanivanor?