BIM dec 2020
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
Jag börjar känna av vad jag tror är ägglossningsvärk. Testar med äl stickor varje dag. Har läst att man ska testa två gånger per dag för att inte missa höjningen. Har testat morgon direkt innan jobbet och sen när jag kommer hem. Dock står det att det är bäst mellan 10-20. Hur skulle ni ha tänkt? Testat ändå på morgonen eller är det pengar i sjön?
Med mina två första barn så kände jag absolut ingenting. Jag försökte aktivt bli gravid båda gångerna och var väldigt uppmärksam. Det var 7:e försöker med första och 1,5 år av försök med andra. Ingen PMS, ingen svullnad eller liknande som jag brukar ha innan mens. Därför är jag rätt chockad denna gång när jag haft mensvärk utan mens flera dagar och sen plussar. Värken sätt i ett par dygn efter plussat men nu har det gett med sig. Blir lite nojig när det inte följer samma mönster ????
Vad tror ni? Fick jag positivt ikväll?

Vad fick du för kön på dina två första? Kan det vara ett annat kön på tredje?
Vad tror ni? Fick jag positivt ikväll?
Okej hörni! Nån som kan det här med temp? Jag har ju aldrig tempat för att se ÄL osv. Men jag vet att jag har en normaltemperatur på 35,8-36,2 ungefär, brukar pendla lite däremellan. Nu har jag 37,1 och normala fall så är jag sjuk när jag har det, ont i kroppen osv. Men nä, inga sjukdomssymtom så långt ögat når. Så min undran:
Hur funkar de där med temp? När ?ska? tempen vara vad och när ändras den osv?
Okej hörni! Nån som kan det här med temp? Jag har ju aldrig tempat för att se ÄL osv. Men jag vet att jag har en normaltemperatur på 35,8-36,2 ungefär, brukar pendla lite däremellan. Nu har jag 37,1 och normala fall så är jag sjuk när jag har det, ont i kroppen osv. Men nä, inga sjukdomssymtom så långt ögat når. Så min undran:
Hur funkar de där med temp? När ?ska? tempen vara vad och när ändras den osv?
Jag tempar varje morgon då jag kör natrual cykles och efter ägglossning så stiger tempen o h kan ligga kvar förhöjd fram till BIM. Om den fortfarande är förhöjd på dagen då mensen skulle komma och ligger kvar så KAN det indikera på graviditet! Det är olika för alla hur tempen ligger kvar inför mens. Min låg kvar förhöjd när jag var gravid men när jag inte varit gravid börjar min temp dippa strax innan BIM :) man ska ta tempen innan man gått upp på morgonen och man ska helst ha legat still och sovit i minst 5 timmar innan dess och helst ta tempen samma tid varje morgon :)
Idag var det solklart positivt, nu gäller det att ligga i och hålla tummarna i två veckor då

Alltså denna väntan.. Är på ÄL+9 idag och tiden segar sig fram. Känner absolut inga symptom alls, förutom att jag är trött men det kan lika gärna vara pga stress på jobbet och tiden på året.. Är inte särskilt hoppfull med andra ord. Ska försöka ställa in mig på att mensen kommer den 10e för att inte bli sådär avgrundsbesviken. Men det är svårt när man längtar.