BIM dec 2020
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
Jag tempar varje morgon då jag kör natrual cykles och efter ägglossning så stiger tempen o h kan ligga kvar förhöjd fram till BIM. Om den fortfarande är förhöjd på dagen då mensen skulle komma och ligger kvar så KAN det indikera på graviditet! Det är olika för alla hur tempen ligger kvar inför mens. Min låg kvar förhöjd när jag var gravid men när jag inte varit gravid börjar min temp dippa strax innan BIM :) man ska ta tempen innan man gått upp på morgonen och man ska helst ha legat still och sovit i minst 5 timmar innan dess och helst ta tempen samma tid varje morgon :)
Så ?normalt?sett så sjunker den till sitt normala typ dagen innan man ska få sin mens eller den dagen man ska få?
Trodde att jag hade haft ägglossning den 30/11 men sen så fick jag riktiga äl flygningar 3/12 och ett solklart positivt äl test. På grund av en massa saker som uppstod hemma kvällen den 3e så fick vi aldrig till de. Utan vi låg först morgonen den 4e. Tror ni de är kört då? Har legat varannan dag innan äl också, men senast den 30/11... (då jag trodde jag hade ägglossning då....)
Trodde att jag hade haft ägglossning den 30/11 men sen så fick jag riktiga äl flygningar 3/12 och ett solklart positivt äl test. På grund av en massa saker som uppstod hemma kvällen den 3e så fick vi aldrig till de. Utan vi låg först morgonen den 4e. Tror ni de är kört då? Har legat varannan dag innan äl också, men senast den 30/11... (då jag trodde jag hade ägglossning då....)
Jaa precis! :)
Okej hörni! Nån som kan det här med temp? Jag har ju aldrig tempat för att se ÄL osv. Men jag vet att jag har en normaltemperatur på 35,8-36,2 ungefär, brukar pendla lite däremellan. Nu har jag 37,1 och normala fall så är jag sjuk när jag har det, ont i kroppen osv. Men nä, inga sjukdomssymtom så långt ögat når. Så min undran:
Hur funkar de där med temp? När ?ska? tempen vara vad och när ändras den osv?
Idag var det solklart positivt, nu gäller det att ligga i och hålla tummarna i två veckor då
Svårt att säga utan temp. Det krävs fertilt sekret (helst äggvite) för att spermierna ska ha en chans. Så morgonen den 4:e har stor potential!
Idag så kom de en massa äggvite sekret!