BIM dec 2020
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
Alltså denna väntan.. Är på ÄL+9 idag och tiden segar sig fram. Känner absolut inga symptom alls, förutom att jag är trött men det kan lika gärna vara pga stress på jobbet och tiden på året.. Är inte särskilt hoppfull med andra ord. Ska försöka ställa in mig på att mensen kommer den 10e för att inte bli sådär avgrundsbesviken. Men det är svårt när man längtar.
Vet inte varför men idag em fick jag för mig att ta ytterligare ett äl test och mot min förväntan äntligen fast gubbe!!! efter 4 dagar negativt och 7 dagar blinkande. Är dock på CD21 så det är ju ganska sent med äl nu eller? Enligt appen skulle jag haft mens om 7 dagar. De har ju skjutits fram nu. Men om det skulle vara så så är det ju för kort lutealfas?
Är iaf glad för positivt test så ja vet att jag iaf har ägglossning =)
Vet inte varför men idag em fick jag för mig att ta ytterligare ett äl test och mot min förväntan äntligen fast gubbe!!! efter 4 dagar negativt och 7 dagar blinkande. Är dock på CD21 så det är ju ganska sent med äl nu eller? Enligt appen skulle jag haft mens om 7 dagar. De har ju skjutits fram nu. Men om det skulle vara så så är det ju för kort lutealfas?
Är iaf glad för positivt test så ja vet att jag iaf har ägglossning =)
Att tempa är en hel vetenskap. Det är mycket inlärning om man ska använda det som preventivmedel men när man försöker blir gravid kan man höfta lite mer. Det är svårt att säga utan att se kurvan med 4-6 stycken lägre tempar följt av minst 3 höjda i rad är en ganska bra indikator på att ägglossning skett. Hur tempen sjunker vid mens är individuellt. För vissa sänks det om man mens och andra kan få flera dagar in på mensen innan temperaturen sänks.
Oj, det var en jäkligt positivt test! Hoppas det går vägen :)
Jag har en cykel på ungefär 38vdagar efter att slutat med ppiller efter 16år, och har då äl mellan cd 24 och 26 :) Kroppen kan verkligen vara konstig ibland, antar att man får gilla läget haha
Haha verkligen.. sist ja blev gravid hade jag med sån lång cykel. Men nu har ja ändå legat på 26-29 dagar så det blev ja lite fundersam. Men kanske blir en längre cykel denna månaden helt enkelt :) har du slutat nyligen eller har de gått några månader?
Vi har BIM samtidigt och jag känner precis som du INGENTING. Man typ känner ngt och sen kmr man på att nej jag drack ju sjukt mkt cola drf jag kissar så mycket XD . Vi får hålla tummarna och hoppas vi får en fin julklapp i år <3 KRAM !
Vad tror ni? Positivt?

Vad tror ni? Positivt?