• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Bessan91
    essemess skrev 2020-12-05 15:06:29 följande:

Alltså denna väntan.. Är på ÄL+9 idag och tiden segar sig fram. Känner absolut inga symptom alls, förutom att jag är trött men det kan lika gärna vara pga stress på jobbet och tiden på året.. Är inte särskilt hoppfull med andra ord. Ska försöka ställa in mig på att mensen kommer den 10e för att inte bli sådär avgrundsbesviken. Men det är svårt när man längtar.

Vi har BIM samtidigt och jag känner precis som du INGENTING. Man typ känner ngt och sen kmr man på att nej jag drack ju sjukt mkt cola drf jag kissar så mycket XD . Vi får hålla tummarna och hoppas vi får en fin julklapp i år <3 KRAM !
  • SML89

Vet inte varför men idag em fick jag för mig att ta ytterligare ett äl test och mot min förväntan äntligen fast gubbe!!! efter 4 dagar negativt och 7 dagar blinkande. Är dock på CD21 så det är ju ganska sent med äl nu eller? Enligt appen skulle jag haft mens om 7 dagar. De har ju skjutits fram nu. Men om det skulle vara så så är det ju för kort lutealfas? 

Är iaf glad för positivt test så ja vet att jag iaf har ägglossning =)

• VirrePirre06
    SML89 skrev 2020-12-05 20:00:57 följande:

Vet inte varför men idag em fick jag för mig att ta ytterligare ett äl test och mot min förväntan äntligen fast gubbe!!! efter 4 dagar negativt och 7 dagar blinkande. Är dock på CD21 så det är ju ganska sent med äl nu eller? Enligt appen skulle jag haft mens om 7 dagar. De har ju skjutits fram nu. Men om det skulle vara så så är det ju för kort lutealfas? 

Är iaf glad för positivt test så ja vet att jag iaf har ägglossning =)

Jag har en cykel på ungefär 38vdagar efter att slutat med ppiller efter 16år, och har då äl mellan cd 24 och 26 :) Kroppen kan verkligen vara konstig ibland, antar att man får gilla läget haha
  • My19
    Milie skrev 2020-12-05 18:34:44 följande:

Att tempa är en hel vetenskap. Det är mycket inlärning om man ska använda det som preventivmedel men när man försöker blir gravid kan man höfta lite mer. Det är svårt att säga utan att se kurvan med 4-6 stycken lägre tempar följt av minst 3 höjda i rad är en ganska bra indikator på att ägglossning skett. Hur tempen sjunker vid mens är individuellt. För vissa sänks det om man mens och andra kan få flera dagar in på mensen innan temperaturen sänks.

Okej tack!
  • Tokan123
    Milie skrev 2020-12-05 18:36:12 följande:

Oj, det var en jäkligt positivt test! Hoppas det går vägen :)

Tack! Haha ja eller hur, behöver inte fundera på hur ett positivt test ska se ut nå mer ????
  • SML89
    VirrePirre06 skrev 2020-12-05 20:53:15 följande:

Jag har en cykel på ungefär 38vdagar efter att slutat med ppiller efter 16år, och har då äl mellan cd 24 och 26 :) Kroppen kan verkligen vara konstig ibland, antar att man får gilla läget haha

Haha verkligen.. sist ja blev gravid hade jag med sån lång cykel. Men nu har ja ändå legat på 26-29 dagar så det blev ja lite fundersam. Men kanske blir en längre cykel denna månaden helt enkelt :) har du slutat nyligen eller har de gått några månader?
  • VirrePirre06
    SML89 skrev 2020-12-05 21:28:10 följande:

Haha verkligen.. sist ja blev gravid hade jag med sån lång cykel. Men nu har ja ändå legat på 26-29 dagar så det blev ja lite fundersam. Men kanske blir en längre cykel denna månaden helt enkelt :) har du slutat nyligen eller har de gått några månader?

Slutade 29 maj, så har ändå gått en tid. Och fortfarande så lång, lite jobbigt haha :)
  • essemess
    Bessan91 skrev 2020-12-05 19:48:31 följande:

Vi har BIM samtidigt och jag känner precis som du INGENTING. Man typ känner ngt och sen kmr man på att nej jag drack ju sjukt mkt cola drf jag kissar så mycket XD . Vi får hålla tummarna och hoppas vi får en fin julklapp i år <3 KRAM !

Ja men eller hur! Jag blev alldeles yr förut efter att ha varit ute på en långpromenad. Började genast analysera.. Kom sedan på att det gått ca 6h sedan jag ätit. Man blir ju galen av detta! Håller alla tummar och tår för dig, för mig och för alla er andra <3
  • Värphönan
    Perssonlund skrev 2020-12-06 07:26:41 följande:

Vad tror ni? Positivt?

Är det ett hcg-test så ser det absolut positivt ut tycker jag =D
Svar på tråden BIM dec 2020