• Anonym (Ludwig)

Hon har slutat bry sig om sig själv

Hej FL! En anonym tråd då jag inte vill uppröra min tjej. Jag är tillsammans med världens snällaste tjej. När vi blev tillsammans hade hon en mycket kvinnlig stil som jag gillar, högklackat dagligen, parfym, manikyr, riktigt blont hår, korta kjolar och mycket smink. Numera har hon ofta träningskläder och jeans och slutat färga håret och sminkar sig inte varje dag. Sist jag skulle hämta upp henne för en middag hade hon jeans och sneakers. Vi bor i en lite finare del av Stockholm och det känns inte helt ok. Det känns även lite manhaftigt. Kan detta var ett tecken på att hon inte mår bra och hur kan jag hjälpa? Hur tar jag upp detta? Hon har även gått upp lite i vikt. Vi har annars en väldigt fin relation sedan flera år tillbaka och tänker på att ha familj tillsammans. Tips och perspektiv välkomnas varmt!

• Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv
  • Anonym (X)

Vilka ingrepp har du gjort...?

• Anonym (X)

Vilka ingrepp har du gjort...?

• Anonym (M)
    Anonym (soffpotatis) skrev 2020-11-13 22:26:05 följande:

Folk som TS är en speciell människotyp, tänk Solsidan Mickan och Fredde. De tänder på dessa attributen. Inte konstigare än så. Varför har folk så svårt att färstå hur viktigt utseenden är för både sexuell attraktion som status? Vi tände rju alla på olika utseenden och klädstilar. TS gillar den stereotypa kvinnotypen, inte konstigt han inte tänder på kvinnor i sneakers och á la naturella. I så fall hade han ju blivit ihop med en sån till att börja med.

Nej, snarare Södertälje. Ingen i finare kretsar klär sig enligt ts beskrivning, och verkligen inte i de sammanhang som han nämner.
  • Anonym (soffpotatis)
    Anonym (M) skrev 2020-11-13 23:14:12 följande:
    Nej, snarare Södertälje. Ingen i finare kretsar klär sig enligt ts beskrivning, och verkligen inte i de sammanhang som han nämner.
    Det är vanligare utomlands än i Sverige men förekommer absolut. Ta USA Östeuropa eller Italien tex där är det väldigt vanligt. Det är en smak och stil. Varför orka ifrågasätta och överbevisa? TS gillar såna kvinnor helt enkelt!
  • Anonym (M)
    Anonym (soffpotatis) skrev 2020-11-13 23:18:06 följande:

Det är vanligare utomlands än i Sverige men förekommer absolut. Ta USA Östeuropa eller Italien tex där är det väldigt vanligt. Det är en smak och stil. Varför orka ifrågasätta och överbevisa? TS gillar såna kvinnor helt enkelt!

Men ts bor väl i Sverige och inte i någon av de länder du nämner?
  • Anonym (soffpotatis)
    Anonym (M) skrev 2020-11-14 01:16:25 följande:
    Men ts bor väl i Sverige och inte i någon av de länder du nämner?
    Vem bryr sig. Kom tillbaks till sakfrågan istället.
  • Anonym (Maskrosen)

Hon har väl blivit bekväm. Och kanske har hon förändrats. Känns ju nu som att du är ihop med någon annan. Kanske ska ni ta ett samtal om det. I längden kanske din attraktion dör helt

• Xenia
    Anonym (Alex) skrev 2020-11-13 22:35:46 följande:
    Tar en drink på lunchen?
    Vad är det för jäkla fyllebank du jobbar på?
    Haha! Jag känner en som jobbar på en bank. Förr i tiden brukade hela gänget gå och festa tillsammans. Höga löner, mycket pengar att spendera. Men det var varje dag efter jobbet. På lunchen hade ingen tid att gå ut.

Om TS har hög lön så får han anställa en barnsköterska i framtiden när de fått barn. Annars lär ingen kvinna klara av hans "porrstils-krav".
  • Xenia
    Anonym (soffpotatis) skrev 2020-11-13 22:26:05 följande:
    Folk som TS är en speciell människotyp, tänk Solsidan Mickan och Fredde. De tänder på dessa attributen. Inte konstigare än så. Varför har folk så svårt att färstå hur viktigt utseenden är för både sexuell attraktion som status? Vi tände rju alla på olika utseenden och klädstilar. TS gillar den stereotypa kvinnotypen, inte konstigt han inte tänder på kvinnor i sneakers och á la naturella. I så fall hade han ju blivit ihop med en sån till att börja med.
    Men Fredde är så rik att Mickan inte behöver jobba utan kan ägna dagarna åt shopping och diverse skönhetsbehandlingar. TS sambo jobbar troligen.

Antar att TS får separera och leta en ny "bimbo-look" tjej. Och när hon mognar och tröttnar på den stilen, skaffar han ytterligare en ny. Vartefter han själv blir äldre så blir det allt viktigare hur rik han än, annars kan ju tjejerna tröttna och välja en ny kille i sin egen ålder.

Enligt dig så tänder man (män) enbart på utseende och personligheten är oviktig. När man levt ihop ett tag så borde personligheten spela större roll, tycker jag.
  • Anonym (A)
    Anonym (Lilja) skrev 2020-11-13 20:33:36 följande:
    Vaddå menar du att hon inte är hel och ren?

Vet du, ta en vecka och testa livet som kvinna. Gå upp 30-40 min tidigare varje morgon för att måla ditt ansikte och platta ditt hår. Raka dina ben sammetslena och trä på trånga nylonstrumpor på detta som trycker och formar din kropp, dra på dig en bh med stålbyglar som klämmer mot dina revben hela dagen, tryck i fötterna i trånga klackskor och testa att balansera runt på dessa (obs inte för länge eftersom det nu är dokumenterat att kvinnor som använde klackar ofta får komplikationer i fötterna med halgus valgus och knäna). Testa att gå runt i åtsittande kjol som hindrar dig från att kunna ta vanliga steg och ha en peruk där håret ständigt fladdrar i ditt ansikte enbart för att du ska vara sexig i andras ögon.

Testa att spendera kvällarna med att försöka välja ut nya kläder att ha på jobbet och kombinera olika outfits och smycken (för det är inte lika lätt som att dra på sig kostym och skjorta).

Jag tror du skulle inse efter några dagar att det där extra arbetet du göra för att vara behagligt enbart för andra blir ganska påfrestande när du istället kan klä dig mer funktionellt och arbetarvänlig och dessutom sova lite längre på mornarna.

För varför kan inte en kvinnas styling och skönhetsrutiner ligga på samma nivå som en mans??
    Väl talat
Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv