• Anonym (Ludwig)

Hon har slutat bry sig om sig själv

Hej FL! En anonym tråd då jag inte vill uppröra min tjej. Jag är tillsammans med världens snällaste tjej. När vi blev tillsammans hade hon en mycket kvinnlig stil som jag gillar, högklackat dagligen, parfym, manikyr, riktigt blont hår, korta kjolar och mycket smink. Numera har hon ofta träningskläder och jeans och slutat färga håret och sminkar sig inte varje dag. Sist jag skulle hämta upp henne för en middag hade hon jeans och sneakers. Vi bor i en lite finare del av Stockholm och det känns inte helt ok. Det känns även lite manhaftigt. Kan detta var ett tecken på att hon inte mår bra och hur kan jag hjälpa? Hur tar jag upp detta? Hon har även gått upp lite i vikt. Vi har annars en väldigt fin relation sedan flera år tillbaka och tänker på att ha familj tillsammans. Tips och perspektiv välkomnas varmt!

• Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv
  • Anonym (Ludwig)
    Anonym (D) skrev 2020-11-17 09:35:05 följande:

Så det är här du avslöjar dig som ett litet troll. OM du hade jobbat på bank hade du förmodligen inte tagit en drink på lunchen (om du inte har alkoholproblem). OM du jobbar på bank så är du förmodligen vaktmästare eller något, du lär knappast jobba med PB eller PW för då hade du sett hur den riktiga överklassen klär sig och så hade hela din världsbild fallit där. ;)

Har kommenterat detta gång efter annan gång efter annan. Läs om du är intresserad.
  • Anonym (Ludwig)
    Anonym (Ä) skrev 2020-11-17 11:46:10 följande:

Typiskt kvinnor att göra så när de haffat en karl. Jag orkar inte vara supersnygg jämt men säcka ihop helt skulle jag inte göra.

Exakt... tyvärr är det så. Många ser ut som monster efter 30.
  • Anonym (Ludwig)
    Anonym (Anna) skrev 2020-11-17 11:52:40 följande:

Har du talat med henne än?

Ja, jag har faktiskt det. Först tog hon åt sig mycket men sedan förstod hon faktiskt och förklarade att hon inte mår så bra i sin vikt. Hon ska träffa sin PT för att lägga upp en plan och hon ska även kolla runt lite ikväll efter några nya plagg hon kan tänkas köpa eventuellt som får henne att känna sig snygg.
  • smulpaj01
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-17 16:51:25 följande:

Det är allmänt vedertaget, du kanske bor på något annat som också heter Östermalm i någon småstad. Jo då det finns det allt. Du kommer inte in i badrofflor på exempelvis Diplomat.

Haha....fast nej, du är inte ens rolig bara töntigt pinsamt försök att trolla. Vedertaget är humlan, absolut INGEN människa skulle säga humlet och vi som bor på Östermalm skulle undra vad du pratar om. Dessutom pratade vi inte badtofflor utan sneakers. Finns inte en enda krog som inte skulle släppa in en kvinna med jeans och sneakers på lunchen!
  • marräng

Ja antagligen ser jag ut som ett monster enligt dig och din världsbild. Du försöker uppenbart bara provocera till den milda grad att det bara blir löjeväckande.

Jag förstår inte varför du är så besatt av att gå till personangrepp istället för att ex prata med din flickvän eller träffa nån annan som uppfyller dina krav och förväntningar.

Jag anser dessutom att din uppfattning om östermalm är helt felaktig. Självklart finns det undantag och den bild som du målar upp är en absolut minoritet av de som bor här. Jag är född och uppvuxen här och har bott den största delen av mitt liv här. Jag har sett de flesta kretsar här och jag känner inte igen den bild du försöker att måla upp.

• Anonym (Ludwig)
    smulpaj01 skrev 2020-11-17 16:59:11 följande:

Haha....fast nej, du är inte ens rolig bara töntigt pinsamt försök att trolla. Vedertaget är humlan, absolut INGEN människa skulle säga humlet och vi som bor på Östermalm skulle undra vad du pratar om. Dessutom pratade vi inte badtofflor utan sneakers. Finns inte en enda krog som inte skulle släppa in en kvinna med jeans och sneakers på lunchen!

Men oj oj oj vad fel det kan bli, känns det jobbigt? Det är många som kallar det så fyi. Jag känner Östermalm som min egen bakficka som sagt bott här under en väldigt stor del utav mitt liv.

Nej bra för dig, försök du komma in med sneakers på Diplomat. Lycka till.
  • marräng

Hahaha vad rolig du är.. jag har varit på diplomat (i och försig kallar jag det nått annat) iklädd både jeans och sneakers. Jag kan faktiskt inte tänka mig nån bli inte bli insläppt för just den anledningen.

• smulpaj01
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-17 17:14:03 följande:

Men oj oj oj vad fel det kan bli, känns det jobbigt? Det är många som kallar det så fyi. Jag känner Östermalm som min egen bakficka som sagt bott här under en väldigt stor del utav mitt liv.

Nej bra för dig, försök du komma in med sneakers på Diplomat. Lycka till.

Ha ha...kommer självklart in på diplomat i sneakers utan problem. Nu brukar jag dock inte välja det så ofta annat än för afternoon Tea ibland.

Du bor definitivt INTE på Östermalm, hur mycket du än önskar att det vore så, men för min del har jag snart 50 år där.
  • Anonym (Punkt)
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-17 16:49:00 följande:
    Du tar verkligen åt dig. Överviktig och tatuerad gissar jag. Ja, det är verkligen verkligen på allvar. Vad är det för hemskt med att ta en drink på lunchen?
    Tar åt mig?
    Av att du dricker drinkar på lunchen? Nej då, inte alla. På min arbetsplats dricker vi inte alkohol. Tror inte det görs bland de som arbetar på bank heller.
    Det kanske är en dröm som gick i kras när du inte hade tillräckligt bra betyg i skolan... vad vet jag.

Hemskt och hemskt, jag vet att du ljuger nu.
    Så det är ingen mening med att fortsätta.

Sen undrar jag vad som får dig att tro att jag skulle vara tjock och/eller tatuerad. Är det för att jag inte super på jobbet kanske?

Nej du, lilla fjollan. Du får fortsätta ljuga så mycket du orkar, vi är fler och fler som sett genom den här fantasin nu.
    Du skulle inte överdrivit och ljugit riktigt så mycket om du ville bli tagen på allvar.
  • Anonym (Ludwig)
    marräng skrev 2020-11-17 17:12:42 följande:

Ja antagligen ser jag ut som ett monster enligt dig och din världsbild. Du försöker uppenbart bara provocera till den milda grad att det bara blir löjeväckande.

Jag förstår inte varför du är så besatt av att gå till personangrepp istället för att ex prata med din flickvän eller träffa nån annan som uppfyller dina krav och förväntningar.

Jag anser dessutom att din uppfattning om östermalm är helt felaktig. Självklart finns det undantag och den bild som du målar upp är en absolut minoritet av de som bor här. Jag är född och uppvuxen här och har bott den största delen av mitt liv här. Jag har sett de flesta kretsar här och jag känner inte igen den bild du försöker att måla upp.

Vad är det för bild jag målar upp enligt dig?
Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv