• Anonym (Ludwig)

Hon har slutat bry sig om sig själv

Hej FL! En anonym tråd då jag inte vill uppröra min tjej. Jag är tillsammans med världens snällaste tjej. När vi blev tillsammans hade hon en mycket kvinnlig stil som jag gillar, högklackat dagligen, parfym, manikyr, riktigt blont hår, korta kjolar och mycket smink. Numera har hon ofta träningskläder och jeans och slutat färga håret och sminkar sig inte varje dag. Sist jag skulle hämta upp henne för en middag hade hon jeans och sneakers. Vi bor i en lite finare del av Stockholm och det känns inte helt ok. Det känns även lite manhaftigt. Kan detta var ett tecken på att hon inte mår bra och hur kan jag hjälpa? Hur tar jag upp detta? Hon har även gått upp lite i vikt. Vi har annars en väldigt fin relation sedan flera år tillbaka och tänker på att ha familj tillsammans. Tips och perspektiv välkomnas varmt!

• Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv
  • Anonym (soffpotatis)
    Xenia skrev 2020-11-14 15:04:35 följande:
    Men Fredde är så rik att Mickan inte behöver jobba utan kan ägna dagarna åt shopping och diverse skönhetsbehandlingar. TS sambo jobbar troligen.

Antar att TS får separera och leta en ny "bimbo-look" tjej. Och när hon mognar och tröttnar på den stilen, skaffar han ytterligare en ny. Vartefter han själv blir äldre så blir det allt viktigare hur rik han än, annars kan ju tjejerna tröttna och välja en ny kille i sin egen ålder.

Enligt dig så tänder man (män) enbart på utseende och personligheten är oviktig. När man levt ihop ett tag så borde personligheten spela större roll, tycker jag.
    Många människor lägger större vikt vid status och utseende än personlighet. De tänder på hela paketet. Självklart vill han inte förlora det han tänder på även om hon är aldrig så trevlig. Förstår inte hur det kan vara så svårt att förstå? Bara för att man blir gammal vill man väl ha en snygg och välklädd partner. Sexuell lust är väldigt visuell för många.
  • Anonym (X)
    Anonym (soffpotatis) skrev 2020-11-13 23:18:06 följande:

Det är vanligare utomlands än i Sverige men förekommer absolut. Ta USA Östeuropa eller Italien tex där är det väldigt vanligt. Det är en smak och stil. Varför orka ifrågasätta och överbevisa? TS gillar såna kvinnor helt enkelt!

Det är relevant eftersom TS påstår att det är vanligt i det finare området i Sverige där de bor.
  • Anonym (I)

Detta är förhoppningsvis en trolltråd. Ingen kan vara såhär ytlig och dum i huvudet.. Annars kan du göra henne en tjänst genom att göra slut. Hon förtjänar bättre än dig.

• Anonym (Ludwig)

Jag har gjort käklyft, rhinoplastik och fillers samt några tandingrepp (är noggrann med mina tänder) för att nämna några.

Vi bor på Östermalm, är själv uppvuxen i Saltsjöbaden.

Jag är inte mer ytlig än den genomsnittlige mannen i min ålder där jag bor. Som jag ser det handlar bekvämlighet om att vara fin.

Många har kostymbyxor och vida kappor om de vill klä sig lite ledigare och minimalt med smink. Det ser i varje fall naturligt ut.

Gällande det internationella perspektivet kan det stämma... var tillsammans med en kinesiska innan. Hon kunde verkligen klä sig elegant och feminint.

En vän till mig är tillsammans med en kvinna från Angola som har en feminin sydeuropeisk stil.

Många svenska kvinnor har en mer maskulin framtoning på gott och ont.

I det här fallet handlar det om att jag bryr mig om hennes välmående. Vill inte att hon ska framstå som en sliten mamma i någon småstad som handlar på H&M. Inte för att det är något fel med det, men det är inte vår stil helt enkelt.

• marräng

Kul! Vi bor i samma stadsdel! Intressant att vi har så olika uppfattning om saker. Jag är född och uppvuxen här. Jag kan lova dig att ingen bryr sig om att din tjej har jeans och speakers. Gå in i fältan en lördag kl 15 och räkna hur många som har jeans och speakers kontra högklackat och kort kjol. Jag låååååvar att detta inte är något att hetsa om.

• Anonym (Punkt)
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-14 17:06:50 följande:

Jag har gjort käklyft, rhinoplastik och fillers samt några tandingrepp (är noggrann med mina tänder) för att nämna några.

Jag är inte mer ytlig än den genomsnittlige mannen i min ålder där jag bor. Som jag ser det handlar bekvämlighet om att vara fin.

Många har kostymbyxor och vida kappor om de vill klä sig lite ledigare och minimalt med smink. Det ser i varje fall naturligt ut.

Gällande det internationella perspektivet kan det stämma... var tillsammans med en kinesiska innan. Hon kunde verkligen klä sig elegant och feminint.

En vän till mig är tillsammans med en kvinna från Angola som har en feminin sydeuropeisk stil.

I det här fallet handlar det om att jag bryr mig om hennes välmående. Vill inte att hon ska framstå som en sliten mamma i någon småstad som handlar på H&M. Inte för att det är något fel med det, men det är inte vår stil helt enkelt.

Herregud, vilken kärring du är ts.
  • Xenia
    Anonym (soffpotatis) skrev 2020-11-14 16:20:51 följande:
    Många människor lägger större vikt vid status och utseende än personlighet. De tänder på hela paketet. Självklart vill han inte förlora det han tänder på även om hon är aldrig så trevlig. Förstår inte hur det kan vara så svårt att förstå? Bara för att man blir gammal vill man väl ha en snygg och välklädd partner. Sexuell lust är väldigt visuell för många.
    Men alla blir äldre, även TS. Om han bara kan tända på typ 20-25-åringar med bimbolook, så måste han ju ständigt byta ut sin partner vartefter hon blir äldre och mognare, eftersom han själv aldrig mognar.

Kan män aldrig utvecklas, måste de stå på samma mentala nivå hela livet?

Vad säger att TS partner inte är snygg förresten? Att vara osminkad med naturlig hårfärg är väl inte samma sak som ful. Däremot verkar det som om TS är porrskadad och föredrar onaturlig skönhet framför naturlig.

Jag tycker TS ska göra slut så hans sambo kan hitta någon bättre och mognare. En så ytlig man är inte lämplig att få barn med. Inte heller att åldras med. TS är dömd till att ständigt byta ut sin partner mot en yngre.

Om nu inte detta är en trolltråd förstås.
  • EnAnonumius

Så du vill påstå att det är en vanlig kvinnlig stil i Östermalm att klä sig som en porrskådis?

Och  du om du PERSONLIGEN anser att jeans och sneakers är "manhaftig stil" så får du inse att det är något som får stå för dig själv..

Och blondera (bleka) håret är inte nyttigt för hårkvalitén i längden heller. Det sliter en hel del med blondering (bleking) både på hårbotten och håret isig.  Blondera (bleka) är det värsta man kan göra på sitt hår..

Men det var som någon skrev till  dig i tråden.. Du kan ju prova med att klä upp DIG själv och sminka dig själv efter dina egna  personliga "porr-preferenser" i c:a 6 månaders tid så kan du starta sedan en ny tråd och dela med dig av hur det gick och det skall inkludera även hur hur dina fötter mår..

Och du även damer i de riktigt FINA salongerna (adel och kungligheten) klär sig i bekväma fotriktiga skor när de är gravida, även i sammanhang där de skall på tillställningar eller annat.
    Det finns faktiskt fotriktiga bekväma skor som ser snyggare ut än pumps till och med.

Du hävdar att du bryr dig om din flickväns välmående... Varför anser du att hennes välmående måste ligga i att gå i i bekväma skor, förstöra hår kvalitén och hårbotten med blekning (blondera) håret, sminka hårt och ha en klädstil som en porrskådis på daglig basis?

Nej du ÄR motsatsen till "bry dig om någons välmående". Du är egoist. Det enda du i grund och botten bryr dig om är att få behålla ditt ögongodis, det lyser så tydligt igenom så du kunde lika gärna skriva det  i klartext.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anna)

Du menar att det inte är DIN stil, din flickvän har ju tydligen ändrat stil.
  • Anonym (Wow)

Din tjej kanske är trött på att sticka ut, eftersom blonderade tjejer med högklackade skor är ganska ovanligt här på Östermalm. Arbetade hon där Paolo Roberto åkte dit  och nu är arbetslös?

Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv