Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-13 12:34:38 följande:
Hej FL! En anonym tråd då jag inte vill uppröra min tjej. Jag är tillsammans med världens snällaste tjej. När vi blev tillsammans hade hon en mycket kvinnlig stil som jag gillar, högklackat dagligen, parfym, manikyr, riktigt blont hår, korta kjolar och mycket smink. Numera har hon ofta träningskläder och jeans och slutat färga håret och sminkar sig inte varje dag. Sist jag skulle hämta upp henne för en middag hade hon jeans och sneakers. Vi bor i en lite finare del av Stockholm och det känns inte helt ok. Det känns även lite manhaftigt. Kan detta var ett tecken på att hon inte mår bra och hur kan jag hjälpa? Hur tar jag upp detta? Hon har även gått upp lite i vikt. Vi har annars en väldigt fin relation sedan flera år tillbaka och tänker på att ha familj tillsammans. Tips och perspektiv välkomnas varmt!
Kvinnlig stil? Snarare bimbostil. Kort kjol, blonderat och högklackat, är det inte så prostituerade brukar klä sig? Hur lämpligt är det på ett vanligt arbete?
En verkligt gammaldags kvinnlig stil vore långt hängande el långt uppsatt hår, blus med puffärmar och lång volangkjol. Inte heller den så lämplig i dagens arbetsliv.
Om du tycker att hon ska klä upp sig för en middag, så säg det då till henne rent ut.
Annars tycker jag du har förlegade utseendeideal. Varför ska din tjej behöva färga håret, sminka sig och gå i obekväma högklackade skor för att duga? Är hon inte tillräckligt snygg som hon är?
Tränar din tjej? Om inte, uppmuntra henne att träna med dig. Men då för hennes hälsa.
Även om du skulle byta ut henne mot en tjej som ser ut som ditt ideal, så skulle hon också frångå idealet om hon får barn. Vem har tid med med en massa smink när man har små barn?
Jag tycker du verkar superytlig, är du verkligen mogen att bli familjefar? Du kan förstås fråga henne varför hon slutat färga håret, sminka sig, gå i högklackat. Misstänker att hon nu prioriterar annat än att se ut som en bimbo och att hon vill vara sig själv.