• Anonym (sörjer)

Gett upp älskare

Jag sörjer fast jag inte har någon "rätt" till det...
    För ca ett år sedan lärde jag känna en man som jag klickade med direkt. Vi blev snabbt vänner och jobbade då väldigt nära varandra. Han var/är gift sedan mer än 20 år och jag var då i en särbo relation. Efter en händelse på jobbet som påverkade mig mycket, en kollega som blev väldigt sjuk, så insåg jag att jag inte mådde bra i min relation och avslutade den. Min särbo fanns inte för mig och hade egentligen aldrig gjort det.
    Efter detta kom jag och kollegan bara närmare varandra. Pratade om allt och ingenting. Vi har väldigt många lika intressen och tycker lika i mycket. Han är en fantastisk människa som sprider glädje. 
    Vi började messa med varandra varje kväll, hans fru lägger sig före honom och han satt uppe själv. Och självklart tog vi steget att inte bara vara nära mentalt utan även sexuellt. 
    Jag har tidigare i livet när jag var yngre (45+ nu) varit otrogen mot min dåvarande man men relativt snabbt insett vad jag höll på med och skiljde mig.
    Men detta är första gången som jag varit "den andra kvinnan". Har även blivit bedragen i yngre år så jag vet hur det kan påverka.
    Trots detta lät jag detta pågå på tok för länge. Klarade inte av att ge upp honom! Han har under denna tiden aldrig smutskastat sin fru utan gett en väldigt nyanserad bild av henne och deras äktenskap. Han har inte heller lovat mig något, bara sagt att han inte vet vad som händer i framtiden. 
    Men för två veckor sedan bröt jag med honom. Vi arbetar inte tillsammans längre och jag klarar inte av att vara nr 2. Jag vet att jag är värd mer! Och hans fru är värd mer!
    Han säger att han väljer att stanna, men att jag alltid kommer ha en stor del av hans hjärta. Att han kommer älska mig i resten av sitt liv.
    Jag har sagt att han inte får kontakta mig alls, inga mess, samtal eller mail för att bara kolla läget. Jag måste få sörja!
    Men detta är så sjukt svårt, jag gråter mig till sömns varje kväll. Längtar efter honom så jag tror att jag kommer gå sönder. Och samtidigt kan jag inte visa detta för någon. Ingen vet ju vad vi delade.
    Och att sörja, utan att visa det.... Fy farao vad det är svårt!
    Och jag går och hoppas att han saknar mig lika mycket, att han ska välja mig. Jag bara känner i hela kroppen att det är meningen att det ska bli vi. Och jag vet att det låter naivt men så är det.
    Men oavsett så måste jag avsluta. Hans fru vet ingenting och jag skulle ALDRIG berätta. Dock har jag sagt till honom att jag tycker att om han nu ska satsa på sitt äktenskap så tycker jag att han ska vara ärlig, att leva i en lögn blir man inte lycklig av.
    Barn har vi bägge två men de är tonåringar allihopa. 

Och ni som bara vill kalla mig (eller honom för den delen) svin, snälla låt bli. Vi är bara två människor som föll handlöst för varandra.

Får man sörja sin älskare?

• Svar på tråden Gett upp älskare
  • Anonym (Pi)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-01-01 13:05:22 följande:

Usch vad tufft men tiden läker sår. Kommer ni ses ändå typ stöta på varandra i vardagen? Jobbar ni ihop el är grannar el liknande? För isf är det nog jobbigare

Ja, tyvärr kommer jag se honom ibland på jobb men inte så ofta. Blir svårare att gå vidare då men tänker att många har gått igenom detta förut och klarat sig förbi så det borde väl jag också kunna göra.
  • Anonym (hur händer det)

Undrar hur man kan bli rikrigt kär i vuxen ålder i någon som inte besvarar, alltså i någon som har en annan. Jag ka förstå att man faller för någon som är upptagen, men att inte explodera när käsnlorna växer och den personen fortfarande går hem till sin fru..? Med känslor brukar komma förväntningar och till en viss del krav, är man för rädd att ställa krav? Går man med på allting bara för att hen inte ska lessna? Är man innerst inne rädd för en riktig relation (där den andra sidan ställer motktrav)?

Förstår inte heller den där fatalistiska synen på förälskelsen, som att kärleken händer med någon random person och att ens egen vilja inte har någonting med saken att göra.

Det mest tragiska med att vara älskarinna är att man slösar bort sitt liv med att underordna sig till någon annan. Torka upp era tårar och börja spela huvudrollen i ert eget liv.

• Anonym (Ajdå)
    Anonym (hur händer det) skrev 2021-01-03 00:48:46 följande:

Undrar hur man kan bli rikrigt kär i vuxen ålder i någon som inte besvarar, alltså i någon som har en annan. Jag ka förstå att man faller för någon som är upptagen, men att inte explodera när käsnlorna växer och den personen fortfarande går hem till sin fru..? Med känslor brukar komma förväntningar och till en viss del krav, är man för rädd att ställa krav? Går man med på allting bara för att hen inte ska lessna? Är man innerst inne rädd för en riktig relation (där den andra sidan ställer motktrav)?

Förstår inte heller den där fatalistiska synen på förälskelsen, som att kärleken händer med någon random person och att ens egen vilja inte har någonting med saken att göra.

Det mest tragiska med att vara älskarinna är att man slösar bort sitt liv med att underordna sig till någon annan. Torka upp era tårar och börja spela huvudrollen i ert eget liv.

Det är nog lätt. Männen gör mycket för Älskarinnorna inte mer uppvaktning än till fruarna tom. Sen lovas det mycket
  • Anonym (kent)

Jag är en älskare istället som träffar en gift kvinna. Eller träffar är starkt uttryckt för vi ses inte ofta av olika skäl. Vi har hållit på i snart två år och det är nog lätt att man intalar sig att man är annorlunda från alla andra och att den här gången går det. Och kanske är det så, men förmodligen inte. Det blir sällan det där lyckliga slutet och ändå går man och tror och fortsätter och nästan plågar sig själv. Varför fattar man inte? Gå vidare för helvete.

Sedan träffas man, allt är bra och man är så jävla kär så hur skulle man ens kunna försöka bryta? Dessutom finns ju ändå en möjlighet även om det är väldigt liten. Många kritiserar "den andra" hårt och mycket, och jag har förståelse för det. Men den som inte har varit i situationen kan aldrig förstå hur jobbigt det är. Att vara kär i någon och kärleken är besvarad men du kan inte göra ett enda dugg åt situationen utan är helt utlämnad till någon annan. Det är bra mycket tuffare än de gånger jag upplevt olycklig kärlek eller blivit dumpad. Jag ser ett liv med henne framför mig, hur vi sover ihop och hur vi äter frukost tillsammans men frukost har hänt en halv gång på två år.

Min egen situation då? Jag har ändå vetat om vad hon tänkt hela tiden. Hon har alltid varit tydlig med att hon ska skilja sig från mannen men att det kommer ta lång tid. Ett år till eller tre - ingen vet. Jag inser ju själv vad som vore sunt men så länge det finns så mycket som ett halmstrå kommer jag stå där och vänta på att det kanske blir vi en dag. Trots det tror jag inte att vi kommer hålla oavsett vad som händer. Om hon skiljer sig är det inte osannolikt att vi ändå inte kommer klara av att fortsätta och bygga ett förhållande hur kära vi än är idag. Under 2020 träffade jag en annan tjej några gånger och det sjuka är att jag kände mig otrogen mot henne som är gift och lever ihop med en annan man. Den andra tjejen jag träffade var en snygg och bra tjej som var supergulliga men jag kan inte gå vidare från den gifta kvinnan. Nu har jag ändå spenderat fler nätter (fyra) med den tjejen än den gifta kvinnan som är den jag vill ha.

Det är svårt att bryta sig loss men det är inte konstigt när man är kär i någon som är kär tillbaka. Då är jag inte kapabel att göra slut med henne.

• Anonym (Ajdå)
    Anonym (kent) skrev 2021-01-05 00:28:48 följande:

Jag är en älskare istället som träffar en gift kvinna. Eller träffar är starkt uttryckt för vi ses inte ofta av olika skäl. Vi har hållit på i snart två år och det är nog lätt att man intalar sig att man är annorlunda från alla andra och att den här gången går det. Och kanske är det så, men förmodligen inte. Det blir sällan det där lyckliga slutet och ändå går man och tror och fortsätter och nästan plågar sig själv. Varför fattar man inte? Gå vidare för helvete.

Sedan träffas man, allt är bra och man är så jävla kär så hur skulle man ens kunna försöka bryta? Dessutom finns ju ändå en möjlighet även om det är väldigt liten. Många kritiserar "den andra" hårt och mycket, och jag har förståelse för det. Men den som inte har varit i situationen kan aldrig förstå hur jobbigt det är. Att vara kär i någon och kärleken är besvarad men du kan inte göra ett enda dugg åt situationen utan är helt utlämnad till någon annan. Det är bra mycket tuffare än de gånger jag upplevt olycklig kärlek eller blivit dumpad. Jag ser ett liv med henne framför mig, hur vi sover ihop och hur vi äter frukost tillsammans men frukost har hänt en halv gång på två år.

Min egen situation då? Jag har ändå vetat om vad hon tänkt hela tiden. Hon har alltid varit tydlig med att hon ska skilja sig från mannen men att det kommer ta lång tid. Ett år till eller tre - ingen vet. Jag inser ju själv vad som vore sunt men så länge det finns så mycket som ett halmstrå kommer jag stå där och vänta på att det kanske blir vi en dag. Trots det tror jag inte att vi kommer hålla oavsett vad som händer. Om hon skiljer sig är det inte osannolikt att vi ändå inte kommer klara av att fortsätta och bygga ett förhållande hur kära vi än är idag. Under 2020 träffade jag en annan tjej några gånger och det sjuka är att jag kände mig otrogen mot henne som är gift och lever ihop med en annan man. Den andra tjejen jag träffade var en snygg och bra tjej som var supergulliga men jag kan inte gå vidare från den gifta kvinnan. Nu har jag ändå spenderat fler nätter (fyra) med den tjejen än den gifta kvinnan som är den jag vill ha.

Det är svårt att bryta sig loss men det är inte konstigt när man är kär i någon som är kär tillbaka. Då är jag inte kapabel att göra slut med henne.

Varför lämnar hon inte sin man då?
  • Anonym (gösses)
    Anonym (kent) skrev 2021-01-05 00:28:48 följande:

Ja det är väl föga förvånande att du har en sån fantastisk förståelse för folk som bedrar sin partner och personer som väljer att delta i det. Du är ju själv med i leken. Men dessa fantastiska känslor som du beskriver är tyvärr ingen ursäkt för att bete sig som ett as mot andra människor. Otrogna människor och älskare/älskarinnor är ju inte ensamma om att känna saker det gör alla människor men vissa verkar bara vara lite bättre på att hantera dem än andra. 

Du skriver att det är svårt... men det är ju precis då som man verkligen visar vad man går för. Där andra människor väljer att avstå från att bete sig som as oavsett hur lockande det är så väljer ni att vara egoister som fullkomligen skiter i vem som drabbas, bara ni får vad ni vill ha.

Det är väl klart att det är svårt att bryta sig loss, ju längre ner i skiten man själv väljer att dyka desto svårare blir det ju att ta sig upp igen. Hade du haft en bättre karaktär och värderingar hade du avstått från att hoppa i från första början. Du är som alla älskare och älskarinnor. Svag och egoistisk.  
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-01-05 10:01:35 följande:
    För att hon är ett fegt egoistiska arsel som inte drar sig för att svika sin man och barn.

Hon använder förmodligen samma patetiska ursäkter som Ajdå där hon skyller allt på sina fantastiska känslor. Ungefär som att ha känslor skulle vara en ursäkt för att bete sig som ett svin för alla vet ju att det bara är otrogna människor och älskare/älskarinnor som kan ha känslor. Övriga befolkningen är totalt känslobefriade förstår du...
  • Anonym (kent)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-01-05 10:01:35 följande:
    Praktiska saker. Ekonomi och barn mestadels.
  • Anonym (kent)
    Anonym (gösses) skrev 2021-01-05 10:35:12 följande:
    Ja det är väl föga förvånande att du har en sån fantastisk förståelse för folk som bedrar sin partner och personer som väljer att delta i det. Du är ju själv med i leken. Men dessa fantastiska känslor som du beskriver är tyvärr ingen ursäkt för att bete sig som ett as mot andra människor. Otrogna människor och älskare/älskarinnor är ju inte ensamma om att känna saker det gör alla människor men vissa verkar bara vara lite bättre på att hantera dem än andra. 

Du skriver att det är svårt... men det är ju precis då som man verkligen visar vad man går för. Där andra människor väljer att avstå från att bete sig som as oavsett hur lockande det är så väljer ni att vara egoister som fullkomligen skiter i vem som drabbas, bara ni får vad ni vill ha.

Det är väl klart att det är svårt att bryta sig loss, ju längre ner i skiten man själv väljer att dyka desto svårare blir det ju att ta sig upp igen. Hade du haft en bättre karaktär och värderingar hade du avstått från att hoppa i från första början. Du är som alla älskare och älskarinnor. Svag och egoistisk.  
    Spelar det någon roll? Jag ser mig heller inte ansvarig för andra människors - människor jag inte känner - lycka. Det är inte jag som är otrogen.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (kent) skrev 2021-01-05 11:00:36 följande:
    Spelar det någon roll? Jag ser mig heller inte ansvarig för andra människors - människor jag inte känner - lycka. Det är inte jag som är otrogen.
    Det är väl klart det spelar roll för de som drabbas? Det fattar du väl själv. Du gillar väl inte när andra beter sig som idioter mot dig eller hur? Däremot verkar det gå alldeles utmärkt för dig att bete dig som ett svin mot andra. Det kallas dubbelmoral.

Ja det är väl klart att du skiter i andra och bara bryr dig om dig själv, du är ju en egoist och det är ju precis det jag skriver. Att du sen inte gillar att bli kallad för det du är är ju inte speciellt förvånande.
Svar på tråden Gett upp älskare