• Anonym (Någon som gjort)

Skaffa barn själv i en relation

Någon som skaffat barn på egen hand i en relation? Jag har en relation sen snart ett år tillbaka. Men han är rätt seg, vet att han vill ha barn men han är sån som inte kan skaffa barn för tidigt i ett förhållande. Dock är jag inte så ung längre och min tid rinner ut. Funderar på att inseminera mig. Någon som gjort det i en relation?

• Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation
  • Anonym (G)

Kanske bör du i första hand boka en privat fertilitetsutredninh för att få en uppfattning om hur bråttom du har? Frys in ägg?

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 08:59:52 följande:

Det jag menar är ju att han inte har något ansvar för barnet eftersom att det är mitt.

Jag är nyss fyllda 35, så tiden rinner ut.

Så hur länge funkar det att han lever singelliv i er relation tror du? Han drar på semester själv och går på krogen medan du sliter med magsjuka och ekonomin rasar...

Han lurar ju dig. Han vill inte ha barn alls och kommer lämna dig för nån barnlös kvinna ganska snart.
  • Anonym (X)

Om gan inte vet om han vill ha egna barn nu, varför skulle han vilja ha ditt (och enbart ditt) barn?

• Anonym (Andreas)

Eller är det så att du naivt hoppas att han ska ändra åsikt när du väl är gravid/fått barn? Det hade han kanske gjort om barnet faktiskt varit hans eget.

Men knappast med ett inseminerat barn när han faktiskt inte vill ha det.

Fjäril kär skrev 2020-12-18 09:01:11 följande:

Nu vet jag inte ålder på er men om en man på 35-40 inte är redo för barn är sannolikheten stor att han inte vill ha barn överhuvudtaget.

Så du behöver nog fundera på om du i så fall kan inseminerar dig som singel och sen i efterhand leta en partner som kan tänkas vilja dela sitt liv med dig.

Eller så biter du ihop och väntar på rätt man.

Han är väl redo för barn generellt men tycker vi har varit ihop för kort tid för det.
  • Fjäril kär
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 10:14:46 följande:

Han är väl redo för barn generellt men tycker vi har varit ihop för kort tid för det.

På vilket sätt skulle en insemination ändra på det? Det blir ju ändå ett barn alldeles för tidigt i er relation.
    Fjäril kär skrev 2020-12-18 10:19:37 följande:

På vilket sätt skulle en insemination ändra på det? Det blir ju ändå ett barn alldeles för tidigt i er relation.

Som jag då tänkte att han inte skulle behöva ta ansvar för, att jag är ensam med hela ansvaret.
  • Fiona M
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 10:31:12 följande:

Som jag då tänkte att han inte skulle behöva ta ansvar för, att jag är ensam med hela ansvaret.

Hur tänker du att det skulle funka rent praktiskt?

Hur skulle ni kunna ha en relation när du har ansvar för ett barn 24/7?

Hur tänker du att barnet inte påverkar honom om ni bor ihop?
  • Anonym (Öhhh)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 10:31:12 följande:

Nu är du väl lite väl naiv. Hur har du tänkt dig att det ska fungera? Ska ni vara särbo då och ses när du har ordnat barnvakt, eller?
    Fiona M skrev 2020-12-18 10:39:53 följande:

Hur tänker du att det skulle funka rent praktiskt?

Hur skulle ni kunna ha en relation när du har ansvar för ett barn 24/7?

Hur tänker du att barnet inte påverkar honom om ni bor ihop?

Jag vet inte. Men jag får väl göra slut då och skaffa barn själv eller säga att jag skaffar barn själv och så får han ta ställning till om han vill fortsätta vara tillsammans med mig eller inte.
Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation