• Anonym (Någon som gjort)

Skaffa barn själv i en relation

Någon som skaffat barn på egen hand i en relation? Jag har en relation sen snart ett år tillbaka. Men han är rätt seg, vet att han vill ha barn men han är sån som inte kan skaffa barn för tidigt i ett förhållande. Dock är jag inte så ung längre och min tid rinner ut. Funderar på att inseminera mig. Någon som gjort det i en relation?

• Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation
  • Anonym (Q)

Och hur glad tror du att killen skulle bli? Man skaffar inte barn efter ett år, inte ens om man börjar bli gammal.

• Fjäril kär

Inseminerar du dig blir det ju ändå för tidigt i er relation om han nu faktiskt inte är redo. Varför skulle han vara okej med det?

• Anonym (ems)

Det låter som fel taktik. Precis som Fjäril skriver så är det ju tidpunkten som är fel för honom. Inte vem som är pappa till barnet.
    Jag kan tänka mig väldigt få män som skulle stanna i den relationen.

• Anonym (A)

Fast att inseminera dig själv ändrar inte det faktum att han inte vill ha barn just nu. 

Hade min partner inseminerat sig bakom min rygg och försökt tvinga in mig i något som jag absolut inte vill just nu så hade jag lämnat. 

• Anonym (Andreas)

Hur tänkte du nu?

Om han inte är redo för ett barn är han ju inte heller redo att ta hand om någon annans barn. Förstår du inte det?

Det är ju ett enormt svek att skaffa barn mot hans vilja.

Hur gammal är du? Jag kan förstå din panik om du skulle vara 45 men jag gissar att du är fortfarande är ung och kan vänta.

• Anonym (Någon som gjort)

Det jag menar är ju att han inte har något ansvar för barnet eftersom att det är mitt.

Jag är nyss fyllda 35, så tiden rinner ut.

• Fjäril kär

Nu vet jag inte ålder på er men om en man på 35-40 inte är redo för barn är sannolikheten stor att han inte vill ha barn överhuvudtaget.

Så du behöver nog fundera på om du i så fall kan inseminerar dig som singel och sen i efterhand leta en partner som kan tänkas vilja dela sitt liv med dig.

Eller så biter du ihop och väntar på rätt man.

• Fjäril kär
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 08:59:52 följande:

Det jag menar är ju att han inte har något ansvar för barnet eftersom att det är mitt.

Jo i praktiken innebär det visst att han har ansvar eftersom ni har en relation. Han måste självklart ta hänsyn till barnet i fråga om semestrar, familjehögtider, när du är sjuk etc.

Vill du verkligen bo tillsammans med någon som de facto skiter i ditt barn? Det är väl inte kärlek?
  • Anonym (ems)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 08:59:52 följande:

Men ett barn kommer ändå att påverka honom på ett sätt som han inte är redo för.

Jag tror att sannolikheten är väldigt liten för att relationen håller om du skaffar barn på egen hand.

Du ska kanske prata med honom om det. 
  • Anonym (G)

Så länge han är införstådd med din plan så ser jag inga problem med det, men du får då också vara beredd på att han kanske inte vill stanna i en relation med dig.

Bor ni tillsammans så kommer det bli väldigt svårt att hålla på att du ska ha allt ansvar.

Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation