• Anonym (Någon som gjort)

Skaffa barn själv i en relation

Någon som skaffat barn på egen hand i en relation? Jag har en relation sen snart ett år tillbaka. Men han är rätt seg, vet att han vill ha barn men han är sån som inte kan skaffa barn för tidigt i ett förhållande. Dock är jag inte så ung längre och min tid rinner ut. Funderar på att inseminera mig. Någon som gjort det i en relation?

• Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation
  • Fjäril kär
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 10:31:12 följande:

Som jag då tänkte att han inte skulle behöva ta ansvar för, att jag är ensam med hela ansvaret.

Fast nej, det ändrar ändå inte det faktum att det är för tidigt i er relation. Ansvar har inget med det att göra. Förstår du inte det?
  • Jemp
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 10:31:12 följande:

Som jag då tänkte att han inte skulle behöva ta ansvar för, att jag är ensam med hela ansvaret.

Hur upplever barnet det?
  • Anonym (J)

Jag har inte gjort det själv men känner en kvinna som gjort det. Hennes kille ville inte ha barn men hon ville och de kom då överens om att hon fick skaffa barn via donator så hon har två barn så. De bor särbo men ses flera gånger i veckan, sover över, reser osv. Ibland utan barnen men oftast med. Han tar dock inget särskilt ansvar för barnen och vill fortsatt ha sitt egna hem att gå till.

Känner också till ett par där kvinnan hade nästan vuxna barn sedan innan och mannen inga men ville ha. Men kvinnan kände sig för gammal och ville inte ha fler egna så de kom överens om att han fick skaffa barn med en annan. Han bor med sin partner och har nu ett barn med en lesbisk tjej och de har barnet varannan vecka.

Detta är ju dock något du måste prata om med din kille. Vill han inte gå med på något sånt här så är det fullt förståeligt och ska respekteras. I så fall får du ta ställning till om du ska fortsätta i relationen och kanske förbli barnlös (antagligen vill han inte ha barn och kommer inte ändra sig, oavsett vad han säger till dig) eller lämna och försöka träffa en ny man alternativt skaffa barn på egen hand som singel.

Anonym (J) skrev 2020-12-18 11:10:23 följande:

Jag har inte gjort det själv men känner en kvinna som gjort det. Hennes kille ville inte ha barn men hon ville och de kom då överens om att hon fick skaffa barn via donator så hon har två barn så. De bor särbo men ses flera gånger i veckan, sover över, reser osv. Ibland utan barnen men oftast med. Han tar dock inget särskilt ansvar för barnen och vill fortsatt ha sitt egna hem att gå till.

Känner också till ett par där kvinnan hade nästan vuxna barn sedan innan och mannen inga men ville ha. Men kvinnan kände sig för gammal och ville inte ha fler egna så de kom överens om att han fick skaffa barn med en annan. Han bor med sin partner och har nu ett barn med en lesbisk tjej och de har barnet varannan vecka.

Detta är ju dock något du måste prata om med din kille. Vill han inte gå med på något sånt här så är det fullt förståeligt och ska respekteras. I så fall får du ta ställning till om du ska fortsätta i relationen och kanske förbli barnlös (antagligen vill han inte ha barn och kommer inte ändra sig, oavsett vad han säger till dig) eller lämna och försöka träffa en ny man alternativt skaffa barn på egen hand som singel.

Vadå antagligen vill han inte ha barn, vad vet du om det?
  • Anonym (Prank)

Är det något prank eller?

Senare tiden har det dykt upp flera trådar om liknande där kvinnor i tidiga relationer tänker lura sina karlar genom att inte ta p-piller medvetet men inte säga något till karln.

Inte för att du lurar killen genom att insiminera dig TS men vad hade du sagt om pojkvännen gjorde likadant?

Det vill säga att han lånar ut lite sperma till en tjejkompis som vill ha ett barn men han behöver inte ställa upp som pappa, men han har ett barn i samma stad.

Tror du att han vill fortsätta en relation med dig om du gör detta? Då skulle jag hellre försöka frysa ner ägg eller göra slut med killen för att sedan åka till typ Danmark eller något.

• Anonym (J)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 11:12:55 följande:

Vadå antagligen vill han inte ha barn, vad vet du om det?

När en man i din ålder/med en kvinna i din ålder förhalar och säger att han inte vill ha barn ?än? så handlar det inte sällan om att han faktiskt inte alls vill utan försöker dra ut på det för att få det att rinna ut i sanden/bli för sent.
  • Anonym (Andreas)

Alltså du verkar inte vilja förstå.

Det handlar inte om barnet. Det handlar om tiden.

Oavsett vems barn det är tycker han fortfarande att det är för tidigt i er relation. Oavsett om du adopterar grannens barn, inseminerar, skippar piller eller kidnappat ett barn - det är fortfarande för tidigt!!

Han vill inte ha detta barn för att det är för tidigt!

Förstår du verkligen inte?

Han tar inte ansvar för att han inte vill ha barn! Det är för tidigt!

Han är inte redo för barn för att det är för tidigt!

Han vill inte.

Varför vill du då skaffa ett barn för tidigt?

Inseminera dig om du vill men då får du respektera hans nej och gör slut.

. Han vill inte!

Exakt vad i er relation blir bättre av att skaffa barn mot hans vilja?

Anonym (J) skrev 2020-12-18 11:17:39 följande:

När en man i din ålder/med en kvinna i din ålder förhalar och säger att han inte vill ha barn ?än? så handlar det inte sällan om att han faktiskt inte alls vill utan försöker dra ut på det för att få det att rinna ut i sanden/bli för sent.

Han har inte förhalat något, vi har knappt pratat om det då det är för tidigt i relationen för det. Men om jag känner honom rätt vill han vara ihop med ngn ett tag innan han skaffar barn med någon
  • Anonym (G)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 11:26:13 följande:

Han har inte förhalat något, vi har knappt pratat om det då det är för tidigt i relationen för det. Men om jag känner honom rätt vill han vara ihop med ngn ett tag innan han skaffar barn med någon

Så du har alltså inte ens frågat? Med tanke på hur viktigt barn verkar vara och att du vill att det sker snart så måste du natuligtvis lyfta frågan med honom
    Anonym (G) skrev 2020-12-18 11:44:45 följande:

Så du har alltså inte ens frågat? Med tanke på hur viktigt barn verkar vara och att du vill att det sker snart så måste du natuligtvis lyfta frågan med honom

Jag vill inte skrämma bort honom. Jag tvivlar ju på om han ens har tillräckligt starka känslor för mig :/
Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation