• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-05-05 10:25:09 följande:
    Ser ett ljust streck på ditt också!! Uj uj uj! Vilken RD är du på?!? Några symptom?

Galet om ni med tvådagars börjar få plus nu! Då är ju mitt öde också förseglar, bara att jag inte vet om det än...
    ja alltså själv ser jag ju det 'tydligt' men nja jag håller mig nog rätt lugn än så länge, som sagt såg det helt blankt ut inom test-tiden som jag antar är 1-5 min, får avvakta lite och se hur det utvecklar sig. 

jag beundrar att du klarar av att hålla dig Hjärta  håller tummarna!!!!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-05 10:19:42 följande:

Alltså nu med alla som testar så började det ju klia i mina fingrar också, tror det är alldeles för tidigt med mitt sega embryo, men precis som Dibella så får jag ett (dock ljusare) streck efter 5-10 min. Det är inte alls tillförlitligt kanske? Ska testa i morgon med (ehhh såklart..) men har någon annan fått positivt på testet flera min senare som sedan visat sig vara negativt ändå?

Känns lite despo här givetvis och hade loooovat mig själv att inte testa förrän fre tidigast. Men men fortstättning följer imorgon antar jag... ;)

Tror mig definitivt se något också! Vore så häftigt om du får en bebbe av din lilla segis! Hjärta
    Ser ett ljust streck på ditt också!! Uj uj uj! Vilken RD är du på?!? Några symptom?

Galet om ni med tvådagars börjar få plus nu! Då är ju mitt öde också förseglar, bara att jag inte vet om det än...
    När har du tänkt testa? Håller tummarna!
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 09:20:18 följande:
    ja bim borde vara fredag. ev imorgon redan. 

Fick lite rosa på pappret nyss så jag har gett upp hoppet här. 
    Så sjukt besviken :( 
    Usch fy fasiken håller med Jenzia, vi alla HATAR negativa tester här i tråden! finns ju heller inget man kan säga egentligen som får dig att må bättre förutom att det givetvis alltid finns undantag som får plus väldigt sent. Hjärta
  • Estelle011

Nu blev jag själv osäker och kollade på min en vecka gammal test för att se om en sträck har kommit senare Skrattande man inbillar sig mycket. Har även haft mens hahaSkrattande  

• Inalina
    Dibella skrev 2021-05-05 10:41:03 följande:
    Tror mig definitivt se något också! Vore så häftigt om du får en bebbe av din lilla segis! Hjärta

När har du tänkt testa? Håller tummarna!
    hehe ja alltså på bilden på datorn ser jag det knappt själv så det känns inte direkt som något självklart att någon annan ska se nåt, men men vi får hoppas att de blir starkare till i morgon eller fredag! steget från detta till bebis känns oändligt långt borta än men jag håller hoppet vid liv än så länge. planen är väl att åka in för blodprov på testdagen den 10 maj!
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-05-05 11:09:36 följande:

Nu blev jag själv osäker och kollade på min en vecka gammal test för att se om en sträck har kommit senare Skrattande man inbillar sig mycket. Har även haft mens hahaSkrattande  

haha men kunde du se en tillstymmelse till streck? jag har googlat ihjäl mig på hur spökstreck etc kan uppkomma och fått alla möjliga svar så det känns som att man drar i halmstrån här..;)
  • Estelle011

Idag skulle egentligen vara testdag, men fick testa en vecka tidigare pga mens. Om jag inte fick mens, skulle jag absolut googla, testa varje dag Skrattande

Har i alla fall redan bokat nästa försök :) VUL på fredag. Bra att det kan gå fort. 

• Inalina
    Estelle011 skrev 2021-05-05 11:20:04 följande:

Idag skulle egentligen vara testdag, men fick testa en vecka tidigare pga mens. Om jag inte fick mens, skulle jag absolut googla, testa varje dag Skrattande

Har i alla fall redan bokat nästa försök :) VUL på fredag. Bra att det kan gå fort. 

hehe ja man blir ju lite av en galning när man fått vittring på testenFörvånad så bra att du är igång igen, skönt du kunde köra igång direkt! är det VUL nu då för att se att du kan köra igång med återföring? hur många har ni i frysen?Hjärta
  • Estelle011

Ja :)  Två VUL strax innan ägglossning och sen FET. Har ett kvar i frysen - tredje gången gillt! Solig

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021