• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-05-19 15:46:27 följande:

Hej! Här blir det ingen återföring den här månaden. :( Fick komma in på vul idag och det fanns ingen äggblåsa på gång. Så surt! Så ni får hålla tummarna för att mensen kommer om två veckor ca och att jag svarar bättre på Letrozole då. Under tiden håller jag tummarna för er istället! Låter spännande med tydlig ägglossning Inalina. :)

Nej va surt asså :( hoppas dem ökar på något tills nästa gång. Hejar på er!
  • AndraSladdis
    Veneria skrev 2021-05-19 15:08:20 följande:

Stort grattis till alla plussare!

Bara för nyfikenhetens skull - hur tidigt kan man alltså testa sig efter ET och få ett tillförlitligt resultat? Kan vara good to know nu när jag närmar mig äggplock här för första gången.

Det är lite individuellt hur hcg stiger, men jag plussade precis RD6 med en blastocyst med ett tidigt graviditetstest. Har ej testat tidigare. Jag tror RD9 med blastocyst eller RD12 med tvådagars är pålitligt för de allra flesta.
  • AndraSladdis

Hej! Här blir det ingen återföring den här månaden. :( Fick komma in på vul idag och det fanns ingen äggblåsa på gång. Så surt! Så ni får hålla tummarna för att mensen kommer om två veckor ca och att jag svarar bättre på Letrozole då. Under tiden håller jag tummarna för er istället! Låter spännande med tydlig ägglossning Inalina. :)

Vad surt! Kan du inte få ta Provera för att få igång mensen om två veckor? Jag håller tummarna för din frysis.
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-05-19 16:42:01 följande:

Fy vad tråkigt att höra Men visst tog du letrozol denna cykeln också? Helt förbluffad över att det inte växt till sig någon äggblåsa!

Dhalia skrev 2021-05-19 20:07:32 följande:

AndraSladdis skrev 2021-05-19 20:15:52 följande:

Vad surt! Kan du inte få ta Provera för att få igång mensen om två veckor? Jag håller tummarna för din frysis.

Verkligen trist och konstigt! Har alltid fått ägglossning alla andra gånger jag tagit Letrozole. Den här gången fick jag dessutom dubbel dos (tidigare har jag haft enkel). Läkaren trodde det var en tillfällighet (inte ovanligt att ha någon cykel då och då utan ägglossning). Kommer börja med Provera imorgon och sen köra på enkel dos när mensen kommer. Tack för tummar och pepp!
  • Annna84

Hej! Vad tråkigt att höra, men nu fokuserar vi på nästa omgång. Jag har vid två tillfällen inför FET fått stimulering av menopur från dag 4 eller 5 i en mindre mängd (50 enheter) för att ett ägg ska kunna växa fram. Och sedan ovitrelle när blåsan växt till sig ordentligt. Kan detta vara något för dig kanske?
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-05-19 21:24:22 följande:
    Dhalia skrev 2021-05-19 20:07:32 följande:

Verkligen trist och konstigt! Har alltid fått ägglossning alla andra gånger jag tagit Letrozole. Den här gången fick jag dessutom dubbel dos (tidigare har jag haft enkel). Läkaren trodde det var en tillfällighet (inte ovanligt att ha någon cykel då och då utan ägglossning). Kommer börja med Provera imorgon och sen köra på enkel dos när mensen kommer. Tack för tummar och pepp!
    hej vännen, väldigt ledsen för din skull att det inte blir FET denna månaden. man kan ju liksom inte tvinga kroppen till ÄL tyvärr och denna månaden hade den väl bestämt sig för att strejka litegrann då Obestämd  har också hört att det inte är ovanligt att det hoppar över en månad då och då så du är säkert på G snart igenHjärta Kram!
  • dasj

Woho!

Vi fick precis hem ett brev med information om att 2 nedfrysta embryon efter ett äggplock.Skrattande

Men nu till min fråga. Hur ser processen ut vid en FET och upptining av nedfrysta embryon?

• Estelle011
    Jag har gjort det två gånger, kan skriva hur det var för mig. Kanske olika beroende  på kliniken. 

Jag ringde när jag har fått mens. De har bokat in vul dag 9 och en till tre dagar efter för att kolla hur allt ser ut. FET en vecka efter den andra vul. Tre ovitrelle sprutor - en samma dag som den andra vul (eller dag efter, beroende på vad dem såg), en efter 5 dagar och en efter fet. Sen är det bara att vänta och hoppas på det bästa Flört
  • Estelle011
    Jag har gjort det två gånger, kan skriva hur det var för mig. Kanske olika beroende  på kliniken. 

Jag ringde när jag har fått mens. De har bokat in vul dag 9 och en till tre dagar efter för att kolla hur allt ser ut. FET en vecka efter den andra vul. Tre ovitrelle sprutor - en samma dag som den andra vul (eller dag efter, beroende på vad dem såg), en efter 5 dagar och en efter fet. Sen är det bara att vänta och hoppas på det bästa Flört
  • dasj
    Estelle011 skrev 2021-05-20 15:31:12 följande:

Okej! Tinar man upp alla för att säkerställa att man får med sig en som klarar upptiningen? Om ja, kan man frysa in dem igen, efter en upptining? Så många frågor haha!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021