• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis

Glad att meddela att jag är äntligen en ruvare, nu RD4 med en blasto. Testdag om en vecka, det är ju en eeeeevighet dit ;).

• Lillaälta
    dasj skrev 2021-05-17 14:36:05 följande:

Så kul!! Grattis :)

Är det någon som vet hur landstinget räknar "antalet försök?"

Vi är inne på andra försöket nu och ruvar på 3 dagars embryo. Men, om vi lyckas få något befruktad ägg, utöver den insatta till frysen - räknas FET som ett helt försök då? även om man inte har gått igenom samma process utan hoppar till insättning direkt?

Det är antalet äggplock de räknar :) så om du gör en ET och sen FET ifrån samma äggplock så är de alla försök 1.

Men det kan också vara att inget blir befruktat, då förbrukas också ett försök :(
  • Lillaälta
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 15:04:34 följande:

Det är positivt! Håller tummarna att det blir ännu starkare till testdagen.

Åh tack! Hoppas verkligen det! Testdag är RD15, en hel evighet dit!
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-17 14:51:16 följande:

på cd12 nu och väntar på utslag på ägglossningsstickan.... denna eviga väntan.... 

Då är vi två som väntar. ;) Jag är på cd14.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-17 13:34:20 följande:

Å, förstår din oro, men nu hoppas vi på att det blir positivt imorgon istället. Det kan ju bli lite sent ibland, men med tanke på tabletterna så ska det ju iallafall bli ägglossning. Annars antar jag att de tar till ovitrelle?

Jag ska ha återföring på söndag (och om ägget kommer imorgon blir det 5 dagar efter det) Nu ska jag ta till lite olika mediciner vilket förvånade mig, men hoppas det ger effekt. Ovitrelle ikväll och sedan lutinus plus synarela i slutet på veckan. Aldrig hört talas om denna cocktail.. har du?

Tack, hoppas det med. :) Ingen aning faktiskt hur de gör. Får väl kolla om de tar Ovitrelle eller inte. Men det borde de ju om det finns en äggblåsa bara.

Precis, söndag låter rimligt! Min klinik kör sex dagar efter positivt test om jag inte minns fel. Men oj vad mycket mediciner. Läste någonstans om varför man skulle ta Synarela. Antar att det underlättar implantationen men minns inte säkert. Skönt att du får lutinus. Jag får ingenting vad det verkar! Tänk så olika det kan var.
  • Iväntanpåivf
    Å, förstår din oro, men nu hoppas vi på att det blir positivt imorgon istället. Det kan ju bli lite sent ibland, men med tanke på tabletterna så ska det ju iallafall bli ägglossning. Annars antar jag att de tar till ovitrelle?

Jag ska ha återföring på söndag (och om ägget kommer imorgon blir det 5 dagar efter det) Nu ska jag ta till lite olika mediciner vilket förvånade mig, men hoppas det ger effekt. Ovitrelle ikväll och sedan lutinus plus synarela i slutet på veckan. Aldrig hört talas om denna cocktail.. har du?
    Spännande. 
    Oj vilken cocktail med mediciner. :) 
    Här får man ingenting alls. vad gör synarela egentligen?  

• Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-05-17 17:37:42 följande:
    Då är vi två som väntar. ;) Jag är på cd14.
    Spännande. 
    hoppas vi får pos på stickan snart.  
    Jag brukar få ÄL kring dag14-16 så tycker det borde ske väldigt snart men har inga symptom ännu. du? 
  • AndraSladdis

Ovitrelle brukar man få i naturlig cykel och börja med Lutinus några dagar efter, men just Synarela har jag inte hört talas om inför FET. Spännande att veta varför, om de förklarar för dig.
  • dasj
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-17 14:50:24 följande:
    Försök är med stimulering och äggplock och efterföljande ET och FET's. Så eventuella FET räknas till samma försök som tillhörande äggplock. :) 
    Jaha okej.
    Men om man lyckas göra en insättning efter ett äggplock, utan att bli gravid. Räknas FET från den insättningen till nästa cykel som ett försök?
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-17 18:05:39 följande:

Spännande. 

hoppas vi får pos på stickan snart.  

Jag brukar få ÄL kring dag14-16 så tycker det borde ske väldigt snart men har inga symptom ännu. du? 

Väntan är så seg! Inte positivt här idag heller. :( Börjar bli orolig nu! Jag känner av lite i magen och hade ömma bröst igår men annars inget. Hur går det för dig?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021