• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • jgren
    dasj skrev 2021-05-19 11:33:50 följande:
    Stort grattis!Skrattande

Så kul och se att det går bra för så många här inne. Hoppas alla får sin egna familj i framtiden.Nalle
    Tack så mycket! Skrattande
    Ja, det får vi verkligen hoppas! 
    Tror att den nya serien om storken kan ge många hopp också. 
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-19 09:53:33 följande:

Åh vad bra! :) Då blir det insättning nästa tisdag. Inte positivt här ännu tyvärr. :(

Heja dig! Det kommer att bli positivt snart :)
  • Inalina
    jgren skrev 2021-05-19 11:21:43 följande:

Alltså det är helt otroligt. 
    I lördags PLUSSADE jag! På ruvardag 8. Hade varit kissnödig konstant hela dagen men tog ändå ett test på kvällen som visade ett svagt svagt streck. Tog ett till morgonen efter, något starkare, och sen ett digitalt som visade Gravid.

Känns som det ännu inte har gått in att vi faktiskt är gravida. 
    Tror jag kommer fatta det först när vi gör det tidiga ultraljudet i v8. Om tre veckor. 
    Bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att dom ser och hör ett hjärta som slår! Glad

men wow stort grattis till plusset!!! Hjärta förstår att det känns overkligt men det är din tur nu!! Solig Kram!
  • Truuly

Stort grattis till er som plussat! Så otroligt roligt och hoppfullt att höra!

Vi har tid för äggplock på fre! Äntligen efter 4 vul.. och 3 dosjusteringar och blodprov. Ca 8-10 äggblåsor i strl 14-20mm idag. Vet inte varför jag får så få ägg som tydligen är lite sega när jag har hög äggreserv (därför de inte vågade ge mig så hög gonal dos. Från 125 till 175 på slutet). Får inget riktigt svar på det heller :/

Läkaren tvekade lite på om plocket skulle ske på fre lr mån. Men det blir på fre. Men jag vet inte om jag kommer ha tillräckligt med mogna tills dess. Var bara 3st på 17-20mm, resten på 14-15mm..

Hur har era äggblåsor sett ut på sista vul innan plock?

• Inalina
    Annna84 skrev 2021-05-12 13:15:10 följande:
    Ja, det är lätt att försöka vara sin egen fertilitetsläkare i detta. Det är ganska skönt att försöka tänka att läkarna faktiskt ska veta bättre än en själv och att sluta googla efter att försöka lösa problemet på egen hand. För Ojojoj vad man/jag har googlat allt som finns, blir nästan knäpp -haha!

Håll oss informerade om hur det går för dig och vilken väg ni väljer.

Enligt egen beräkning så borde det bli återföring om ca 1,5 veckor. Väntar på ägglossning nu och hoppas att den kommer inom ett par dagar/inom en vecka.
    hej!!
    haha ja jag är verkligen min egen fertilitetsläkare just nu, som att det inte räcker med alla vitaminer etc jag trycker i mig så kör jag även med bisolovon-metoden denna månaden haha!Drömmer

Tror i alla fall att vissa av tillskotten hjälper med tydligare ÄL denna månaden då jag känt av det i magen och ÄLsekretetet vart väldigt tydligt vilket jag vanligtvis inte brukar märka av! tror jag hade ÄL igår och har för första gången på väldigt länge njutit av att kunna ha sex så mkt det bara går.. jag lever vidare på hoppet här att det skulle kunna gå naturligt med min fungerande äggledare och med lite nedsatt immunförsvar (och SJUKT mkt vitaminer/tillskott). återkommer om den saken Flört

förstår att du är på G till FET nu! Blir det på lö? följer både dig och Clemmentina med spänning! (och så roligt att det verkar vara en plustråd just nu också, hoppas det smittar av sig på erHjärta Kram!
  • Veneria

Stort grattis till alla plussare!

Bara för nyfikenhetens skull - hur tidigt kan man alltså testa sig efter ET och få ett tillförlitligt resultat? Kan vara good to know nu när jag närmar mig äggplock här för första gången.

• Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-19 12:23:20 följande:

Heja dig! Det kommer att bli positivt snart :)

Inalina skrev 2021-05-19 14:03:52 följande:

hej!!

haha ja jag är verkligen min egen fertilitetsläkare just nu, som att det inte räcker med alla vitaminer etc jag trycker i mig så kör jag även med bisolovon-metoden denna månaden haha!

Tror i alla fall att vissa av tillskotten hjälper med tydligare ÄL denna månaden då jag känt av det i magen och ÄLsekretetet vart väldigt tydligt vilket jag vanligtvis inte brukar märka av! tror jag hade ÄL igår och har för första gången på väldigt länge njutit av att kunna ha sex så mkt det bara går.. jag lever vidare på hoppet här att det skulle kunna gå naturligt med min fungerande äggledare och med lite nedsatt immunförsvar (och SJUKT mkt vitaminer/tillskott). återkommer om den saken 

förstår att du är på G till FET nu! Blir det på lö? följer både dig och Clemmentina med spänning! (och så roligt att det verkar vara en plustråd just nu också, hoppas det smittar av sig på er Kram!

Hej! Här blir det ingen återföring den här månaden. :( Fick komma in på vul idag och det fanns ingen äggblåsa på gång. Så surt! Så ni får hålla tummarna för att mensen kommer om två veckor ca och att jag svarar bättre på Letrozole då. Under tiden håller jag tummarna för er istället! Låter spännande med tydlig ägglossning Inalina. :)
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-05-19 15:46:27 följande:

Hej! Här blir det ingen återföring den här månaden. :( Fick komma in på vul idag och det fanns ingen äggblåsa på gång. Så surt! Så ni får hålla tummarna för att mensen kommer om två veckor ca och att jag svarar bättre på Letrozole då. Under tiden håller jag tummarna för er istället! Låter spännande med tydlig ägglossning Inalina. :)

Fy vad tråkigt att höra Men visst tog du letrozol denna cykeln också? Helt förbluffad över att det inte växt till sig någon äggblåsa!
  • Lillaälta
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-19 09:39:36 följande:

grattis!!! 

Stort tack! <3
    jgren skrev 2021-05-19 11:21:43 följande:

Alltså det är helt otroligt. 

I lördags PLUSSADE jag! På ruvardag 8. Hade varit kissnödig konstant hela dagen men tog ändå ett test på kvällen som visade ett svagt svagt streck. Tog ett till morgonen efter, något starkare, och sen ett digitalt som visade Gravid.

Känns som det ännu inte har gått in att vi faktiskt är gravida. 

Tror jag kommer fatta det först när vi gör det tidiga ultraljudet i v8. Om tre veckor. 

Bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att dom ser och hör ett hjärta som slår! 

Stort grattis! Samma som för mig!
    Veneria skrev 2021-05-19 15:08:20 följande:

Stort grattis till alla plussare!

Bara för nyfikenhetens skull - hur tidigt kan man alltså testa sig efter ET och få ett tillförlitligt resultat? Kan vara good to know nu när jag närmar mig äggplock här för första gången.

Vi fick tillbaka ett 3d embryo och jag provade RD 7 (dag 12 efter Ovitrellen) och fick svagt positivt, RD 8 var strecket starkare och likaså RD 9. Så dag 12 efter ÄP tycker jag kan ge en hint, men man får ta dagen efter för att se att det blir starkare och inte svagare :)
  • jgren
    Inalina skrev 2021-05-19 12:31:30 följande:
    men wow stort grattis till plusset!!! Hjärta förstår att det känns overkligt men det är din tur nu!! Solig Kram!
    Tusen tack! Så märklig känsla att äntligen se det där strecket efter så många år av försök. Skrattande
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021