• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    dasj skrev 2021-05-17 23:16:39 följande:

Jaha okej.

Men om man lyckas göra en insättning efter ett äggplock, utan att bli gravid. Räknas FET från den insättningen till nästa cykel som ett försök?

Nej, alla embryon från ett ägguttag ingår i ett försök. Så nästa försök blir först när/om du gör ett nytt äggplock.
  • Lillaälta

Ruvardag 8 och tog ett till test imorse, strecket var starkare så jag tog även ett digitalt, vi är gravida <3

Nu hoppas vi att lillen stannar, testdag om 1 vecka enligt Livio <3

• Inalina
    Lillaälta skrev 2021-05-18 07:48:41 följande:

Ruvardag 8 och tog ett till test imorse, strecket var starkare så jag tog även ett digitalt, vi är gravida <3

Wow! nu vågar jag mig på ett stort grattis!!! så underbart SoligHjärta!!!
  • Lillaälta
    Inalina skrev 2021-05-18 08:25:37 följande:

Wow! nu vågar jag mig på ett stort grattis!!! så underbart !!!

Stort tack! Mycket tårar här på morgonen från oss båda <3 efter 27 månader så fick vi vårt efterlängtade plus. Nu hoppas vi att det håller sig bara.
  • Jenzia

Stort grattis!!! Gud vad härligt! Nu börjar nästa väntan. Shit vad mycket tålamod man fått skaffa sig på vägen
  • Clemmentina

Åh vad roligt! Stort grattis!
  • dasj
    Clemmentina skrev 2021-05-18 07:17:26 följande:
    Nej, alla embryon från ett ägguttag ingår i ett försök. Så nästa försök blir först när/om du gör ett nytt äggplock.
    Vilka bra nyheter! Nu hoppas jag att vi får några till frysen så har vi fler försök kvar att nyttja :)
  • Onemore2018

Nu ringde embryologen. 9 befruktade ägg utav 13 och hon sa att det var ett fantastiskt resultat. Jag grinar som en stucken gris. Herregud. Och på lördag ska vi sätta tillbaka, det blir alltså då ett 5 dagars blastocyst. 

• Estelle011
    Onemore2018 skrev 2021-05-18 10:05:06 följande:

Nu ringde embryologen. 9 befruktade ägg utav 13 och hon sa att det var ett fantastiskt resultat. Jag grinar som en stucken gris. Herregud. Och på lördag ska vi sätta tillbaka, det blir alltså då ett 5 dagars blastocyst. 

Jättebra resultat Glad

FET på schemat här idag. 
  • Onemore2018
    Estelle011 skrev 2021-05-18 10:12:22 följande:
    Jättebra resultat Glad

FET på schemat här idag. 
    Åh ett stort lycka till! :D
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021