• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jenzia
    Lillaälta skrev 2021-05-17 08:53:01 följande:

Åh då är det inte bara jag! :)

Första dagen jag provat idag. Men är på dag 12 efter Ovitrellen, hört att den kan sitta i 10 dagar, men såhär länge?

Ta ett nytt test om två dagar så är det förhoppningsvis mycket starkare Håller tummarna!
  • Lillaälta
    Onemore2018 skrev 2021-05-17 10:46:18 följande:

13 ägg blev det. Så nu är det bara att vänta på att de ringer i morgon och berättar hur dejtningen gick

Åh vilket bra resultat!! lyx med att de ringer dagen efter, vi gjorde äggplock på en fredag och fick vänta till måndag för svar :(
  • Lillaälta
    Jenzia skrev 2021-05-17 10:47:55 följande:

Ta ett nytt test om två dagar så är det förhoppningsvis mycket starkare Håller tummarna!

Åh det ska jag! Funderar på om varannan dag är bäst eller varje, varannan har jag läst tidigare.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-17 08:29:48 följande:

Vad skönt! Då blir det återföring på lördag? Negativt här på cd14. Alltid fått positivt på cd13 eller 14 innan så känner mig lite orolig för att jag inte ska få ägglossning just den här gången. :(

Å, förstår din oro, men nu hoppas vi på att det blir positivt imorgon istället. Det kan ju bli lite sent ibland, men med tanke på tabletterna så ska det ju iallafall bli ägglossning. Annars antar jag att de tar till ovitrelle?

Jag ska ha återföring på söndag (och om ägget kommer imorgon blir det 5 dagar efter det) Nu ska jag ta till lite olika mediciner vilket förvånade mig, men hoppas det ger effekt. Ovitrelle ikväll och sedan lutinus plus synarela i slutet på veckan. Aldrig hört talas om denna cocktail.. har du?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-17 08:33:48 följande:

Kollade igen! Har faktiskt fått positivt cd15 två månader och en gång cd22...så helt kört är det nog inte. Håll tummarna!

Vad bra :) Det är absolut inte kört, snart kommer ägget :)
  • Bejby2021

Av 3 befruktade ägg så har vi fått 2 st 5 dagars till frysen! :)

Den tredje skulle de odla tills imorgon.

Så möjlighet för FET finns, dock inte före V34 pga sommaruppehåll :(

• dasj
    Bejby2021 skrev 2021-05-17 13:49:32 följande:

Av 3 befruktade ägg så har vi fått 2 st 5 dagars till frysen! :)

Den tredje skulle de odla tills imorgon.

Så möjlighet för FET finns, dock inte före V34 pga sommaruppehåll :(

Så kul!! Grattis :)

Är det någon som vet hur landstinget räknar "antalet försök?"

Vi är inne på andra försöket nu och ruvar på 3 dagars embryo. Men, om vi lyckas få något befruktad ägg, utöver den insatta till frysen - räknas FET som ett helt försök då? även om man inte har gått igenom samma process utan hoppar till insättning direkt?
  • Iväntanpåivf
    dasj skrev 2021-05-17 14:36:05 följande:
    Så kul!! Grattis :)

Är det någon som vet hur landstinget räknar "antalet försök?"

Vi är inne på andra försöket nu och ruvar på 3 dagars embryo. Men, om vi lyckas få något befruktad ägg, utöver den insatta till frysen - räknas FET som ett helt försök då? även om man inte har gått igenom samma process utan hoppar till insättning direkt?
    Försök är med stimulering och äggplock och efterföljande ET och FET's. Så eventuella FET räknas till samma försök som tillhörande äggplock. :) 
  • AndraSladdis
    Lillaälta skrev 2021-05-17 07:28:54 följande:

RD 7 idag och testade. Jag ser svaga linjer (den nedan ska vara testa tidigt men syns mindre ironiskt nog).

Vad tror ni?

Det är positivt! Håller tummarna att det blir ännu starkare till testdagen.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021