• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2021-05-28 14:02:04 följande:

6 ägg måste väl ändå vara ett positivt besked? Håller tummarna!! Synd att du måste gå och ha ont, starkare.

Stackare skulle det stå (jädra rättstavning).
  • Anonym1Ha

Var på mitt 5:e u-ljud idag. Hade hoppats att vi kunde boka äggplock på måndag men nu blev det bara ett vanligt 6:e VUL på måndag istället... och möjligtvis plock på onsdag (dag 22!) finns några blåsor att jobba med, 19, 15, 15 , 14, 11, 11 och lite så, efter alla dessa resor (140mil har de blivit!!) hade de ju varit skönt om det blir ett äggplock av det här. Känns super långt att vänta till onsdag men de vet väl va de gör. Fick höjt dosen gonal-f en gång till med. Måtte de se bra ut på måndag <3 så rädd att de ska bli övermogna och lossna nu.. hade kanske varit bättre att avbryta.. fy va tankarna snurrar, men de gör ju ändå bara plocket om de tror på det.. så mycket tankar..

• Anonym1Ha
    Chajsa skrev 2021-05-28 12:26:53 följande:

Tack för lyckönskning! Det gick bra men plocket gjorde väldigt mycket ondare idag än senast, var så svullen redan innan. Har ont när jag går nu och behöver ligga ner. De fick ut sex ägg och nu börjar väntan till måndagens återföring...

Men va bra att det blev 6st ägg!! Då fanns de ju i de ?små? äggblåsorna med!! Vet du hur stora de var idag?

Går och nojar över hela min behandlig om de kommer resultera i något äggplock.. vi får se på måndag va de säger då!!

Krya på dig nu, låter inte kul idag, hoppas på snabb bättring!
  • Iväntanpåivf
    Estelle011 skrev 2021-05-28 13:35:17 följande:

Jag har fått mens igår kväll. Jag var jätteledsen, svårt att inte tänka - vad om det aldrig går. Sen imorse började jag tänka positivt igen, planera sommar och allt. Ringde kliniken för att berätta resultat och att höra vad är nästa steg i höst. De sa att jag kan börja direkt nytt försök. Börjar med sprutorna redan imorgon! 
    Vet inte om det är bra eller dåligt. Orkar kroppen alla hormoner och orkar hjärnan alla känslor utan paus? 

jag förstår precis. 
    Skönt att du kan tänka positivt. 
    Om/hur du orkar köra igång direkt beror på hur du känner. Känner du att du behöver en paus så är det helt rätt. vill du köra på så är det också rätt <3
  • Chajsa
    Anonym1Ha skrev 2021-05-28 14:38:26 följande:

Men va bra att det blev 6st ägg!! Då fanns de ju i de ?små? äggblåsorna med!! Vet du hur stora de var idag?

Går och nojar över hela min behandlig om de kommer resultera i något äggplock.. vi får se på måndag va de säger då!!

Krya på dig nu, låter inte kul idag, hoppas på snabb bättring!

Ja det kändes jättebra att de små också gick att plocka! Har vilat nu och smärtan börjar ge sig. På mitt sista VUL i förrgår morse var de minsta 15 mm +, en på nästan 16 och två på 17- 18 tror jag. De stora låg mellan 22 och 26 typ så det var viktigt att de plockades nu för att inte övermogna. Låter som att du precis som jag har olika storlekar, i mitt fall växte de små nästan 3 mm på ett dygn så allt kan hända. Jag tror det kommer bli plock för dig! Håller alla tummar. Så dumt att du inte kan få själva ultraljuden lite närmare dig. Kram!
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-05-28 14:02:04 följande:

6 ägg måste väl ändå vara ett positivt besked? Håller tummarna!! Synd att du måste gå och ha ont, starkare.

Ja det kändes bra, särskilt när alla kom från en äggstock (den andra låg av någon anledning nere denna månad). Hoppas hoppas!
  • Chajsa
    Onemore2018 skrev 2021-05-28 10:59:58 följande:

Jag är så dum att jag verkligen trodde att det skulle gå denna gång också, rosa sent igår kväll, morgontest svagt positivt och bruna blödningar nu. Precis som sist och så blev det missfall. Varför vill kroppen börja mensa igen för när mensen inte ska komma? Det här tar så psykiskt på en...

Hoppas så att det bara är en liten lutinusblödning! När har du testdag? Mensliknande blödning kan komma när kroppen trodde den skulle haft mens.
  • Iväntanpåivf

är RD4 med blasto för tidigt att testa?  
    Nån som blivit gråtig av Lutinus? Bröt precis ihop på jobbet och fulgrät för mig själv. Kan vara stress också, så stressad att jag på allvar funderar på att vara sjuk nästa vecka.

• Anonym1Ha
    Chajsa skrev 2021-05-28 15:29:29 följande:

Ja det kändes jättebra att de små också gick att plocka! Har vilat nu och smärtan börjar ge sig. På mitt sista VUL i förrgår morse var de minsta 15 mm +, en på nästan 16 och två på 17- 18 tror jag. De stora låg mellan 22 och 26 typ så det var viktigt att de plockades nu för att inte övermogna. Låter som att du precis som jag har olika storlekar, i mitt fall växte de små nästan 3 mm på ett dygn så allt kan hända. Jag tror det kommer bli plock för dig! Håller alla tummar. Så dumt att du inte kan få själva ultraljuden lite närmare dig. Kram!

Åh tack för att du delar med dig av pepp och din historia! Ger mig hopp! Ja det är lite synd. Men nu kör vi! Först en skön helg framför oss <3 hoppas du kan tänka på lite annat också!
  • Estelle011
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-28 16:54:48 följande:

är RD4 med blasto för tidigt att testa?  
    Nån som blivit gråtig av Lutinus? Bröt precis ihop på jobbet och fulgrät för mig själv. Kan vara stress också, så stressad att jag på allvar funderar på att vara sjuk nästa vecka.

Jag är gråtig av hela processen och alla hormoner jag fick i mig. 
    Skulle inte testa dag 4, känns lite för tidigt. Men kör om du vill. Det värsta som kan hända är att det blir ingen plus, men då är det bara att fortsätta testa Glad 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021