Inalina skrev 2021-10-04 13:51:57 följande:
jag tror jag har känt inför varje äggplock (4 st) att äggen måste ha släppt för sista dagarna har jag inte märkt av nånting alls och däremot haft ganska mkt ont och obehag mkt tidigare i processen

framförallt upplevde jag ägglossningssymptom en eller ett par dagar innan ÄP som är så psykiskt påfrestande! hoppas på så många ägg som möjligt på ons, ska du in tidigt på morgonen?
Jag tror jag blev ganska stressad av den där sprutan - den måste tas av en skicklig och RUTINERAD sköterska eller läkare, då ´kolven´(säger man så??) känns som typ 2 cm tjock, man sprutar in ett implantat i huden som ska avsöndra hormon eller hur det nu är). sedan kände jag mig stressad över att man skulle få en blödning inom en vecka typ men min kom efter 10 dagar så jag nojade mig för det.. sen varade blödningen mkt längre än en mens också och man fick inte börja sprutorna förrän blödningen var över. Jag ska nog försöka propsa på korta protokollet med antingen Pergoveris eller Menopur/ eller ev någon blandning, får nästan ont i magen över att jag har så många frågor till kliniken med läkaren i morgon.

i morgon efter lunch är mötet!
Mannen ska vara med också och där är jag väl lite orolig att han ska ställa för mkt frågor om vad som gick 'fel' förra gången och liksom trampa dem på tårna litegrann, men jag hoppas såklart att han inte gör det på fel sätt. Jag är ju den som vart i kontakt och kommunicerat med kliniken och min koordinator fram och tillbaka i över ett år så det kan ju bli lite fel när någon annan ska blanda sig i...kram!

Det hör nog till nojan
Yes, ska dit 7.30 på onsdag, mannen lämnar prov kl 8 och sen är det gotime! Ska bli så skönt efter fredag när allt är klappat och klart. Inget mer spring eller ledigt från jobbet, har en student jag har hand om på jobbet, samt en kollega som är lite fundersam vad jag håller på med som behöver vara borta när jag själv har viktiga möten osv. Men men, hoppas att de håller sig lugna tills allt är klart, sen om det blir en graviditet så kommer ju folk förmodligen förstå.
Oj, då förstår jag att du inte vill ha den sprutan igen, låter inte alls spännande, bara meckigt. Men hoppas att läkarna tar sig tid och lyssnar och kommer fram till ett bra protokoll imon och att mannen din låter dig köra den mesta kommunikationen som är van vid detta laget
Tror det kommer gå bra imon, dom bör ju hörsamma i den mån att de kan förändra saker men att det inte uppenbart kommer bli sämre på något sätt. Hoppas på bra besked imon då