Amelia84 skrev 2021-10-05 21:47:01 följande:
Hmm, det är ju lite märkligt ändå att de bara utgår från det värsta. Har du möjlighet att få till ett nytt möte för att kunna ställa lite fler frågor? Så att du kan landa lite mer i vad de olika alternativen innebär och varför de tror att det ena eller det andra skulle fungera bättre.
Jag mår ganska bra, mina symptom svänger. Ena dagen känner jag ingenting, för att nästa dag gå runt och känna mig konstant bakis. Men tycker ändå att jag har väldigt milda symptom. Så det går jag ju såklart och oroar mig för. Men försöker att tänka positivt och att alla graviditeter är olika. Är idag i 7+0 och har mitt VUL på torsdag. Så det ska bli spännande, det känns som en viktig milstolpe. Om allt ser bra ut, kanske jag kan börja landa i att jag faktiskt är gravid. För just nu känns det som att jag går runt och inbillar mig det :D
jo, jag har väl en teori om det där också, och eftersom kliniken själva gör mkt äggdonationer kanske det är vad de rekommenderar lite 'snabbare' när de märker att det inte går så bra med befruktningen etc med egna ägg, att de liksom inte exhaustar alla options
(ursäkta svengelskan!) riktigt utan vet ju att ÄD ofta ger positiva resultat.
min klinik i schweiz föreslog ju inte det alternativet exempelvis, och är osäker på om de erbjuder den 'tjänsten' också..
när jag har frågor kan jag enkelt maila till kliniken så svarar de inom några dagar, jag har en koordinator so har koll på all historik etc och man får ofta utförliga svar. men jag har mailat och frågat om långa vs korta protokollet för nov.
det är ju ganska tidigt ännu med v 8 för symtpom, så du hinner ev. få lite fler inom de kommande veckorna (men hoppas du slipper!!) sååå spännande med VUL på torsdag! skriv o berätta hur det går!

jag tror nog att du får en mer verklig känsla efter VUL när man sett det där underbara hjärtat som pickar! Kram!