• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-29 20:22:22 följande:

Det är okej, vissa dagar är bättre än andra. Börjar bli lite less på att inte veta, börjar bli psykiskt påfrestande nu. Kanske för att det är så nära inpå vul. Jag kräks inte. Symptomen är: trötthet, svullna bröst, huvudvärk, svullen mage, kvalmig ibland, förstoppning. Det kan vara östrogen tabletterna eller graviditeten. Är trött på att inte veta, dessa onda fragminsprutor som man kanske tar i onödan, kladdiga vaginaltabletter etc. Ha ha, vad negativ jag låter. Tror en tidig kväll är en bra idé för mig. Hur mår du? Inga direkta symptom ännu?

Jag förstår att det är jobbigt med tanke på er senaste graviditet! Men som min barnmorska sa till mig (innan mitt vul) så är ju sannolikheten att det går dåligt två gånger i rad väldigt liten. Så försök att tänka så, dessutom är ju MA inte jätte vanligt och så länge man inte stört blöder och har ont så sa hon att man inte ska oroa sig. Men som sagt jag fattat att det är jobbigt och jag håller tummarna för dig för ditt vul nästa vecka! Det kommer gå bra!! <3

Jag är också sjukt less på vaggisarna och alla andra grejer man stoppar i sig, fattar att det är jobbigt när du dessutom behöver ta sprutor.. Usch! Dock är det ju värt det i slutändan!

Jag tycker nog ändå att det börjar dyka upp lite symptom.. Kissar mer, har lite molvärk emellanåt, har halsbränna och har börjat må illa, trodde först att det var placebo men de senaste dagarna har det blivit värre.. Det är värst när jag inte har ätit på ett tag, då är liksom kroppen hungrig samtidigt som jag äcklas av allt typ. Så försöker att äta små mellanmål regelbundet och det hjälper lite tycker jag. Dock så spyr jag inte, så det är jag väldigt glad över för det är det värsta jag vet!!

Nu håller vi tummarna för att det är vår tur och att allt går vägen!! Vilken dag är det du har vul? Ska hålla mina tummar extra hårt den dagen! <3
  • Fogeln
    apan95 skrev 2021-10-02 10:52:20 följande:

Nu ruvar jag på en liten blastis från frysen igen <3 har testdag 16/10 och hoppas de ska gå vägen denna gång! någon som är typ i samma ruvarstadie? :)

Vad spännande!

Jag fick tillbaka en blastis i onsdags och har testdag 17/10. Känns som att akademiska alltid tar i med hur många dagar man ska vänta. Hehe.

Hur gick det för dig och hur mår du?
  • Lusselelle123
    Jill92 skrev 2021-10-02 10:47:23 följande:
    Tack för pepp!! Okej men det känns skönt att veta att det inte skapar ?hinder? för att påbörja behandling. Tänker att jag ringer in första dagen det är mer färskt blod då som du säger, och håller tummarna att den enda kommer ungefär när det är tänkt. Är du också igång med ivf försök i höst? ????
    Ja jag frågade maaassor om vad som gills som första mensdag då jag brukar få spottings dag 1, men läkaren sa att även spottings räknas så länge det är färskt blod och inte brunt. Håller tummarna att du inte behöver vänta allt för länge på mensen, annars hade jag kontaktat kliniken för att få recept på provera. Jag gör min första IVF nu och satte in ett 2 dagars igår Skrattande
  • Lusselelle123
    apan95 skrev 2021-10-02 10:52:20 följande:

Nu ruvar jag på en liten blastis från frysen igen <3 har testdag 16/10 och hoppas de ska gå vägen denna gång! någon som är typ i samma ruvarstadie? :)

Spännande! Hur många försök har du gjort? Jag satte in min första 2dagars igår och har testdag 17/10 Skrattande
  • helle88

Hej igen!! Jag är på ruvardag 13 idag och har officiell testdag på onsdag. Men jag har såklart inte kunnat hålla mig utan redan tjuvtestat tre gånger. en gång orimligt tidigt, vilket var negativt såklart. I måndags morse på ruvardag 8 var det ett svagt, svagt streck, och igår på ruvardag 12 på kvällen var det helt klart två tydliga streck!!! Så än så länge verkar jag faktiskt vara gravid!! Har haft ett tidigt missfall i somras och allt kan hända, men det här känns så roligt och överraskande <3<3<3 hade lite halvtaskiga resultat på ägguttaget och var inte överdrivet positiv.. MEN det här kanske går bra ändå??!!!

• Frida123123
    Smilla93 skrev 2021-10-02 11:36:07 följande:

Jag förstår att det är jobbigt med tanke på er senaste graviditet! Men som min barnmorska sa till mig (innan mitt vul) så är ju sannolikheten att det går dåligt två gånger i rad väldigt liten. Så försök att tänka så, dessutom är ju MA inte jätte vanligt och så länge man inte stört blöder och har ont så sa hon att man inte ska oroa sig. Men som sagt jag fattat att det är jobbigt och jag håller tummarna för dig för ditt vul nästa vecka! Det kommer gå bra!! <3

Jag är också sjukt less på vaggisarna och alla andra grejer man stoppar i sig, fattar att det är jobbigt när du dessutom behöver ta sprutor.. Usch! Dock är det ju värt det i slutändan!

Jag tycker nog ändå att det börjar dyka upp lite symptom.. Kissar mer, har lite molvärk emellanåt, har halsbränna och har börjat må illa, trodde först att det var placebo men de senaste dagarna har det blivit värre.. Det är värst när jag inte har ätit på ett tag, då är liksom kroppen hungrig samtidigt som jag äcklas av allt typ. Så försöker att äta små mellanmål regelbundet och det hjälper lite tycker jag. Dock så spyr jag inte, så det är jag väldigt glad över för det är det värsta jag vet!!

Nu håller vi tummarna för att det är vår tur och att allt går vägen!! Vilken dag är det du har vul? Ska hålla mina tummar extra hårt den dagen! <3

Roligt att höra att allt går bra! Jag är så avundsjuk på ditt tickande hjärta. Ja, du förstår! Givetvis glad för er skull. Vissa dagar är jag positiv, andra dagar inte. Men men snart så vet vi. På onsdag eftermiddag ska vi dit.
  • Dibella
    smulis85 skrev 2021-10-01 19:44:32 följande:

Jaha här var de bara 3 äggblåsor som var stora nog idag :( Blir ÄP på måndag i alla fall för ser ut som de 3 äggen tar allt och tränger undan de andra. Känner inga stora förhoppningar, hoppas på att få ut ett ägg.

Förstår känslan av besvikelse, men som andra skrivit så behövs det bara ett lyckoägg. Jag kommer ha 4 i okej storlek troligtvis till plock på onsdag. Så jag kände mig oerhört besviken men det har börjat lägga sig lite nu och hoppas att det istället blir väldigt fina och mogna ägg som kan bli något! Håller tummarna för oss båda {#emotions_dlg.flower}
  • apan95
    Lusselelle123 skrev 2021-10-02 17:19:35 följande:

Spännande! Hur många försök har du gjort? Jag satte in min första 2dagars igår och har testdag 17/10 

Har gjort en ivf men blev totalfrys med 6 st i frysen. Detta är andra FET. Förra blev ingenting :(

Åh va roligt! Håller tummarna för oss båda :)
  • smulis85

Tack för allt pepp här i tråden har smält tanken på bara 3 äggblåsor nu och som ni säger krävs ju bara en och det är första IVF försöket så har ju fler chanser!

Var tvungen och testa gravtest idag efter att jag tog ovitrelle igår, lite skönt att se de där plusset även om man vet att de är fejk. Ger mig lite hopp i alla fall ;)

Hoppas på att jag kommer få joina er som ruvar om några dagar!

• Fogeln
    smulis85 skrev 2021-10-03 09:40:17 följande:

Tack för allt pepp här i tråden har smält tanken på bara 3 äggblåsor nu och som ni säger krävs ju bara en och det är första IVF försöket så har ju fler chanser!

Var tvungen och testa gravtest idag efter att jag tog ovitrelle igår, lite skönt att se de där plusset även om man vet att de är fejk. Ger mig lite hopp i alla fall ;)

Hoppas på att jag kommer få joina er som ruvar om några dagar!

Det är verkligen inte antalet som är det viktiga. Den gången jag blev gravid fick de ut tre ägg, alla befruktades och ett blev vår dotter och två till frysen. Det kan gå vägen även med ett lägre antal :)

Hoppas äggplocket går bra för dig nu!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021