• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Emma1b

Tänker på dig aleays choklad! Men varför måste du vänta så länge?! Jag fock ma konstaterat 18 nov,fick cytotec blödde ut allt på en vecka, sen villekliniken vänta en mens, och nu är jag gravid igen. Så varför de ska vänta mer än en mens fattar jsg inte? Är själv 40 så förstår stressen!

Idag var min officiella testdag och det firade jag med att få 3+ på cb digital! Kändessuperbra eftersom jag aldrig fick det i okt/nov. Men så började jag blöda igen!! Grrr kan man aldrig få vara bara glad?! Fortfarande bara tunt brunt, och jag tror inte det är nån fara, men vore så skönt att slippa! Nu vrrkar det som om jag har en 3dagars cykel, där jag blöder vid ett tiabesök var tredje dag. Nån mer som haft nått liknande?

• GlitterLina
    HjärtaHej
    jag vet inte om ni minns mig ser att det är många nya härGlad
     vi började våran ivf resa mars 2020 & gjorde sista ivf behandlingen augusti 2021. Det va våran allra sista. Men nu kommer det ändå bli ett allra sista försök definitivt allra sista försöket. I februari blir jag 43.
    idag hämtade jag ut alla sprutor mm till behandlingen & avtalet har vi nu skrivit på. spännande & läskigt på samma gångSkäms
  • Dibella
    GlitterLina skrev 2022-01-28 22:34:38 följande:
    HjärtaHej
    jag vet inte om ni minns mig ser att det är många nya härGlad
     vi började våran ivf resa mars 2020 & gjorde sista ivf behandlingen augusti 2021. Det va våran allra sista. Men nu kommer det ändå bli ett allra sista försök definitivt allra sista försöket. I februari blir jag 43.
    idag hämtade jag ut alla sprutor mm till behandlingen & avtalet har vi nu skrivit på. spännande & läskigt på samma gångSkäms
    Kul att se dig tillbaka! Härligt att ni är på gång, kör ni i sverige eller utomlands? Håller alla tummarna för er Hjärta
  • Dibella

Jag är på RD 1 här idag, hade FET på 5 dagars igår {#emotions_dlg.flower}. Blir det inget nu så blir det åter till ruta noll och att köra igång med IVF nr 4 någon gång i vår/sommar pga lång väntetid i landstinget. 

• Snöoväder
    Jill92 skrev 2022-01-27 17:55:37 följande:
    Åh vad spännande! Får hoppas att ruvardagarna går fort förbi för dig :) 
    ÄP gick bra idag! Fick ut 12 ägg av 12 äggblåsor , så det känns ju lyckat! Som sagt ET redan i övermorgon,och det blir så tidigt pga att de ska återföra två stycken. Finns annars en risk att de delar sig en gång till innan dess fick jag höra, antar att de menar att det då kan bli fler foster än två haha... ;D  
    Hur har det gått? Hur mår du? Glad
  • Jill92
    Snöoväder skrev 2022-01-29 20:30:12 följande:
    Hur har det gått? Hur mår du? Glad

Hej,jag mår bra! Varit sjukt trött sedan plocket. Skönt att insättningen är gjord också, 2 stycken av de med bäst kvalite fick jag tillbaka. De andra två med ?potential? odlar de vidare till dag 5. Känns så spännande! Hur mår du själv I ruvandet?? :)

• Snöoväder
    Jill92 skrev 2022-01-30 09:49:12 följande:

Hej,jag mår bra! Varit sjukt trött sedan plocket. Skönt att insättningen är gjord också, 2 stycken av de med bäst kvalite fick jag tillbaka. De andra två med ?potential? odlar de vidare till dag 5. Känns så spännande! Hur mår du själv I ruvandet?? :)

Vad spännande! Nu håller vi tummarna för oss! Hjärta
    Jag mår bra, blev svullen om magen efter äp och den börjar lägga sig nu så det känns skönt. 
    Man vill ju att tiden ska gå fort så man får testa och veta, samtidigt som man inte vill veta om det blir negativt...Tyst
  • Inalina
    Dibella skrev 2022-01-29 20:26:16 följande:

Jag är på RD 1 här idag, hade FET på 5 dagars igår {#emotions_dlg.flower}. Blir det inget nu så blir det åter till ruta noll och att köra igång med IVF nr 4 någon gång i vår/sommar pga lång väntetid i landstinget. 

Åhh jag håller tummarna blå här!!!Solig härligt med FET med blastocyst! Redan RD 3, jag tror det är de där jäkla dagarna som är jobbigast med IVF att man har sån otrolig koll på exakt när man kan testa etc. hur tänkte du göra denna gången?

roligt att ni är några stycken som ruvar samtidigt i tråden nu, lycka till allihopaHjärta
  • Inalina
    Jill92 skrev 2022-01-30 09:49:12 följande:

Hej! Vad spännande med 2! Stort lycka till! Solig
  • Dibella
    Inalina skrev 2022-01-31 08:35:06 följande:
    Åhh jag håller tummarna blå här!!!Solig härligt med FET med blastocyst! Redan RD 3, jag tror det är de där jäkla dagarna som är jobbigast med IVF att man har sån otrolig koll på exakt när man kan testa etc. hur tänkte du göra denna gången?

roligt att ni är några stycken som ruvar samtidigt i tråden nu, lycka till allihopaHjärta
    Tack Hjärta det lär behövas. Har inga symtom alls änsålänge, allt är som alla andra månader, vilket känns lite jobbigt. Jag kommer troligtvis testa så snart jag kan, mest för att kunna återgå till att dricka kaffe och träna osv, vilket jag avstår från i nuläget.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021