• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Bilbo79

@Emma1b Heja våra små pyren! Skönt att du slutat blöda. Även om det oftast inte är någon fara förstår jag att det skapar oro. Ja, nu kommer jag att sluta följa upp mina hcg-nivåer och invänta ultraljudet. Dubbleringshastigheten är hög så känner mig lugnad av det. Har fått lite mer illamående nu men det är fortfarande lindrigt. Vill minnas att det kom lite längre fram vid mitt MA.

• Dibella

Testade imorse på RD 5 och fick blankt såklart. Finns säkert nån liten chans att det slår om kommande dagarna, väntar mens om 4 dagar. Men har inte stora förhoppningar. Blir att preppa inför IVF nr 4 om några månader istället. Nu är det inte långt kvar innan man slipper denna processen och kan börja leva istället.

Lycka till alla gravida, känns som att väldigt många i tråder har blivit/är gravida :)

• Inalina
    Dibella skrev 2022-02-02 08:58:14 följande:

Testade imorse på RD 5 och fick blankt såklart. Finns säkert nån liten chans att det slår om kommande dagarna, väntar mens om 4 dagar. Men har inte stora förhoppningar. Blir att preppa inför IVF nr 4 om några månader istället. Nu är det inte långt kvar innan man slipper denna processen och kan börja leva istället.

Lycka till alla gravida, känns som att väldigt många i tråder har blivit/är gravida :)

ja det finns absolut en chans, inte så liten heller skulle jag säga, försök hålla dig neutral så hoppas vi att du ser något imorgon bittiHjärta stor kram
  • Dibella
    Inalina skrev 2022-02-02 14:32:07 följande:
    ja det finns absolut en chans, inte så liten heller skulle jag säga, försök hålla dig neutral så hoppas vi att du ser något imorgon bittiHjärta stor kram

Fortsatt negativt tyvärr på testa tidigt Hjärta. Hörde av mig till privat gynklinik, där jag gjorde min utredning, och frågade om de gjorde hysterosonografi (altså spruta in vätska och göra mer nogrann koll av livmodern för skiljevägg, polyper eller annat) och fick tid om två veckor.

Känns jättekonstigt att jag får så fina embryon som går att frysa och tina osv och har ägglossning varje månad men aldrig lyckats bli gravid. Ingen lust att ge mig in i 4e IVFen fören man kikat lite mer, men då RMC inte riktigt bryr sig så får jag se vad jag lyckas lösa och bekosta på egen hand.

• Jill92

Fick precis besked om att inget av våra 4 embryon som befruktades kunde frysas:/ jag fick ju tillbaka två, men nu känner jag mig inte så hoppfull att de skulle utvecklas bättre om inte de andra gjorde det? Åh. Är det nån som varit med om att ha fått plus trots att inget annat i gått till frysen? Behöver lite hopp...

• Dibella
    Jill92 skrev 2022-02-03 08:42:13 följande:

Fick precis besked om att inget av våra 4 embryon som befruktades kunde frysas:/ jag fick ju tillbaka två, men nu känner jag mig inte så hoppfull att de skulle utvecklas bättre om inte de andra gjorde det? Åh. Är det nån som varit med om att ha fått plus trots att inget annat i gått till frysen? Behöver lite hopp...

Tråkigt att inget gick till frys Hjärta MEN livmodern är definitivt en bättre miljö för embryona så finns definitivt bättre chans för de två du fick tillbaka. Håller tummar och tår för dig.
  • Snöoväder
    Jill92 skrev 2022-02-03 08:42:13 följande:

Nej vad tråkigt! Rynkar på näsan
     Vid vår första ivf hade vi kvar många embryon men ingen klarade sig till frys. Men den jag hade fått tillbaka blev en bebis, så det behöver inte betyda något. Men förstår din känsla....
    Jag testade idag rd 7 med 3 dagars och såg inget... 
    Hade bara vanliga test hemma, så får intala mig att det bara är för tidigt!
  • Jill92

Dibella och snöoväder:
    Blev så lättad era snabba svar, tack.  Tänk vad det kan hjälpa med lite uppmuntrande ord<3 Då är det kanske inte kört trots allt! vilken rollercoster i känslor denna resa är alltså..;p
    Tror också att du testade för tidigt snöoväder, håll ut och vänta några dar till. Jag hoppas me dig! Jag har bestämt mig för att vänta till rätt så nära testdatum denna gång. 

• Gulgja
    Snöoväder skrev 2022-02-03 08:48:24 följande:
    Nej vad tråkigt! Rynkar på näsan
     Vid vår första ivf hade vi kvar många embryon men ingen klarade sig till frys. Men den jag hade fått tillbaka blev en bebis, så det behöver inte betyda något. Men förstår din känsla....
    Jag testade idag rd 7 med 3 dagars och såg inget... 
    Hade bara vanliga test hemma, så får intala mig att det bara är för tidigt!
    Å jag är på RD 8 med 3-dagars och testade negativt idag igen :( känns hopplöst och inga symtom. Testat med testa tidigt sen RD 6. 
  • Snöoväder
    Gulgja skrev 2022-02-03 09:41:19 följande:
    Å jag är på RD 8 med 3-dagars och testade negativt idag igen :( känns hopplöst och inga symtom. Testat med testa tidigt sen RD 6. 
    Jag ångra att jag testa idag, att man inte kunde fortsätta leva i hoppet bubblan någon dag till..
    Vi får hoppas våra kroppar bara är sega, ägget kanske fäste någon dag senare! Än om det är svårt så finns det ju alltid en liten chans.
    När jag gjorde ET var de så himla positiv och sa att embryot såg så himla fint ut och med stor chans skulle bli en graviditet. 
    Så efter att ha drömt hela natten om positiva tester så blir man ju besviken..
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021