• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina

@glitterlina Visst minns jag dig! Kan dock inte citera här längre. Vad spännande att ni gör ett sista försök. Håller tummarna! 

• Clemmentina

@dibella Vad spännande att du ruvar igen! Vid de tre gånger jag har  testat positivt har jag inte känt något annorlunda eller märkt någon skillnad. Håller tummarna! :) 

• Clemmentina

@alwayschocolate Bra att du/ni ser framåt igen. Intressant det där med positiv och negativ blodgrupp?det har jag aldrig fått kolla. Måste kanske kolla upp det!? 

Angående vitaminer och kosttillskott för äggkvalitet rekommenderas q10. Jag har tagit rätt höga doser av det och omega 3. Om du vill ta en multivitamin skulle jag hellre ta Thorne Prenatal eller Natalben gravid än den du visar. 

• Dibella
    Clemmentina skrev 2022-02-01 10:33:21 följande:

@dibella Vad spännande att du ruvar igen! Vid de tre gånger jag har  testat positivt har jag inte känt något annorlunda eller märkt någon skillnad. Håller tummarna! :) 

Skönt att du säger så. Allt känns ju alltid som vanligt. Lite frustrerande.

Men kommer nog testa så fort jag får mina tester hem i brevlådan, imon är det RD 5, så kan ju gå att se då! Så jag vet att jag kan gå tillbaka till lite mer normalt liv =)

• Always choklad
    Clemmentina skrev 2022-02-01 10:39:35 följande:

@alwayschocolate Bra att du/ni ser framåt igen. Intressant det där med positiv och negativ blodgrupp?det har jag aldrig fått kolla. Måste kanske kolla upp det!? 

Angående vitaminer och kosttillskott för äggkvalitet rekommenderas q10. Jag har tagit rätt höga doser av det och omega 3. Om du vill ta en multivitamin skulle jag hellre ta Thorne Prenatal eller Natalben gravid än den du visar. 

Hej ja sök på 1177, mycket bra info. Min syster har samma blodgrupp.  Då skall jag köpa Natalben, finns på apoteket också ser jag. Innehåller det mycket omega 3 och Q10? Har några enkommnq för gravida jag köpt tidigare...Tycker det är svårt med vilken Omega 3 man skall ta.. frågade min kommande klinik även om.de tab jag göreslof var bra. De sa att man tar det när det är dags för konsultation. Inte där än. Måste få min mens och göra lite prover först..

• Inalina
    GlitterLina skrev 2022-01-28 22:34:38 följande:
    HjärtaHej
    jag vet inte om ni minns mig ser att det är många nya härGlad
     vi började våran ivf resa mars 2020 & gjorde sista ivf behandlingen augusti 2021. Det va våran allra sista. Men nu kommer det ändå bli ett allra sista försök definitivt allra sista försöket. I februari blir jag 43.
    idag hämtade jag ut alla sprutor mm till behandlingen & avtalet har vi nu skrivit på. spännande & läskigt på samma gångSkäms
    Hej! Självklart kommer vi ihåg digHjärta vad spännande att ni är igång igen! stort lycka till{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Always choklad skrev 2022-02-01 12:31:48 följande:
    jag har proppat i mig Q10, omega 3 och även DHEA sen i somras, och sen hände det ju att jag fick ett fint ägg i november så vem vet? min man fick också käka brustabletterna med Zink. kanske var det kombon eller kanske var det något annat, men Q10 och omega 3 och zink kan du i alla fall få tag i i Sverige tror jag.
  • Emma1b

Bilbo79, jo det går bra, hopjag! Blir lite orolig av att illamåendet blivit mindre,men idag känner jG mig istället komatrött, så nog finns det symptom alltid! Och har inte blött mer sen min testdag, så jag försöker ha tillförlit attdet kommer gå bättre denna gång. Däremot är brösten helt som vanligt, vid mitt MA så var de redan nu, v 5+2, jätteömma. Men jag hoppas det bara är normalvariation...

Tänkte du ta fler blodhcg, eller är du någerlunda nöjd nu? Så nöjd man nu kan vara innan vul...

• Clemmentina

@alwayschocolate Kan tyvärr inte citera. Natalben innehåller omega3 men inte q10. Rekommenderar q10 från Pharmanord som komplement. Det som är bra med Natalben är att den innehåller aktiv folsyra som är enklare för kroppen att ta upp vanlig folsyra. 

• Always choklad
    Emma1b skrev 2022-02-01 16:53:01 följande:

Bilbo79, jo det går bra, hopjag! Blir lite orolig av att illamåendet blivit mindre,men idag känner jG mig istället komatrött, så nog finns det symptom alltid! Och har inte blött mer sen min testdag, så jag försöker ha tillförlit attdet kommer gå bättre denna gång. Däremot är brösten helt som vanligt, vid mitt MA så var de redan nu, v 5+2, jätteömma. Men jag hoppas det bara är normalvariation...

Tänkte du ta fler blodhcg, eller är du någerlunda nöjd nu? Så nöjd man nu kan vara innan vul...

Hej så skumt! Här går det skriva men inte ditt inlägg till mig.
    Skönt nån fel som nått 40. 
    Håller tummarna hårt för dig. Ja varför de vill jag ska vänta. Hon jag var på ultraljudet hos sa att 1mån för kroppen att komma i balans och 2mån för psyket. Man har ju trots allt börjat planera 18 år framåt typ...Sen tror jag det är olika från gång till gång vad man känner..var 7 insättningen nu lite luttrad. Förstod inte första gången för ca 1,5 år sedan jag började hänga här hur folk kunde se framåt så snabbt  och redan tänkt ut en plan B redan när man fått positivt gravtest. Nu är jag där på gott och ont. Förhoppningsvis får denna resa en verktyg att hantera andra kommande problem. En missad deadline tex. Hetsar jag inte upp mig över lika mycket.. Alla problem/motsättningar blir små i jämförelse med detta.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021