• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella

Pratade med reproduktionsmedicin idag och IVF nr 4 inplanerad nästnästa mens, så i slutet av mars/april beroende på när allt behagar komma så blir det att köra igång igen... Samma protokoll som innan och om allt går väl kommer vi få två embryos återförda då, men det är enda ändringen. Försökte diskutera kortison med dem men det var -strängt- förbjudet Drömmer

Tänkte börja käka Q10 igen, men tycker de man köper från pharma Nord är så oerhört dyra med tanke på mängden man ska få i sig. Köpte (andra) kapslar som var för stora (svårt att svälja tabletter). Kan man öppna kapslarna och dricka pulvret med juice eller yoghurt kanske? Eller får jag svälja snålheten och köpa de snordyra kapslarna jag klarar av att svälja..

• Snöoväder
    Jill92 skrev 2022-02-07 07:05:30 följande:

Snöoväder; hur går det för dig med ruvandet? <3
    Här är det så extremt segt, vet ärligt talat inte hur jag ska klara mig från att ?tjuvtesta? innan fredag. funderar på att göra det ons för att få en hint om vilken håll det lutar åt, men vet att jag skulle blivit förkrossat av ett blankt och kanske inte orkar jobba dagen efter isåfall. Åh dessa tider alltså!! 

Du gör det bra som klarar hålla dig från att testa.
    Rd 10 igår alltså. Vaknade med värdens mensvärk och fick någon form av panikångest, testade negativt...
    Så var riktigt nere igår. Idag är bim, har kommit lite rosa men då kan lutinus skjuta på mensen. 
    Men det ser inte ljust ut, är så besviken och ledsen. Trodde verkligen på den här gången så är tufft när man inte får två steck.
    Har gått helt okej att jobba idag än fast jag har världens sämsta känsla.. Får se om jag sjukskriver mig resten av veckan, när mensen kommer igång lär jag bli knäckt...

Så inget roligt inlägg från mig, hoppas att du får plus! Hjärta
  • Inalina
    Dibella skrev 2022-02-07 10:58:40 följande:

Pratade med reproduktionsmedicin idag och IVF nr 4 inplanerad nästnästa mens, så i slutet av mars/april beroende på när allt behagar komma så blir det att köra igång igen... Samma protokoll som innan och om allt går väl kommer vi få två embryos återförda då, men det är enda ändringen. Försökte diskutera kortison med dem men det var -strängt- förbjudet Drömmer

Tänkte börja käka Q10 igen, men tycker de man köper från pharma Nord är så oerhört dyra med tanke på mängden man ska få i sig. Köpte (andra) kapslar som var för stora (svårt att svälja tabletter). Kan man öppna kapslarna och dricka pulvret med juice eller yoghurt kanske? Eller får jag svälja snålheten och köpa de snordyra kapslarna jag klarar av att svälja..

Hej! Nej jag tror att många läkare inom IVF i Sverige fortfarande anser det som 'otur' när det inte blir några plus även efter många återföringar och fina embryon. Men visst skulle du göra någon liten undersökning om någon vecka ändå? kanske kan det hjälpa, vem vet.

Jag skulle tro att de är ännu mer emot kortison nu under Corona då det sänker immunförsvaret.. aldrig hört det där om att öppna kapslar/tabletter så kanske kan någon annan råda dig där. jag har också blivit riktigt less på alla dyra mediciner/vitaminer man petar i sig, det är ju inte ens säkert att de hjälper som sagt. 
    Hjärta
  • Dibella
    Inalina skrev 2022-02-07 14:16:01 följande:
    Hej! Nej jag tror att många läkare inom IVF i Sverige fortfarande anser det som 'otur' när det inte blir några plus även efter många återföringar och fina embryon. Men visst skulle du göra någon liten undersökning om någon vecka ändå? kanske kan det hjälpa, vem vet.

Jag skulle tro att de är ännu mer emot kortison nu under Corona då det sänker immunförsvaret.. aldrig hört det där om att öppna kapslar/tabletter så kanske kan någon annan råda dig där. jag har också blivit riktigt less på alla dyra mediciner/vitaminer man petar i sig, det är ju inte ens säkert att de hjälper som sagt. 
    Hjärta

Hej Hjärta

Jo, det verkade vara något som de såg ner på där på reproduktionsmedicin med kortison tyvärr. Kanske kan ta upp frågan när jag går på den privata kliniken och gör min kik innan Drömmer Jo vi ska ta en extra kik på livmodern den 15e, nämnde det för RMC som mest tyckte att "jo, det är ju inte farligt att kika lite extra men de kommer troligen inte hitta något". Hon tyckte snarare att sambon skulle lägga på lite extra krut med vitaminer och att vi skulle lägga om kosten. Lite lama tips i det stora hela på nått sätt.

Skillnaden från vår 3e IVF då vi ändå fick 3 bra embryon av 4 var att jag hade käkat massa Q10 innan, så om det känns som något värt att köra så är det kanske ändå det jag kommer köpa på mig. Se om nån annan har svar om jag kan öppna de där andra kapslarna haha

• Jill92
    Snöoväder skrev 2022-02-07 13:49:27 följande:
    Du gör det bra som klarar hålla dig från att testa.
    Rd 10 igår alltså. Vaknade med värdens mensvärk och fick någon form av panikångest, testade negativt...
    Så var riktigt nere igår. Idag är bim, har kommit lite rosa men då kan lutinus skjuta på mensen. 
    Men det ser inte ljust ut, är så besviken och ledsen. Trodde verkligen på den här gången så är tufft när man inte får två steck.
    Har gått helt okej att jobba idag än fast jag har världens sämsta känsla.. Får se om jag sjukskriver mig resten av veckan, när mensen kommer igång lär jag bli knäckt...

Så inget roligt inlägg från mig, hoppas att du får plus! Hjärta
    Åh vad tufft. Sånt slag i magen , de där kritvita testen. Hoppas såklart du har fel, för din officiella testdag är väl om ett par dagar? Men förstår också att man vill vara realistisk.  Låter klokt att vila och va hemma från jobbet om du behöver. Ta hand om dig! Styrkekram <3
  • Always choklad
    Dibella skrev 2022-02-04 08:03:40 följande:

Fortsatt negativt med mens om 2 dagar så jag känner mig rätt klar med denna omgången, men redan sörjt klart och förbereder mig på att prata med RMC och försöka att inte bryta ihop över hur lång kö-tiden kommer bli Obestämd

Jag sökte runt på olika sätt att kolla igenom så att det stämmer i livmodern och jag tvekar på att någon skulle göra hysteroskopi utan att ha först gjort en lite "light-koll" vilket detta nog är. Hittar man något här så lär man ju gå in med kamera efteråt. Sett vissa benämna det som "aquascan"? Nog lika spännande som HSS rent smärtmässigt men det får vara.

Spännande, tack för tipset om era-testet, hade ingen aning att det fanns en klinik här i göteborg! Förbannar mig över att vi inte har något liknande som Fertilitetplus i gbg, Tack, hoppas jag med Hjärta gäller dig med. Jag har möjlighet att sätta in två embryos framöver troligtvis, men är ju meningslöst om det ändå inte lyckas. 

Hej trist. Jag känner med dig.
    Känns som du blickar framåt och har lite av en plan vidare, det kan hjälpa även när det känns nattsvart.

Jag är helt inställd på Ryssland för vår del. Jag har en avstämning med min gamla klinik i veckan. Både dem min gynekolog samt kandstinget pratar om att göra en missfallsutredning. Får se om det blir så, halvlovad är jag i alla fall..

Kram!
  • Snöoväder
    Jill92 skrev 2022-02-07 19:19:59 följande:
    Åh vad tufft. Sånt slag i magen , de där kritvita testen. Hoppas såklart du har fel, för din officiella testdag är väl om ett par dagar? Men förstår också att man vill vara realistisk.  Låter klokt att vila och va hemma från jobbet om du behöver. Ta hand om dig! Styrkekram <3
    Precis har testdag nu på onsdag den 9e. 
    Tack!!!!Hjärta
  • GlitterLina

Hej på erHjärta
    ikväll är det dax för sprutstart med Gonal F
    jag hoppas såå för många fina ägg då jag ska få återföra 2 st
    sist ringde de ju på återföringsdagen att det ej klarat sig under natten 
    så denna sista sista gång måste det gå vägen!

• Snöoväder
    GlitterLina skrev 2022-02-07 20:22:07 följande:

Hej på erHjärta
    ikväll är det dax för sprutstart med Gonal F
    jag hoppas såå för många fina ägg då jag ska få återföra 2 st
    sist ringde de ju på återföringsdagen att det ej klarat sig under natten 
    så denna sista sista gång måste det gå vägen!

Nej, vilken mardröm att få det beskedet på återföringsdagen...
    Hoppas att du får mycket bättre resultat den här gången!
    Får man fråga varför de kommer återföra 2? Har det med tidigare resultat att göra?
  • GlitterLina
    Snöoväder skrev 2022-02-07 20:35:17 följande:
    Nej, vilken mardröm att få det beskedet på återföringsdagen...
    Hoppas att du får mycket bättre resultat den här gången!
    Får man fråga varför de kommer återföra 2? Har det med tidigare resultat att göra?
    Ja det va verkligen fruktansvärt, jag skulle precis ta på mig för att gå till bussen då jag ser att det är kliniken som ringerRynkar på näsanvi hade den planeringen sist att försöka med 2 för att få större chans att kanske någon klarar sig hela vägen..
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021