• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • GlitterLina

Ja vi kör privat på Nordic Ivf Göteborg 
    det va jag som tog upp det me läkarna att jag läst om embryoglue om det va nåt dem hade. Men det hade dem ej . men sa att om vi ville ha det så kunde dem beställa detta till oss. Kostar runt 3000 

• GlitterLina
    Emma1b skrev 2022-02-08 11:03:21 följande:

Är så lycklig, idag fick jag se ett tickande litet hjärta, och storleken stämde också! Vilken helt annorlunda upplevelse än vul i november när mitt MA konstaterades! Vågar dock inte helt tro att deet ska gå vägen ändå...

HjärtaVa härligt Skrattandegrattis 
  • Snöoväder
    GlitterLina skrev 2022-02-08 15:28:02 följande:

Ja vi kör privat på Nordic Ivf Göteborg 
    det va jag som tog upp det me läkarna att jag läst om embryoglue om det va nåt dem hade. Men det hade dem ej . men sa att om vi ville ha det så kunde dem beställa detta till oss. Kostar runt 3000 

Vi kör också privat och betalar själv, så då ska jag ta upp det inför nästa gång!
    3000 känns ju inte så farligt, med alla andra summor man lagt på detta så varför inte om det kan öka chansen 1/2% i alla fall Skrattande
  • Inalina

Är så lycklig, idag fick jag se ett tickande litet hjärta, och storleken stämde också! Vilken helt annorlunda upplevelse än vul i november när mitt MA konstaterades! Vågar dock inte helt tro att deet ska gå vägen ändå...

Åh vad underbart! försök njuta av detta nu, en stor milstolpe att komma förbi =) Kram!
  • Always choklad

Hej
    Så krånglar detta igen. Kan inte svara någon..argh frustrerande!

Jag har AMH test imorgon på dag 3, det var bara att komma dit på dropin. De skulle även fixa remiss till spermaprov. Blir och boka in ultraljud även på livmoder och äggstockar dag 7-14. Osäker om jag kan göra det nu eller måste vänta en cykel efter missed abortion? nån som vet? 

• Snöoväder

Vilken glädje! Nu hoppas jag att det ska vara din tur Hjärta
  • GlitterLina
    Snöoväder skrev 2022-02-08 16:27:37 följande:
    Vi kör också privat och betalar själv, så då ska jag ta upp det inför nästa gång!
    3000 känns ju inte så farligt, med alla andra summor man lagt på detta så varför inte om det kan öka chansen 1/2% i alla fall Skrattande
    Nä precis, va gör den summan om det finns en pyttechans att det funkar Gladta upp det nästa gång
  • Dibella
    Always choklad skrev 2022-02-08 20:49:25 följande:

Hej
    Så krånglar detta igen. Kan inte svara någon..argh frustrerande!

Jag har AMH test imorgon på dag 3, det var bara att komma dit på dropin. De skulle även fixa remiss till spermaprov. Blir och boka in ultraljud även på livmoder och äggstockar dag 7-14. Osäker om jag kan göra det nu eller måste vänta en cykel efter missed abortion? nån som vet? 

Vet egentligen inte, men min gissning är att sålänge du har en "vanlig" cykel efter MAt, altså med ÄL och sedan mens. Så borde det gå bra. Om det är för att kolla så allt fungerar som det ska. Vissa kliniker vill ju att man ska vänta osv t.ex. med återföringar och så, men det handlar nog om hormonbalans och läketid osv. Man vill ha hängsle och livrem.
  • Emma1b

Bilbo79,  nej mitt vul på kliniken är inte förrän 18 , jag bokade ett eget privat på annat ställe. Ja vecka 6+2 igår. Först sa läkaren "ja det är ju så tidigt men det är nånting som pulserar där" men sen fick hon in en bättre bild och då var hjärtslagen supertydliga! När jag la mig i gynstolen var jag helt övertygad om att hon skulle beklaga att det tyvärr inte såg bra ut. 

Tänker på er som fortfarande känpar för ett plus! 

• Always choklad

Ftf går det ej att svara...
    Gjorde AMH prov idag.
    Fick remiss + burk till spermaprov.
    Pratade med nya kliniken de sa att de ska gå bra att göra ultraljudet nu redan denna cykel. Kollar på ett möte med dem nästa vecka. 
    Har samtal med gamla kliniken imorgon får vi se vad de säger om de kan hjälpa till med att se att jag får en missfallsutredning. 

Tickar ju på detta ändå..
    Får vi se om äggen gett upp eller..har köpt både Natalben som jag tagit ett par dar och nu hittade jag även Q10 pharmanord, rensade hyllan på det de hadde är tydligem ofta slut så tog 2 förpackningar, står man ska ta 1-3 i gång per dag vid måltid. Den som provat hur många tar ni 3 vid vardera frukost, lunch, middag eller? Nu ska äggen bostas ordentligt. 

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021