• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Always choklad

Hej SANTHALIE
    Jag har varit med om samma, vilken frustration. Efter det missade en gång då det krockade med helg har vi kört med stimulerad cykel. Jag var så arg och det kändes skit. Propagerar som andra med styrd cykel.
    Lycka till! 

• Sanathalie

Tack snälla ni för era svar på mitt gnälliga inlägg om kliniken, ledsen för det.
    Frustrationen grundar sig i så mycket otydlig och i något tillfälle till och med felaktig information som jag fått från dom.
    Denna gången blev jag rekommenderad att göra en återföring I naturlig cykel av kliniken eftersom jag mådde fysiskt dåligt efter 6 månader av konstant tillförsel av hormoner och när det väl blev dags så meddelar dom att de har stängt. 
    Det känns ändå lite bättre att veta att det snarare är regel än undantag att klinikerna håller stängt på helger, även fast jag tycker det är väldigt märkligt. 
    Tack för svar och pepp Hjärta

• Always choklad
    Sanathalie skrev 2022-04-06 08:52:03 följande:

Tack snälla ni för era svar på mitt gnälliga inlägg om kliniken, ledsen för det.
    Frustrationen grundar sig i så mycket otydlig och i något tillfälle till och med felaktig information som jag fått från dom.
    Denna gången blev jag rekommenderad att göra en återföring I naturlig cykel av kliniken eftersom jag mådde fysiskt dåligt efter 6 månader av konstant tillförsel av hormoner och när det väl blev dags så meddelar dom att de har stängt. 
    Det känns ändå lite bättre att veta att det snarare är regel än undantag att klinikerna håller stängt på helger, även fast jag tycker det är väldigt märkligt. 

Ja tyvärr är det nog så. Som jag förstått kan det vara ok ibland att återföra embryon på helg vid undantag men de har aldrig på den klinik jag gått tagit ur ägg på helgen. 
  • Lilleplutt2022
    Sanathalie skrev 2022-04-06 08:52:03 följande:

Carl von linne kliniken har öppet på helgen. En återföring jag gjorde skedde på lördagen. Vet inte var du bor men jag är nöjd med CvL. 
    Hoppas allt går bra för dig! Hjärta
  • Islandinthesun

Nordic IVF gör också återföringar på helger. Jag gjorde i lördags för två veckor sedan i Malmö. Jättenöjd med Nordic på alla sätt. Hjärta

• Always choklad

Hej 
    Nu går det inte å svara trådar igen..
    Jag hade ett online möte med Olga i SY:Petersbutg går där jag tackade för hjälp stöd och tipps och meddelade att jag ej kommer resa till dem i sommar. Var emotionellt både för mig och doktorn. Usch vilken situation de är under också..de kan inte säga nått men märks på tonen.. Har ett nytt samtal med Mallorca på Onsdag då ska vi sätta upp en plan för vad som händer nu. 

• Dibella
    Always choklad skrev 2022-04-10 14:38:47 följande:

Hej 
    Jag hade ett online möte med Olga i SY:Petersbutg går där jag tackade för hjälp stöd och tipps och meddelade att jag ej kommer resa till dem i sommar. Var emotionellt både för mig och doktorn. Usch vilken situation de är under också..de kan inte säga nått men märks på tonen.. Har ett nytt samtal med Mallorca på Onsdag då ska vi sätta upp en plan för vad som händer nu. 

Kan tänka mig att det var ett jobbigt samtal på många plan, hoppas det blir ett lite mer lyftande samtal nu på onsdag för er. {#emotions_dlg.flower}
  • Dibella

Hej, någon som vet vilka veckor som Sahlgrenskas RMC har stängt i sommar, försökte kika på nätet men tiderna är inte ute än 

• Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-04-10 14:38:47 följande:

Hej 

Hej
    Vilket ödesmättat samtal. Klinikerns står ju för så mycket hopp och känslor för oss som försöker. Märkligt och obehagligt när krig sätter stopp. Måste vara tungt för dem som vill driva sin verksamhet när detta sker. 

Hoppas det känns bra inför behandlingen på den nya kliniken och att ni fick garantipaketet. När tror de att ni kommer igång där? Fint att ha en sol och fertilitetsresa att se fram emot!

Dibella: Vet tyvärr inte. Du kanske kan fråga dem via 1177? Väntar ni på FET eller ny behandling?

• Dibella
    Kronärtskocka skrev 2022-04-11 12:45:45 följande:

Dibella: Vet tyvärr inte. Du kanske kan fråga dem via 1177? Väntar ni på FET eller ny behandling?

Får ringa och kika imorgon, de hade slut på tider idag när jag ringde.

Vi väntar på 4e behandlingen och vill skjuta på det till hösten :) Vi fick slut på FET försök i januari tyvärr.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021