• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Always choklad

Hej panik! Lyckades öppna förfyllda sprutan fel! En förpackning åt skogen. Måste på apoteket imorgon å få en ny. Helvetes helvete!!!

• Kronärtskocka

Always choklad: Åh, så typiskt. Hoppas det löser sig imorgon! Kan ju inte vara första gången något sådant händer. 

• Always choklad

Hej nä eller så är man en idiot kanske. Den andra gick bättre och nu har jag tagit den med hjälp av min sambo. Så den lilla färdigblandade lösningen. Skall den förvaras i kyl? Förstår inte att man skall bli så nervös! Värsta farsen fick sitta på köksbänken intryckt under typ den enda fungerande lampan. Vi har just flyttat och när jag skulle sätta in en lampa för att få lite ljus så brann säkringen, och inga extra. Halvbra start :-/ 

• Kronärtskocka

Nu när den är blandad kan den förvaras i rumstemperatur upp till max 25 grader. Så du behöver inte ha den i kylen längre. 

Stessigt för er. Men kul med nytt boende! Gott med annat som kan ge glädje och känslan av att livet inte står still samtidigt som ni kämpar med försöken. 

• Always choklad

Hej 

Jag fick en ny förpackning. Plus att jag har en extra förfylld spruta över om det krånglar. Tjejen på apoteket försäkrade mig om att det fanns många förpackningar menopur hemma..vilken ängel och inget behövde jag betala. Se vad jag hittade på ica maxi, minkylklampar. Tips! Så glad nu varigt så stissig i natt och hela morgonen. Nu kan jag landq och koppla av + var i tårar när jag var på apoteket, antingen pga menopuren eller pga hela situationen. 

• Always choklad

Hej
    Jag ringde och pratade med Norweigan idag om medicinen idag och de sa att jag behövde ett läkarintyg att jag får flyga med den. Speciellt då jag har med sprutor med nål. Har ni gjort det åxå? 

• Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-05-27 20:36:42 följande:

Hej
    Jag ringde och pratade med Norweigan idag om medicinen idag och de sa att jag behövde ett läkarintyg att jag får flyga med den. Speciellt då jag har med sprutor med nål. Har ni gjort det åxå? 

Så krångligt allt är då. Suck.

Tjejgissar för fullt här, eftersom jag bara rest inom landet med medicin. Men vet ju att många reser till Sverige med rejäla mängder medicin från ex Ryssland. Du har ju rätt att föra in en årsförbrukning av medicin till Sverige, så några dagars medicin till ett annat land borde ju gå. Men som sagt, jag bara gissar. När är det ni åker? Hur brått är det med allt för er? På 1177 och Läkemedelsverket verkar ju etiketter med ditt namn räcka. Kanske be Apoteket skriva ut läkemedelslista också? Läkarintyg känns ju väldigt omständigt. Är det nålarna de är rädda för? Kan ni ha dem i det incheckade bagaget? 

Som om inte processen i sig tar kraft. Tänker på er och hoppas det löser sig! 

• AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-05-27 20:36:42 följande:

Hej

Jo, jag fick ett intyg från min klinik som listade medicinerna jag hade med mig. Visade alltid intyget i säkerhetskontrollen när jag hade mediciner med vätska. Fick även visa i ryska tullen på vägen till Olga. 
  • Always choklad

Hej
    Har ni varit med om att ni upplever att det är mer medel i den färdigblandade vätskan behållare än det borde vara. Jag har 1200IU paketet och skall ta 300ml varje kväll. Vi har nu injicerat: ons, tors, fre, lör, sön varje kväll tror vi 300ml. Hur många doser räker en flaska till? Det borde ju vara 4 dagar 300ml varje gång. Ser ut och vara typ 300ml kvar nu, förstår ingenting..kan vi ha skjutit in luft? Jag ringde Spanien nu i panik och hon som svarade sa att det är alltid extra medel i flaskan, att jag inte skall vara orolig och gå på ultraljud imorgon får man se om man justerar dosen, att jag får prata sen med min personliga assistent. Något tror jag hänt i alla fall att stimuleringen kickat igång då jag är trött men ändå inte då äggstockarna leker lattjolajban. Var på toa typ 4 ggr inatt kunde inte sova, känns som poptarts gamla godiset som smällde i munnen ni vet smäller/rycker som i nedre delen av magen och antar jag ut i äggstockarna, så nått har väl hänt ändå? Nu känns det lika dant så blir väl inte mycket sömn är jag rädd, men just nu är jag glad att nått verkar ha hänt i alla fall då det ser ut som vi missat nån dos eller så inte då det är mer i flaskan. Ni som tagit 300ml per dos hur många dagar tog det innan den var tom? Ska försöka känna lugnet, man skall inte överdosera i alla fall det vet jag, då kan det bli illa och man blir överstimulerad..

• Kronärtskocka

Always choklad: Hur gick det idag? Minns tyvärr inte hur det var med vätskan. Tror det kan ha varit en del kvar men heller inte så mycket. Hoppas allt såg bra ut idag!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021