Kronärtskocka skrev 2022-05-09 21:34:56 följande:
Hej
Så jäkla tråkigt att höra att ni också behöver vänta. Fy så tungt. Var det stimulerad cykel nu? Vad är tanken med träningscykel? Vet att Olga kör på det också, men samtidigt frustrerande att en hel cykel inte leder till återföring. ( Jag tycker det är slitsamt nog att ha vanlig ägglossning och veta att tiden går och att jag inte kan bli gravid. ) Syftet är kanske att få mer info om kropp och mediciner?
Tryggt med proffs i tråden! Hade du gjort en här i Gbg? ( Vet att några i några av trådarna varit till Sokolova för hysto. Funderar på det som plan B om kön är lång. Samtidigt vill jag inte köpa mer vård, det är så dyrt?) Hur länge har du blött? När kan en försöka igen? Har du haft ont efteråt? Det är väl det jag funderar över, när jag läst på står det olika på olika ställen.
Hur gör ni med semester och allt nu då? Ni som hade planerat så bra för juni månad. Lider med er?
Hej,
Jo, träningscykeln är till för att se hur kroppen reagerar på mediciner i en stimulerad cykel. Sedan verkar de alltid vilja göra en träningscykel efter en hysteroskopi. Jag tror att svenska kliniker också ibland vill ha en menscykel emellan för att låta kroppen återhämta sig, det kanske är liknande tanke, fast samtidigt kollar man med UL att slemhinnan återhämtat sig och reagerat som väntat på östrogen (vilket den nu inte gjorde sist).
Jag har inte varit till Sokolova, men vet andra som har varit där. I mitt fall har man alltid tagit bort moderkaksrester och sånt görs inte privat I Sverige tyvärr, bara i sjukhus, men en polyp borde Sokolova kunna knipsa bort. Gällande blödning efteråt, jag brukar småblöda lite grann i 2-3 veckor till och från. Din operation är så liten att det kanske går fortare. Jag har knappt haft ont alls, mindre än vid äggplock. Samma dag har jag tagit en värktablett som förebyggande och nästa dag har de sagt att man kan leva som vanligt (förutom Olga som ville att man inte lyfter tungt/tränar hårt på en vecka).
Gällande när man kan försöka igen, kan vara att din klinik också vill vänta en menscykel dvs. att man inte sätter in direkt vid mensen efter hysteroskopin utan den därefter. Beror lite på slemhinnan, men ditt ingrepp är mycket mindre än mitt så borde inte ha så stor effekt.