Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

    Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?

    Flash Gordon skrev 2022-04-27 09:41:21 följande:
    Socialdemokraterna jobbar hårt i sin valkampanj med att bemöta inlägg på sociala media

    Varför är det fel av dom men inte av er själva, du vet om att du definierar fascism genom att berätta att det är olika regler beroende om man är högerextrem politiker eller S-politiker.
    Det mest intressant är dock att du tar upp denna ofta och berättar mest om SD arbetar på nätet, så jag bara antar man hoppas att projicera bort sina egna saker här.

    Men det är komik att du tror detta betyder något än en projicering av SD-anhängare i tron ingen ska märka vem som fabulerar på nätet och vem som är sakliga.
    För det är nått vi ska låtsas om bara är alla andra utan extremhögern.


     


    Och varför ska man berätta om saker som inte existerar mer än sällsyntheten, än mindre i verkligheten.
    Och detta vill SD att man ska prata om ofta?
    Vi som varit med i skolan och hängt med där, vi redan lärt oss om dessa i TS, så vad ska det ge oss att rapportera om dessa?
    De fabulerar ju bara hela dagarna ändå, då verkligheten inte går diskutera för dom.


     


    Kanske man istället ska tvinga medier att de inte får ljuga/desinformera om de ska verka i Sverige, men såklart, det blir ju inte roligt för din agenda då och med tanke på nivån av fabuleringar där.
    Men såklart skulle detta ske att de inte ska få ljuga, så kommer de låta värre än med koranbränningar som de inte fattar vart den kommer ifrån och bara för de inte vill veta.
    Och det hade varit ett sjukt satans liv över att man inte längre får fabulera och talande över den ideologin.


    Flash Gordon skrev 2022-04-27 07:08:30 följande:
    Hahaha!

    Vänster innan Elon Musk köpte Twitter:

    "Privat företag. Sätter sina egna regler. Har inget med Yttrandefrihet att göra. Sociala medier är inget allmänt torg."

    .
    Vänstern efter att Elon Musk köpt Twitter:

    "Fara för demokratin! Privat bolag kan styra debatten! Världens viktigaste kommunikationsplattform! Måste regleras!"

    nyheteridag.se/vanstern-rasar-nar-musk-koper-.../

    www.aftonbladet.se/kultur/a/lV21xA/mattias-be...

    twitter.com/AB_Karin/status/15186940693247262...

    Som vanligt har du svårt med verkligheten, det berättar att en enskild person har satt sig på tronen i twitter.
    Det andra har med regler för användandet och dessa ska man följa som användare annars riskerar man moderering, precis som på FL.

    Synd du diskuterar svart och vitt, för annars hade du förstått frågan, men kanske du redan förstår frågan och använder svart och hoppas att detta blandar om korten.
    Men såklart nu vet vi, så det kommer ju då istället bli en monolog, för saklig kritik svaras inte på mer än av de du redan vet du kan kontrollera.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-05-01 11:16:56 följande:
    Ja, för tänk om en sådan som Donald Trump skulle få tillgång till sociala media igen!

    Det var kul så länge man själva bestämde. Då kunde man kasta ut folk och håna dem därefter så mycket man ville.

    Sedan kommer någon som Elon Musk och säger att han tänker vara neutral gentemot användarna - då är plötsligt demokratin i fara.

    Vänstern förlorar samma makt nu som de förlorande när nya media började ta för sig på gammel--medias bekostnad.

    Man förlorar problemformulerings-initiativet. Man förlorar makten att "sätta bilden"

    Ja, då kommer vi få höra tusentals lögner årligen.
    Vad ska det ge oss menar du att vi har en trumpen som ljuger hela tiden?


     


    Eller är det bara utfallet du är intresserad av?
    För det brukar vara där det brukar hamna med er.
    Vad Musk kanske ska göra, det komemr vara förödande för pseudokonton och bots och det i sig är värre för extremhögerpolitik än idag.


    Men såklart först ska det implementeras det Musk säger, och då kommer det inte alls låta lika glatt.
    Men det är lugnt, jag är helt säker om Musk gör detta, så kommer det vara många som vill påminna dig om detta.


    nattuw skrev 2022-04-30 13:47:41 följande:
    Vänsterpaniken hade kanske gått förstå om vänstern var rädd att för att någon skulle göra mot vänstern vad vänstern gjort mot andra. Men nu verkar det, åtminstone för tillfället, inte finnas något som tyder på att Musk vill utestänga personer med vänsteråsikter från det offentliga rummet.

    Så vad är det då som skapar sådan panik i vänsterleden. Då man lyssnar på vad som sägs, både i Sverige (SR) och i USA, så verka vänsterns största farhåga inte vara att vänstern skall censureras utan att Musk, efter sitt köp av Twitter, skall sätta sitt "hot" i verket och införa yttrandefrihet på plattformen. Och när en politisk rörelse uppfattar ett hot om yttrandefrihet som just ett hot och dessutom ett större hot än censur så vet man att det är dags att distansera sig från den rörelsen.

    ÄR det detta ni fantiserar om vad vänster är, hur kan ni få något så fel?
    Undrar, då det verkar vara medvetet och det kan väl knappast stämma att man har så liten koll på vad vänster är?


     


    Eller handlar detta om att urskuldar extremhögern aktiviteter, och dess motpol i vänster som är satans få och tysta.
    Detta med ropa vänster som invektiv, det bara berättar att ni inte längre är intresserad av saklighet i sin helhet och där man tror svära "vänster" säger något med så få.


    Men det är lugnt, jag förstår agendan och hur den ska låtsas, men intellektuellt så håller det inte alls och det gör man allt för att dölja.
    Det jag är mest förvånad över dock, det är hur folk går på saker utan ens veta varför.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-05-01 16:22:17 följande:
    Henrik Jönsson om vänsterns upprördhet över Musks köp av Twitter


    " target="_blank">

    Jaha, och?


    Jag förutspår att det är högern som kommer bli ledsna över Musk köp av twitter och när psuedokonton och bottar och om Musk fullföljer att se till att var person är identifierad.
    Men såklart, detta lär nog ta nått år att implementeras, så vi syns då.


    Personligen struntar jag fullständigt i twitter, men det har varit väldigt skoj genom åren och berätta för användaren att de har godkänt de regler som twitter har och att de inte kan säga nått när de bryter mot dessa regler som de själva godkänt.
    Det har jag påmint väldigt många högerextrema om, och de berättar sen efter påminnelsen att de inte förstår vad regler är.
    Lika roligt var gång.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    nattuw skrev 2022-05-02 23:11:59 följande:
    Det lustiga med ditt inlägg är att du lyckats missa paniken trotts att till och med SR har tagit upp den.

    Vänsterpanik är bara ett invektiv ni ger oss, då sakpolitiskt finns det inte mycket.
    Och det är rätt beklämmande att man måste fabulera in alla som inte håller med högern som en vänster.
    Ja ja, jag vet redan det är bara projicering, men varför inbillar dom sig att någon ska gå på det som har den intellektuella förmågan att förstå?

    Enda stora faran vi har idag i politiken, det är de högerextrema som många röstar på idag.
    Och det mest lustiga, de förstår inte ens det själva.
    Vi kommer ha långa rader med folk som sen komemr säga "Vi visste inte....", jo, det visste vi visst, vi berättade för er detta och sakligt.
    Det är nu frågan kommer vad exakt...., det är vad alltid en populist gör, inte för du tillhör de svåra eller ens nära.
    Men väl andra i de som insett att saklighet går inte bemöta, och nu går vi till monologen och de som håller med oss utan att ifrågasätta.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    KillBill skrev 2022-05-03 12:31:59 följande:
    Det är väl händelsevis inte så att du kan ge exempel på denna panik? Inte för att jag tror att du kan det men att fråga skadar aldrig. 

    Detta ska bli intressant, något säger mig att semantik kommer radas upp för påvisa denna panik.
    Jag har i IRL inte träffat någon som har en sådan panik att den måste göra ett invektiv av vänster och dra in alla i detta som inte håller med dom.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-05-05 08:11:25 följande:
    Socialdemokraterna och vänstern i allmänhet har aldrig, trots Twitters utrensning av konservativa och högern, lyckats ta över Twitter. och nu kommer Musk och deras chanser till övertagande är då i princip borta.

    Återstår alltså bara för S att lämna Twitter och hoppas att detta gör Twitter mindre relevant i debatten fram till valet.

    Socialdemokrater var tråkiga på twitter och diskutera sakpolitik, och vilket fantasi du ritar upp.
    Underhållande men helt fel.
    Förstår man lämnar twitter, då det är mestadels nonsens där, det blir så när man bara får använda 280 tecken.
    Perfekt tillhåll för extrem populister.


     


    Det mer intressanta här är hur du verkar upprörd över att de lämnat twitter, och jag som inbillade mig det skulle vara bra för er.


     


    Och var inte så överdrivet glada med Musk, då han har pratat om säkerställa att det är du som postar, och trollkonton och bottar bort.
    Och det är inget högerextrema och SD gillar alls.
    Så om den sker, så kommer ni låtsas om att denna diskussionen med musk inte existerar, men jag kommer påminna om detta i all evigheter om Musk gör den förändringen Solig
    Så ropa inte hej än SkrattandeDet är faktiskt rätt talande att SD inte diskuterar sakpolitik, då de har ingen sakpolitik.
    Personligen har jag aldrig brytt mig om twitter, då det är skräp.

    Än mindre diskutera sakpolitik, vi ser ju det på din monolog där du inte längre svara vissa som exponerar dina stora fel ibland.(Och nej, jag pratar inte om mig alls, även om jag ingår i din monolog.)(ps. det blir lite pinsamt när du ska försöka täcka upp mina inlägg efteråt/ds.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-05-06 20:58:39 följande:
    Nä, inte för Lisa Jansson 62 år i Vaggeryd.

    Men Twitter är en av de största, om inte DEN största, kanalen för politiker och politiskt intresserade. Särskilt i Väst. Särskilt i USA.

    Politiska trender och frågor startar på Twitter. Politiker tar upp det. Det blir politik av det som sägs på Twitter.

    På så sätt påverkas Lisa.

    Verkar S i USA och aspirerar på att vara med i valet där?
    Faller på sin egen orimlighet det du skrev, nu verkar du mer upprörd över att S lämnade, verkligen udda, kanske du ska bestämma dig snart?


    KillBill skrev 2022-05-07 10:37:52 följande:
    Socialdemokraterna väljer att stänga sitt officiella Twitterkonto till förmån för  för samtal på arbetsplatser och i trappuppgångar och för mer publika  kanaler som  Facebook, Instagram och YouTube.
    Sannolikt resonerar Socialdemokraterna precis som du gör när du slår fast att "Twitter har väl aldrig varit särskilt relevant för vanligt folk"
    Enskilda S politiker är däremot kvar på Twitter precis som vanligt.  Det där med panik är inget annat än en fantasi som frodas inom vissa kretsar och har inget med verkligheten att göra.

    Det är smart, för då kan man förklara, för det existerar knappt på twitter, utan det är mest oneliners liknande det mesta.


     


    Det intressanta är varför det upprör dom, men inser det kommer vi aldrig någonsin få reda på.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    KillBill skrev 2022-05-09 20:15:53 följande:
    Nu har SDs favvo-kanal SwebbTV varit i farten igen..

    www.dn.se/sverige/bannlyst-konspiratorisk-tv-.../

    Vänta du ett tag till, så har mer av dom kommit ut igen och öppet stödjer rysslands krig och mörda Ukrainare.
    Men visst är det intressant och se vart dom hämtar sina "faktan" ifrån och extremhöger och konspirationer som inte existerar.


     


    Ni vanliga människor som röstar på SD, detta borde få er att lyfta blicken, varför så mycket nazism, fascism och andra vedervärdiga människosyn cirkulerande kring SD hela tiden.
    Det var det första som jag ställde mig själv och frågan om varför man skulle rösta på SD och när extremhöger, fascister och nazister samlas till partiet.


    Och frågan är inte om man själv har dessa ideologier, utan varför man röstar på ett parti med så mycket av det.
    Jag vet redan svaren, men ni bör ställa er frågan själva.
    Och ja, när någon använder ett partinamn/sida som invektiv, då ska man också ta sig en fundera på varför det är så.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    nattuw skrev 2022-05-11 11:45:28 följande:
    Det förklara varför den politiska debatten handlar mer om smutskastning än om samhällsproblem. Medan politikerna är upptagen med att kasta dynga tvingas Lisa leva med konsekvenserna av en havererad energipolitik. Och hennes röst blir aldrig hörd eftersom hon inte tillhör twittereliten.

    Och twitter kan man klarar sig utan för just denna smutskastning, även för Lisa.
    Det finns gott om andra kanaler att få reda på saker, och betydligt mer sakligt än twitter.


     


    Varför inte SVT/SR och Sveriges mest opartiska media, som man vill få bort pga det inte är opartiskt nog.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-05 07:47:42 följande:

    Swebb-tv tackar säkert expo för gratisreklamen. 


    Själva föredrar vi Binyamina och Gush Etzion istället för billigt bag in box.


    Köp dyrt bag in box då, så får du kvalitet också.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Leksak skrev 2024-02-21 10:07:45 följande:
    Jag antar då att du inte ägnade 1 minut ens åt de youtube klipp jag delade från kongress förhören där du fått svar på dina anklagelser om konsperationsteorier.

    Jag är uppriktigt sagt chockad över att folk är så ointresserade över att få veta sanningen men förklarar ju varför världen är där den är idag

    Varför skulle någon göra det för???
    Kanske dax för dig läsa TS och vad tråden handlar om igen Solig

    Och kongressen och då antar jag du menar de som försökt göra en impeachment på Joe Biden och använt en källa som ljög om allt och nu sitter anhållen :lol:


    Det som är intressant är hur du flyr diskussionen som var och började en ny och om något som saknar betydelse här.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Leksak skrev 2024-02-21 20:27:00 följande:
    Twitter files va de Elon Musk som släppte då han köpte twitter och vad jag vet är inte han häktad och kongress förhören är på riktigt och om du tittat på dom så hade du sett att de handlar inte om att en person ljuger ihop något för är mer än en person som blir förhörd som alla haft olika uppgifter.

    Men jag ger upp för du är inte intresserad av sanningen för du bevisar tydligt att du inte ens lägger 10 minuter på att se ett klipp som ger dig sanningen så finner ingen poäng att fortsätta diskutera detta med dig för du kommer ända inte förstå sambandet med de som denna tråd handla om.

    Diskuterar man med bönder så måste man diskutera på bönders vis för att dom ska förstå och den nivån avstår jag

    Sanningen är fängelse för grova förtal, men förstår du vill prata om annat.


    Men är du så intresserad av ditt, så varför inte istället starta en tråd om detta.
    För här är det bara OT.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?