Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej igen!
Fick nyss veta att det blir äggplock på fredag! Gud så spännande!!! Troligtvis 15 ägg trodde läkaren. På måndag får vi veta hur många som befruktats och sen får vi ge önskemål om hur länge de ska odlas.
Nedfrysning sker dag 3-6. Nu vet vi inte riktigt vad vi ska önska. Jag tänker att det är bättre ju fler som får odlas till blastocyststadiet eftersom alla ska frysas.
Har ni några råd hur vi kan tänka här?
Jag hinner alltså inte bli "klar" för färsk transfer.
Men hur många dagars östrogenbehandling har ni andra fått innan livmoderslemhinna varit redo för tranfer? Jag fick mens måndag kväll och började med plåster tisdag kväll.
Hej igen!
Fick nyss veta att det blir äggplock på fredag! Gud så spännande!!! Troligtvis 15 ägg trodde läkaren. På måndag får vi veta hur många som befruktats och sen får vi ge önskemål om hur länge de ska odlas.
Nedfrysning sker dag 3-6. Nu vet vi inte riktigt vad vi ska önska. Jag tänker att det är bättre ju fler som får odlas till blastocyststadiet eftersom alla ska frysas.
Har ni några råd hur vi kan tänka här?
Jag hinner alltså inte bli "klar" för färsk transfer.
Men hur många dagars östrogenbehandling har ni andra fått innan livmoderslemhinna varit redo för tranfer? Jag fick mens måndag kväll och började med plåster tisdag kväll.
Allt var bra med vår lill* idag. Hjärtat slog på i snabb takt <3
Allt var bra med vår lill* idag. Hjärtat slog på i snabb takt <3
Hej Grodan, sorry att jag hoppar in i tråden trots icke ÄD, men ville höra lite kort om dina mediciner. Jag fick en dotter med FET för ca 2 år sedan då jag också tog Prednison och Trombyl på försök 3 (i prag) . Då hade jag haft 2 återföringar där första blev minus direkt och andra ett plus men varade bara några dagar (utan medicin).
Nu hade jag hoppats slippa de medicinerna inför nästa IVF då jag inte har någon bevisad sjukdom eller liknande för att ta dem. Får jag fråga, med dina tidigare återföringar, fick du samma medicinering då? När du fick tidigt mf och även det senare :(?
stort grattis till att du är gravid!!!
Härligt! Skönt att höra!
Har du fått nån mer förklaring till blödningen? Ingenting som syntes i livmodern?
Skulle ha frågat tidigare men jag lyckades inte komma in på familjelivssidan då.
Själv har jag nu meddelat kliniken att det blev plus. Testade idag och jäklar va starkt strecket blev på cb. Var tvungen att ta ett digitalt också och det visade 3+. Jag vet att man inte ska lita allt för mycket på veckoindikatorn men blev lite nyfiken då strecket var så starkt. Hade förväntat mig att få 2-3 veckor, eftersom jag borde va på V4+5 idag, men hade alltså redan slagit om till 3+.
tack för svar! jag tvekar väl kanske lite då jag tyckte det var jobbigt att ta de där blodförtunnande sprutorna väldigt länge, men jag förstår nu att Trombyl som du skriver om kanske du tar i tablettform? Som albyl minor? jag tog sprutor i magen tills jag fick se ett tickande hjärta, men givetvis skulle jag kunna ta Trombyl i tablett utan några problem, ska höra med min klinik om detta! Ska även höra om Prednison, går hos en ny klinik nu denna gången så vet inte hur glada de är att skriva ut kortison heller men ska höra. Tack snälla!