Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Zwillinge och livskamraten, jag mår...som jag är gravid typ. Illamående, trött, lite halsbränna ibland, spänning över magen, ömma bröst. Så är jag inte det så luras kroppen väldigt mycket. Just nu känns det som att det är det jag är mest rädd för, att kroppen jävlas. På tisdag är det vul igen.
Lycka till med husvisningen zwillinge!
Tänker på dig och önskar sig lycka till på ultraljudet idag<3
Åååh Grodan, det är ju helt fantastiskt!!! Vilken lycka! Jag blir alldeles tårögd.
Håller tummarna nu att allas graviditeter får fortskrida såsom önskat! <3
Mitt VUL i fredags gick bra. Nästan 9 mm, 3-skiktad endometrium och vilande ovarier. Läkaren sa att den behöver vara minst 7 mm, så det känns ju bra iallafall.
På lördagen började jag med Cyclogest (bioidentisk progesteronvagitorer 2x400 mg/dygn). Jag fortsätter som vanligt med Estradot (östrogenplåster bioidentiska, 2st som byts två gånger i veckan).
Igår tog jag PCR(corona)-test inför resan och får svar på det ikväll och imorgon tar jag färjan till Åbo. Jag mpste ta ett till snabbtest i Coronabussen i Åbo när jag kommer i land nästa morgon
På torsdag blir det alltså överföring av blastocysten, den lilla eskimon!!!
Nu börjar jag faktiskt känna lite nervositet. Efter 14 års barnlängtan, IVF (två olika partners) och allt - och aldrig ett enda plus... Inte ett alltså!! Är det ens möjligt?
Fast jag ÄR hoppfull och positiv, men det känns så... surrealistiskt!
Så glas för din skull att allt var ok!
Har varit såååå trött och yr i flera dagar,men idag är allt som bortblåst och jag känner mig som vanligt igen, skönt förstås men på samma gång blir jag nojjiger,som vanligt,kan inte hjälpas
Tack!
Läkaren fick rota runt ett tag och byta maskin men till slut gick det att få en fin bild på en liten räka med ett pulserande hjärta. Hinnsäck och foster stämde med dag så nu ska jag försöka pusta ut lite och försöka se mig som gravid.
Inga spår efter blödningar, så får hoppas att de håller sig borta nu!
Hur har det gått för dig med blödningar? Har du haft fler?
Åååh Grodan, det är ju helt fantastiskt!!! Vilken lycka! Jag blir alldeles tårögd.
Håller tummarna nu att allas graviditeter får fortskrida såsom önskat! <3
Mitt VUL i fredags gick bra. Nästan 9 mm, 3-skiktad endometrium och vilande ovarier. Läkaren sa att den behöver vara minst 7 mm, så det känns ju bra iallafall.
På lördagen började jag med Cyclogest (bioidentisk progesteronvagitorer 2x400 mg/dygn). Jag fortsätter som vanligt med Estradot (östrogenplåster bioidentiska, 2st som byts två gånger i veckan).
Igår tog jag PCR(corona)-test inför resan och får svar på det ikväll och imorgon tar jag färjan till Åbo. Jag mpste ta ett till snabbtest i Coronabussen i Åbo när jag kommer i land nästa morgon
På torsdag blir det alltså överföring av blastocysten, den lilla eskimon!!!
Nu börjar jag faktiskt känna lite nervositet. Efter 14 års barnlängtan, IVF (två olika partners) och allt - och aldrig ett enda plus... Inte ett alltså!! Är det ens möjligt?
Fast jag ÄR hoppfull och positiv, men det känns så... surrealistiskt!

Tack!
Läkaren fick rota runt ett tag och byta maskin men till slut gick det att få en fin bild på en liten räka med ett pulserande hjärta. Hinnsäck och foster stämde med dag så nu ska jag försöka pusta ut lite och försöka se mig som gravid.
Inga spår efter blödningar, så får hoppas att de håller sig borta nu!
Hur har det gått för dig med blödningar? Har du haft fler?
Tack så mycket allesammans! Känns bra men vågar liksom inte ta in fullt ut!
Sussna, skönt att blödningarna hållit sig lugna! Hoppas att det går bra på måndag! De där jäkla symtomen har en förmåga att komma å gå lite som de själva vill. Jättejobbigt men helt normalt! Vilken vecka är du i nu? Visst tog du ganska mycket progesteron? Typ 800mg? Hur mycket östrogen tar du?
Lumila, lycka till på torsdag! Vet hur det är att längta länge efter en knodd! För oss tog det 10 år från egna försök, via ivf, lång kö till äd och 2 st äd försök, sen kom hon!
Bollenbollen, jag gör syskonförsök. Är inne på 3 försöket.
Zwillinge, hur går det för dig? Samma känsla fortfarande? Kör du på doktorns ordination nu eller kör du ett eget tillägg?
Tack så mycket allesammans! Känns bra men vågar liksom inte ta in fullt ut!
Sussna, skönt att blödningarna hållit sig lugna! Hoppas att det går bra på måndag! De där jäkla symtomen har en förmåga att komma å gå lite som de själva vill. Jättejobbigt men helt normalt! Vilken vecka är du i nu? Visst tog du ganska mycket progesteron? Typ 800mg? Hur mycket östrogen tar du?
Lumila, lycka till på torsdag! Vet hur det är att längta länge efter en knodd! För oss tog det 10 år från egna försök, via ivf, lång kö till äd och 2 st äd försök, sen kom hon!
Bollenbollen, jag gör syskonförsök. Är inne på 3 försöket.
Zwillinge, hur går det för dig? Samma känsla fortfarande? Kör du på doktorns ordination nu eller kör du ett eget tillägg?

Jo det är skönt, våga mig på att fara på en lugn pilatesklass imorse, var så skönt att få röra lite på sig. Jag gick in i v.9 idag,8+0. Tar 800 mg progesteron och egentligen 6mg östrogen men öka faktikt på eget behåg till 8mg när jag började blöda. Men tänker börja fasa ut det nu till 6 mg/dag igen. Sen sa kliniken att jag skulle avsluta allt när jag går in i vecka 10,men,jag tror jag kommer att fortsätta med progesteronet iallafall 400 mg/ dag till vecka 12.
När har era kliniker sagt att ni ska avsluta progesteronet/ östrogenet?